Ombouwkit Peugeot > Piaggio

db_

Active Member
Goeieavond,

Zoals sommige mensen wel weten bestaat er van Stage6 een subframe om een Piaggio blok onder een Peugeot frame te monteren.

Een 125cc blok zou dus ook moeten passen met deze ombouwkit, ik vraag mij alleen af of het frame dit kan houden?

Aangezien er ook 100cc Speedfights bestaan, waarvan het frame exact hetzelfde is lijkt mij dat het wel een sterk frame is.

Maar zal het frame een 172 ook kunnen houden of is dat simpelweg te gek voor een Peugeot frame?

Gaat om een Speedfight 2 frame.

Advertisement - register to remove this

Een frame is een frame, over het algemeen kunnen de scooter frames veel meer hebben dan waarmee ze geleverd zijn.

Dit gezegd hebbende raad ik zeker aan een verstevigingsbuis te lassen in het midden.

Ook zou ik even kijken of je wel uitkomt met de cilinder lengte van het 125 blok, bij zipjes met 172 past dit ook allemaal maar net aan tussen het frame.

Ik vind het wel een prachtig idee, ik zou een nrg velg pakken achter zodat je daar ook 3 spaaks hebt, of misschien een adapter met kiesler aerox velgen als je van de monovork af wilt.

100cc speedfight kun je niet met 172 van bv runner vergelijken hoor
Nee zeker niet, ik heb al een 172 zip staan dus ik ben mij bewust van de kracht die er achter zit.
Post automatically merged:

Een frame is een frame, over het algemeen kunnen de scooter frames veel meer hebben dan waarmee ze geleverd zijn.

Dit gezegd hebbende raad ik zeker aan een verstevigingsbuis te lassen in het midden.

Ook zou ik even kijken of je wel uitkomt met de cilinder lengte van het 125 blok, bij zipjes met 172 past dit ook allemaal maar net aan tussen het frame.

Ik vind het wel een prachtig idee, ik zou een nrg velg pakken achter zodat je daar ook 3 spaaks hebt, of misschien een adapter met kiesler aerox velgen als je van de monovork af wilt.
Dat is inderdaad ook weer zo.

Ik ga er binnenkort aan beginnen als ik zo'n stage 6 subframe weet te vinden aangezien ze best zeldzaam geworden zijn. Buis er tussen lassen is zeker een goed idee waar ik ookal aan had gedacht voor de zekerheid.

Monovork vind ik juist wel mooi aan Speedfight, dus NRG velg is een goeie oplossing.

Ik zal er anders wel een project topic van starten als ik eraan begin.

Last edited:
Back