Omkeuren naar Brom verbazingwekkend makkelijk...

dnny88

Member
lk heb vandaag mijn ludix laten omkeuren van een blauwe plaat naar een gele plaat..

ik heb dagen in de kelder gezeten alles te maken zodat werkt en zelfs de reflectoren er weer op zitten...

Ik op internet lees dat het allemaal heel strikt en sterk verloopt.

zelfs een toerenbegrenzer erin gezet met een schakelaar. Netjes 55km op mn teller.
zonder die begrenzer loopt die over de 90km.
(Straks 100km als ik een andere uitlaat heb)

lk stijf van de spanning naar de scooterzaak. Man start hem rijd een rondje.. man van denk ik 120kg op mn kleine scootertje.. komt terug.. 45km gps.. net zo gek met 120kg erop.. ik ga 55km begrensd. Kijkt nergens naar. Zet de geluidsmeter neer.. gast zelfs.. geen eens maximale toeren.. loopt een rondje om de scooter kruipt achter de computer er klaar voor. Geen verlichting check.. toeter.. remweg.. knipperlichten.. banden.. enige slijtage delen..

klaar is kees. Morgen gele plaat halen..
 
Advertisement - register to remove this

Mijn post van 06/01/23 in het Scooterwinkels mogen snorfietsen omkeren-topic:
Update: Op de weg naar de bushalte reed m’n mooie Ludix langs me. De zaak ging Ff een testritje maken. Op de terugweg kwam de beste man naar mij toe en gaf aan dat de scooter door de keuring kwam. Bij hem ging ie 51 op de gps.

Het keuren was bij mekaar denk geen eens 10 minuten volgens mij. Voordat hij het ritje had gemaakt had ie blijkbaar al het geluid gemeten.

Dus ze kijken alleen naar geluid en snelheid.

Dat topic was een beetje bedoeld om ervaringen te delen omtrent het omkeuren. Had je veel tijd, geld en moeite gekost haha.
 
Gisteren ook laten keuren bij een RDW station.
Het enige punt was dat er geen zijreflectoren op zitten.
Dat klopt die zitten bij een Kymco niet op het achterspatbordje maar aan de voorkant.
En omdat het zo koud was, toch het beenkleed er maar opgemaakt.
Die zitten dus verscholen onder het kleed, dat wist de bestuurder ook niet en de keurmeester dus ook niet.
Foto gestuurd en hij is goedgekeurd.
1675946283765.jpeg
 
Last edited:
Maak mijn ludix wel gewoon compleet origineel.. Vario met plaat en uitlaat van spf3 kan ik tijdelijk wel er even voor lenen voor de keuring.

En als de gele plaat heb gewoon weer terug bouwen naar wat je er zelf van plan mee bent.
 
Back
Top