Olieslang los? (Zip 4t3v)

DWTH

Member
Beste forumleden,

Ik zag een paar dagen geleden al een vochtige plek ontstaan onder de onderkant van de kap voor de cilinderkop. Was dan ook snel weer weg dus niet druk om gemaakt.

Vandaag nog even 15km heen en 15km terug geweest naar Rotterdam en merkte pas vanavond dat t vocht nog meer ophoogde. Heb even de kap eraf gehaald en het lijkt erop alsof de olieslang is losgeraakt van de cilinderkop?

kan ik hem er gewoon op doen en erop zetten. En moet ik hem daarna nog laten nakijken? Rijden zonder olie lijkt mij niet zo lekker voor blok.

heb ook niks geks gemerkt, reed gwn prima 60+
58329FE2-BD93-4A0F-AFA2-F585D1CC9F3D.jpeg
 
Advertisement - register to remove this

Je kan hem er inderdaad gewoon weer opzetten. Volgens mij is dit een mengsel van olie en brandstof wat weer naar je luchtfilter wordt geleid. Het is afkomstig van je mengsel dat langs je kleppen loopt. Je kan natuurlijk altijd nog even kijken of je genoeg olie in je blok hebt zitten
 
Dit is een ontluchtingsslang, hij is vergeten door iemand terug te monteren, de clip is namelijk erg sterk. Niet schadelijk om op korte termijn ff open te hebben gehad. Gewoon erop en knallen
 
Je kan hem er inderdaad gewoon weer opzetten. Volgens mij is dit een mengsel van olie en brandstof wat weer naar je luchtfilter wordt geleid. Het is afkomstig van je mengsel dat langs je kleppen loopt. Je kan natuurlijk altijd nog even kijken of je genoeg olie in je blok hebt zitten
Dit is een ontluchtingsslang, hij is vergeten door iemand terug te monteren, de clip is namelijk erg sterk. Niet schadelijk om op korte termijn ff open te hebben gehad. Gewoon erop en knallen
Thanks! Jullie hebben gelijk. Vond het vocht al te dun voor olie. Is gelukkig dus niet ernstig/schadelijk geweest dan.

Het kostte inderdaad nogal wat moeite om het clipje en de slang terug te zetten, zit goed vast ja.

Ik gok dat ik er dan 1800km zo mee heb gereden, aangezien hij bij 4000km een grote beurt (kleppen stellen etc) heeft gehad.

Wel flink klote want nu is alles een grote kledderzooi, lijkt me ook niet echt heel best voor de levensduur van de rubberen slangen.

edit: onderdeel heet dus “ontluchtingsslang cilinderkop / carterventilatie” https://www.cityparts.nl/ontluchtin...aggio-4t-2v-vespa-4t-2v-origineel-969400.html
 
Back
Top