Oliepomp afsluiten?

chills

Well-Known Member
Ik hoor veel mensen dat ze zonder oliepomp rijden.

Is hier een algemene stelregel voor ofzo ?

Of doen jullie dat gewoon om op ''safe'' te spelen.

is het zo dat je pomp gewoon niet genoeg olie aanvoert bij bepaalde toerentallen..?!
 
Advertisement - register to remove this

Staat niet zwart op wit ofzo, maar ik denk dat je boven de 12k maar beter uit kunt kijken. En die oliepomp wordt meestal niet afgesloten, maar gewoon in z'n geheel eraf gehaald, want het levert ook nog eens aardig wat weerstand op aan de krukas.. draai maar eens aan dat wieltje als de pomp eruit is.
 
Originally posted by sisqo16
kunt toch ook gewoon met oliepomp rijden en voor de zekerheid extra olie bij de benzine doen.

kan je net zo goed je oliepomp eraf halen en zelf mengen..

want je gaat nu ook al een gedeelte mengen..

en je hebt geen last meer van het risico met die oliepomp
 
Originally posted by Burnout
ik heb ook mijn oliepomp eraf gehaald, maar hoe moet je nu je carb afsluiten? Of geeft dat niet (geen valse lucht)

Slangetje erop waarvan het uiteinde dicht is (of een rubber dopje, oid). Het maakt zeker weten uit!



Originally posted by sisqo16
kunt toch ook gewoon met oliepomp rijden en voor de zekerheid extra olie bij de benzine doen.

Als je oliepomp er dan meer stopt is de boel net zo stuk als zonder olie :)
Zoals al gezegd is, als je toch al aan het mengen bent dan is het geen grote moeite om de pomp er direct uit te halen.
 
Maar:

Chills heeft een piaggio blok onder z'n scooter. En mijn bevindingen waren als volgt:

Ik wilde ook mijn oliepomp weghalen maar wat bleek, bij een pia lc blok zorgt de oliepomp ervoor dat het tandradje, dat tevens de waterpomp aandrijft, netjes blijft zitten. Haal je de oliepomp weg, dan zit dat tandradje ook niet meer goed. Heb de oliepomp dus laten zitten, de olie ingang en uitgang met 1 slangetjes doorverbonden, en nu pompt ie dus zeg maar rond. Wel ff wat olie int slangetje spuiten natuurlijk...

grtz
 
Back
Top