Oliepomp verwijderen bij mina hor. blok

Beste mensen,

Ik wil dus mijn oliepomp verwijderen. Ik heb gezocht in de search, maar daar staat heel veel over Piaggio en weinig over Minarelli blokjes.

Nu is mijn vraag dus: Hoe moet ik (het liefst stap voor stap) mijn oliepomp verwijderen bij een minarelli horizontaal AC SD blok?

Alvast bedankt voor de hulp!

Advertisement - register to remove this

twistednrg said:
koelingshuis eraf
plastickapje ervoor weg
vliegwiel eraf
zit er slangetje achter je vliegwiel op nippel dat is je oliepomp, imbus loshalen..
klaar....

:? wat haal jij allemaal wel niet los?!

gewoon het plastic kapje aan de voorkant van de waterpomp loshalen , de grote slang eraf halen en de tank leeg laten lopen. dan ga je de oliepomp eraf draaien (2 m5 imbussen) , even de boutjes goed schoonblazen met lucht indien ze smerig zijn (anders heb je kans dat je ze kapotdraait) , dan de dunne slang van de carb af trekken (let op! er zit op de carb een klein busje op de slang) , dan kun je de pomp eraf trekken en het kapje er weer op draaien. wat je met de tank doe moet je zelf weten , je kunt m er beter afhalen , dan zit ie iig nooit in de weg..

Als je beter leest zie je dat ze scoot AC is , dus mag ie ze geforceerde koelings kappen eraf schroeven ipv waterpomp-kapje .
En miss moet de uitlaat er ook af , als je bijv een 4 race heb , anders wil de kap er niet af ;)

Tip , wees voorzichtig met het losdraaien van de 2 imbusjes van je oliepomp
want die willen nog wel eens doldraaien ( cker als ze nog nooit los zijn geweest en de scoot wat ouder is ) en dan krijg je ze er moeilijk uit :|

Back