Oliepomp viva city 2t

Vivacity2takt

New Member
IMG_1582.jpeg
Beste,
Ik heb dus gehoord dat dit de oliepomp is en iemand zei tegen dat hij hoort te bewegen als ik gas geef maar dat gebeurt niet bij mij, ik weet niet of dat hoort of niet.
Iemand die mij kan helpen?
 
Advertisement - register to remove this

Ik snap wel dat dat niet meer beweegt aan de foto te zien.
Je zou er wat remmenreiniger over kunnen spuiten en erna wd40 zodat het weer wat schoner en soepeler word,
en dan even de gaskabel na kijken. Dat zou een kabel zijn die op 2 kabels uit word gesplits op het einde,
1 voor de carb en 1 voor de oliepomp.

Had je deze gekocht om op te knappen neem ik aan?
Want dan zou ik denken dat de vorige eigenaar zelf de olie heeft gemengt
en die oliepomp is vergeten en zo laten zitten.
 
Ik snap wel dat dat niet meer beweegt aan de foto te zien.
Je zou er wat remmenreiniger over kunnen spuiten en erna wd40 zodat het weer wat schoner en soepeler word,
en dan even de gaskabel na kijken. Dat zou een kabel zijn die op 2 kabels uit word gesplits op het einde,
1 voor de carb en 1 voor de oliepomp.

Had je deze gekocht om op te knappen neem ik aan?
Want dan zou ik denken dat de vorige eigenaar zelf de olie heeft gemengt
en die oliepomp is vergeten en zo laten zitten.
ik heb hem net 3 weken en had hem toen helemaal vol gevuld met olie. En nu ik keek was er amper olie gebruikt volgensmij. En de oliepomp was van de vorige eigenaar en het ziet er uit alsof de pomp niet actief is
 
Je zou op 1000 km toch wel 0,75L olie of meer moeten verbruiken.
Zoals bovenstaande aangeeft.
Boel reinigen en gangbaar maken.
Wss gaat er ook iets fout bij de splitsing van de gaskabel.
Daar de boel ook even inspecteren / aanpassen / vervangen en anders zelf mengen.
 
En wat ik ook raar vind is dat bij mijn achterwiel heel veel vering zit maar bij mijn voor wiel totaal geen vering
Dan staat de voorvork waarschijnlijk vast wat een bekend euvel is bij de vivacity tot de 2005 versie.
Die zou ik wel vervangen als ik jou was als die vast staat , dat kan rare verrasingen zorgen in de wegligging.
Bijvoorbeeld als je door een oneffenheid in het wegdek rijd en het stuur ineens gaat ´ klapperen´.
Helaas zijn die voorvorkpoten 1 geheel met het kroonstuk en kan je de olie er in niet bijvullen
vanwege dat het een dicht systeem is.
Dus mijn advies is een nieuwe voorvork te kopen of een 2dehands die goed is,
want een vast staande voorvork op een vivacity is wel wat gevaarlijk.
 
Last edited:
Dan staat de voorvork waarschijnlijk vast wat een bekend euvel is bij de vivacity tot de 2005 versie.
Die zou ik wel vervangen als ik jou was als die vast staat , dat kan rare verrasingen zorgen in de wegligging.
Bijvoorbeeld als je door een oneffenheid in het wegdek rijd en het stuur ineens gaat ´ klapperen´.
Helaas zijn die voorvorkpoten 1 geheel met het kroonstuk en kan je de olie er in niet bijvullen
vanwege dat het een dicht systeem is
Dan moet ik even kijken want mijn bouwjaar is 2006
 
Back
Top