Oliepomp verwijderen..

DirectX

Well-Known Member
Op mijn piaggio-minibike blok heb ik de olie pomp verwijdert.

Ik wou de lagers van de waterpomp axiaal fixeren met een plaatje (evt wat van de carter affrezen). Of is er een andere makkelijker en tevens duurzame manier?
 
Advertisement - register to remove this

DirectX said:
Op mijn piaggio-minibike blok heb ik de olie pomp verwijdert.

Ik wou de lagers van de waterpomp axiaal fixeren met een plaatje (evt wat van de carter affrezen). Of is er een andere makkelijker en tevens duurzame manier?

ik denk dat je vraag wat moeilijk gesteld is voor velen. maar goed ik ik denk wel dat ik snap wat je bedoelt. dat de aandrijving van de koeling evengoed blijft draaien toch?
 
ja maar die moet je dan wel van olie voorzien anders loopt hij je helemaal aan gort (de pomp) en je heb nog steeds de weerstand van de oliepomp :). Ik heb dat wieltje gewoon met locktide vastgezet werkt prima :)
 
Bedankt voor de reacties. De pomp kan niet blijven zitten, omdat daar de koppeling komt. Ter info, er komt een minibike vliegwiel koppeling direct op de krukas.

Ik kan de vraag nog iets verduidelijken:

Er zit nu een soort veerring voor de lagers. Is deze bestand tegen de axiale krachten na het verwijderen van de oliepomp?

Ik had het idee om er een plaatje voor te zetten(met de bedoeling lagers en ring op te sluiten), of heeft iemand nog een andere oplossing?
 
Last edited:
Back
Top