oliepomp op 70cc houden of niet

schreins

Well-Known Member
hallo ik heb even een vraagje ik heb een Yamaha aerox met minarelli horizontaal blok maar wil hem flink opvoeren door 70 cc enzovoort en mijn vraag is is het nou verstandig om mijn olipomp er uit te houden en zelf smeren of is het niet nodig en gewoon de olie pomp er in laten zitten en de oliepomp het laten doen.
wat raden julie aan
alvast bedankt iedereen
 
Advertisement - register to remove this

Ligt eraan hoever je hem gaat " opvoeren " zolang het een straat setup blijft en er flinke afstanden mee gereden gaan worden zou ik hem er lekker in laten zitten.
Wel is het verstandig om bij het tanken er een dopje olie extra in te gooien.
 
Pomp kan het altijd begeven, dan kan je net zo goed bij elke nieuwe scooter gelijk zelf gaan mengen, zelf mengen is gewoon niet handig voor op een straat scooter.

Heb zelf jaren met een gietijzer 70 op straat gereden en altijd met dopjes olie gedaan; ging perfect.
 
3 opties:

Pomp rijker afstellen zodat hij meer olie krijgt (is beperkt, wel handig)

Pomp gewoon zo laten en een beetje olie bij de benzine (krijg je nooit lekkere verhouding, onhandig)

Pomp eruit en alle olie bij de benzine mengen (goed mengsel, onhandig)

Aan u de keuze :) PS: goede olie is ook van belang!
 
Ik schudde me scooter heen en weer zag er niet uit XD.
Ik meng altijd zelf tank benzine gooi olie erin en schud me scooter heen en weer.
Normaal tankte ik in een jerrycan en deed daar olie bij en schudde het heen en weer.
Maar dat neemt veel tijd in beslag.

Natuurlijk is makkelijkste optie olie dopje erbij.
Maar dat is erg onnauwkeurig.
Ik gebruik btw een wasbolletje om het af te meten.
 
naar ijn weten kan da bij mina niet :)
draait gewoon via een tandwieltje mee met de krukas

Bij de pomp die ik hier heb liggen van mina kan je niks veranderen.
Is gewoon tandwiel wat de hoeveelheid olie belpaald bij mina.
En dat kan je moeilijk veranderen want dan past het niet meer.
Of je moet die op je krukas ook kunnen veranderen.
 
Ook uitkijken dat bepaalde 'dikkere' olie niet door de oliepomp heen gaat.
Ik heb zelf altijd gereden met dr70 MET oliepomp en dan een dopje olie bij de tank, dit is natuurlijk nooit een precieze mengverhouding, maar ik heb er verder nooit problemen mee gehad.

Ik zou iig zeker de oliepomp erin laten zitten OF altijd met de hand mengen, aangezien als je steeds een beetje olie bij het tanken erbij gooit je dit nog wel eens kunt vergeten.
 
Back
Top