oliepomp en geen weerstand kicken

wierd

Well-Known Member
Hallo,
ik ben mijn scooter aan het reviseren. Ik ben hem nu in elkaar aan het zetten, maar kom nu bij de oliepomp. Aan de achterkant van de pomp zit een tandwiel dat wanneer dit ronddraait de olie gepompt wordt. Deze werkt, alleen hoe wordt dit tandwiel aangedreven??
Ook heb ik mijn scooter al eens in elkaar gehad, alleen toen ik probeerde te kicken ging dat heel makkelijk. Vroeger zat daar veel meer weerstand op. Hoe kan dit. Ik denk aan valse lucht, maar waar komt deze vandaan? Graag zo veel mogelijk oorzaken en voorstellen hoe ik dit kan testen en repareren.
Wierd
 
Advertisement - register to remove this

o.k.!

wat voor cilinder als ik vragen mag? de compressie is niet echt via het pedaal te voelen , wil je zeker weten dat dit goed zit moet je een compressiemeter gebruiken. voor valse lucht een lektester.
 
je voelt als je met je vinger het gat voor de bougie dichthoud, voel je een grote compressie. Hier ligt het ook niet aan.
 
niet?? een tandarts gaat toch ook niet boren zonder freesje? zo kun je een brommer ook niet repareren zonder het juiste gereeedschap..

zoals jij denkt dat het moet kun je net zo goed voor de uitlaat gaan voelen hoeveel lucht eruit komt , en kijken of als je een scheet laat er misschien meer uit komt en dan denken dat je kunt zeggen dat je het weet!

een compressiemeter heeft niet iedereen , o.k. , de meeste brommerzaken hebben er wel 1 , maar dan nog is dat niet iets waar je op zou moeten bouwen..

Als de cilinder nieuw is en er is niks mee gebeurd moet het gewoon goed zijn!

valse lucht is weer wat anders en kun je alleen meten door druk op je blok te zetten met een lektester. deze heeft ook niet iedereen , en als je die niet hebt moet je gewoon alles vervangen wat kan lekken , dus pakkingen , beschadigd spruitstukje , keerringen etc. . alles dus wat kan lekken! maar ook carters moeten in goeie staat zijn , geen stukken beschadigd , geen pakkingresten van oude pakkingen , de juiste pakkingen gebruikt en op de juiste plekken en ga zo maar door!!
 
Back
Top