Oliepomp uitschakelen?

Ronald W

Well-Known Member
Ok,ik heb gesearcht.

Ik weet dat er ergens een topic is wat over het uitschakelen van de oliepomp ging.
Maar helaas kan ik dat topic niet vinden.

Ik ben dus bezig met een runner blok opnieuw op te bouwen.
Nu zoek ik nog veel info over hoe ik de oliepomp moet uitschakelen,zodat ik op zelf gemengde benzine kan gaan rijden.

Ik kan me iets herinneren van locktite,of iets met een boutje,maar het hoe of wat precies weet ik niet meer.
Wie kan me helpen,het liefst met pics! 8)
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb nu de gehele olie pomp eruit,

maar dat tandriempje moet ik dus wel noodzakelijkerwijs weer terug zetten ivm het koelsysteem?

Iemand verder nog dingen die vereist zijn bij het weglaten van de oliepomp, behalve het rijden op mengsmering?
 
Ik ga m morgen er ook uithalen, en even wat locktight erop smeren ofzo.
Kan het ook zijn dat ie vanwege dat stomme popmpje vet hard rateld, aan die kant? Ah, dat ontdek ik zelf wel.
 
doe niet zo moeilijk....

die oliepomp is de beste bevestiging voor je waterpompaandrijving...

lus je oliepomp simpelweg door!!

dan heb je geen smeer-gezeik meer, een sterke bevestiging voor je oliepomp, en geen gedoe met klerrie-derrie...

dat is toch best makkelijk?? zo heb ik het ook gemonteerd op mijn zip.....
 
Gewoon het slangetje dat op de toevoer zit op de afvoer zetten, en er wat olie in doen, dan blijf het beetje olie rondcirculeren zodat je oliepompje niet vast loopt...

Maar waarom kun je niet zonder dat oliepompje rijden, zit er dan iets los ofzow, dient dat oliepompje ergens voor, om iets vast te houden ofzow, want zou komt het over sander, en heb niet heel goed opgelet bij hem demonteren...
 
dat gr0te tandwiel wat achter je oliepomp zit, dat zit met een rubberen riempje vast aan een tandwieltje op je krukas, dat zorgt ervoor dat de waterpomp werkt, dus je kan wel de oliepomp eruit halen, maar moet je wel ervoor zorgen dat het gr0te tandwiel wat dus achter de oliepomp zit, vast blijft zitten, zodat het de waterpomp kan aandrijven.
 
vragen zijn beantwoord lijkt me maar ik heb r nog één:

werk het ook zo bij mina hor lc? moet je dan ook een tandwieltje vastzetten als je de oliepomp verwijderd?of kan je die ook laten zitten en doorlussen?
 
Originally posted by driver2002
vragen zijn beantwoord lijkt me maar ik heb r nog één:

werk het ook zo bij mina hor lc? moet je dan ook een tandwieltje vastzetten als je de oliepomp verwijderd?of kan je die ook laten zitten en doorlussen?

mina is natuurlijk een ander verhaal...daar zit de waterpomp bij je vliegwiel...ik heb daar bijna geen ervaring mee...laat iemand anders dat maar uitleggen.
 
Originally posted by Sander
doe niet zo moeilijk....

die oliepomp is de beste bevestiging voor je waterpompaandrijving...

lus je oliepomp simpelweg door!!

dan heb je geen smeer-gezeik meer, een sterke bevestiging voor je oliepomp, en geen gedoe met klerrie-derrie...

dat is toch best makkelijk?? zo heb ik het ook gemonteerd op mijn zip.....

Zo hep ik het ook... Werkt goe or!
 
std zit er, bij een runner, ongeveer bij je benzinetank aan je linkerkant een verdeelkastje waar die ene kabel vanaf je gashendel splitst in 2 kabels, 1 naar je carb, 1 naar je oliepomp. daar kun je die kabel naar je oliepomp loshalen zodat die niet meer open en dicht gaat als je gas geeft. wat je ook kunt doen is een nieuwe kabel leggen rechtstreeks vanaf je gashendel naar je carb alleen kun je dan later minder makkelijk je oliepomp weer aansluiten.
 
Originally posted by Patrick
dat rubberen blok zegmaar?

ja volgens mij is het een soort zwart plastic buisje van ongeveer 5 cm lang en 2 cm dik. binnenin zit een schijf met aan 1 kant de gaskabel eraan en aan de andere kant de 2 kabels naar je blok. oja binenin zit ook nog iets bruins.

ik weet niet helemaal zeker of het er zo uit zag, toen het van mijn scooter af kwam waren het zegmaar heel veel kleine stukjes :rolleyes:
 
Het is een soort van buisje van een cm of 6 lang.
Bij mij was het mat zwart,en dat kun je zo open klikken.

Heb ik nog ff vraagje,hoe doen mensen het hier met hun waterpomp bij het verwisselen van hun as/lagers?

Als je je carter heet gaat stoken,smelt dat ding toch helemaal weg:?
En eruit halen lijkt me ook niet echt een optie omdat ie er toch terug in moet voordat je carter dicht gaat :p
 
Back
Top