Oliepomp kymco Agility vervangen

Levie

Well-Known Member
Goedemorgen,

Ik had een vraag: moet je bij een bepaalde km staan op mijn oliepomp vervangen van mijn kymco Agility 16+ uit 2015 (zie bijlage)? Hij heeft nu bijna 27.000 km gelopen.

Ik heb gezegd dat de aandrijving van de oliepomp van kunststof is / was. Is dat zo? En bij welke km staan zou hij dan vervangen moeten worden?

hoor het graag. Mvgr L. T





Good morning,

I had a question: should you be standing at a certain km on my oil pump replacing my kymco Agility 16+ from 2015 (see appendix)? He has now run almost 27,000 km.

I have said that the drive of the oil pump is / was made of plastic. Is that right? And at which km are he supposed to be replaced?

would like to hear. Mvgr L. T
 

Attachments

  • IMG_20170725_064359.jpg
    IMG_20170725_064359.jpg
    391.1 KB · Views: 6
Advertisement - register to remove this

Inderdaad redelijk wat kilometers. Ik durf niet te zeggen hoeveel KM hij moet worden vervangen. Staat het niet in de servicemanual? Anders is het ook volgens mij de kosten en het werk niet om dat te doen.
 
De oliepomp zelf is niet van kunstof nee.. Alleen het aandrijftandwiel dat aan de krukas loopt wel..

Ik denk dat het spul wel thermisch plastic is, anders zou je naar 100km al weer stil staan.
Heb je nou dan problemen omdat het dan vervangen dient te worden..

Een olie pomp gaat alleen kapot als die zonder smering komt te zitten en of verkeerde olie is gebruikt. Of dus het peil in het carter veelste laag staat in de oliepomp dan droog loopt.
 
Inderdaad redelijk wat kilometers. Ik durf niet te zeggen hoeveel KM hij moet worden vervangen. Staat het niet in de servicemanual? Anders is het ook volgens mij de kosten en het werk niet om dat te doen.

Bedankt voor je reactie, ik zal eens kijken of dat ergens in het service Manuel staat. Het bedrijf had het erover bij mijn vorige scooter toen ik daarmee rond de 20.000 km zat vandaar, dat dat misschien bij deze ook het geval is, dat was een kymco Like, dus hetzelfde blok.

Mvgr Levie
 
De oliepomp zelf is niet van kunstof nee.. Alleen het aandrijftandwiel dat aan de krukas loopt wel..

Ik denk dat het spul wel thermisch plastic is, anders zou je naar 100km al weer stil staan.
Heb je nou dan problemen omdat het dan vervangen dient te worden..

Een olie pomp gaat alleen kapot als die zonder smering komt te zitten en of verkeerde olie is gebruikt. Of dus het peil in het carter veelste laag staat in de oliepomp dan droog loopt.

Bedankt voor je reactie, ik bedoel idd ook niet de gehele pomp, dat hij van kunststof is. Maar idd aandrijving. De bromfietsen zaak had het erover bij mijn vorige kymco Like vandaar, en dat zou dan moeten rond de 20.000 km vandaar.deze heeft inmiddels 26.000 km gelopen, ik heb geen problemen met deze scooter. Deze is perfect.wat ik bij de vorige miste, heb ik veel beter nu met mijn kymco Agility. Dus hoop hier nog heel lang plezier van te hebben.

Vandaar dat ik wilden weten of dat vervangen moet worden, maar jij zegt niet dat dat nodig is? Staat dat ook ergens,bv kymco?

Hoor het graag.

Mvgr Levie
 
Back
Top