Omkeuren btc riva van brom naar snor

Fenne

New Member
Beste leden.

Simpel vraagje voor velen van jullie.
Ik wil een btc riva 2 omkeuren naar snor.
Rdw verhaal is bekend.
Nu het terug brengen van de snelheid.
Is het zo simpel door alleen de cdi te vervangen of moeten er nog meer aanpassingen gedaan worden ?
 
Advertisement - register to remove this

Ik denk dat ik een heel simpel antwoord heb.
Contacteer de dealer, leg je voornemen uit.
Vraag wat de verschillen zijn tussen snor en brom.
Koop de benodigde onderdelen bij deze hulpzame dealer.
 
Ik ken jou scooter niet zo goed, maar zo lang het eentje is met niks meer dan een carburateur en een CDI, is het vaak niet moeilijker dan een snor CDI installeren, een snor varioring of variobus en zwaardere rolletjes monteren.

Zonder varioring of variobus zal ie ondanks de CDI nog te hard lopen, met alleen varioring of variobus maar originele brom cdi zal ie te snel lopen enorm veel overtoeren maken, met zowel CDI als varioring/bus maar zonder zwaardere rolletjes loopt ie wel de correcte snelheid maar krijg je een heel naar toerenverloop door een gevecht tussen de rolletjes en de toerenbegrenzing van de CDI.
 
Ik ken jou scooter niet zo goed, maar zo lang het eentje is met niks meer dan een carburateur en een CDI, is het vaak niet moeilijker dan een snor CDI installeren, een snor varioring of variobus en zwaardere rolletjes monteren.

Zonder varioring of variobus zal ie ondanks de CDI nog te hard lopen, met alleen varioring of variobus maar originele brom cdi zal ie te snel lopen enorm veel overtoeren maken, met zowel CDI als varioring/bus maar zonder zwaardere rolletjes loopt ie wel de correcte snelheid maar krijg je een heel naar toerenverloop door een gevecht tussen de rolletjes en de toerenbegrenzing van de CDI.
Volgens mij het wel bekende gy6 blok.
Ik ga er mee aan de hobby tnx voor de info
 
Dat klopt inderdaad, iedereen die zich een beetje bezig houdt met de scooter techniek weet wel hoe de gebruikelijke begrenzingen zijn geimplementeerd.
Echter heeft deze scooter een variobus met opstaande rand of een varioring en hoe breed is deze rand dan of hoe dik deze ring.

Zwaardere rolletjes inderdaad maar hoe zwaar?

Heeft deze scooter misschien een cartersensor, zo ja, moet je hier rekening mee houden met de aanschaf van het type cdi.

Verder heeft deze scooter misschien nog een carburateurbegrenzer of een luchtfilter begrenzer?

Wat is het verschil in sproeier of gebruikt de snor versie misschien wel een anders getimede cilinder?

Alles zaken wat we misschien wel weten maar niet het fijne van de zaak.

Daarom blijft mijn advies, vraag de dealer dan weet je wat je allemaal moet aanpassen, of de kosten niet de pan uit rijzen en je misschien wel besluit om het niet te doen of beter de brom te verkopen en een snor aan te schaffen.
 
Back
Top