olie warmte meten piaggio zip 4t2v?

zip50cc

Member
is er een manier om de olie warmye te meten op een piaggio zip 4t . ik wou namelijk me cockpit een beetje upgraden met een thermometer erin. ik heb meerdere mensen dit zien doen en neem er mee aan dat de tempratuur die ze meten word gemeten door de olie. weet iemand hoe je dit moet aansluiten? de teller werkt alsvolgt je snijd een slang open en stopt een T splits stukje erin met een temp meter. maar alleen weet ik niet of er op een piaggio zip een slangtje is waar olie door heen loopt?
 

Attachments

  • A6B03419-A0DD-4C64-9C84-445C2BCC5201.png
    A6B03419-A0DD-4C64-9C84-445C2BCC5201.png
    576.3 KB · Views: 20
Advertisement - register to remove this

Boor dan een gat in de aftap plug. Schroefdraad erin tappen en dan de sensor erin draaien. Mocht het mis gaan heb je voor 2€ een nieuwe.

Maar aan olie temperatuur heb je weinig en kun je weinig aan aflezen. De uitlaat (gassen) temperatuur heb je meer aan, en dan zo dicht mogelijk bij de cilinder.
 
Boor dan een gat in de aftap plug. Schroefdraad erin tappen en dan de sensor erin draaien. Mocht het mis gaan heb je voor 2€ een nieuwe.

Maar aan olie temperatuur heb je weinig en kun je weinig aan aflezen. De uitlaat (gassen) temperatuur heb je meer aan, en dan zo dicht mogelijk bij de cilinder.
hoe moet je dat doen dan?
 
nope heb meer mensen het zien doen op een zip 4t2v. en die zijn nooit watergekoeld.
Als je het vaker hebt gezien waarom weet je dan niet hoe dit aangesloten hoort?

Verder als echt de olie temperatuur wilt meten doen ze dit met een soort thermometer in de olievulopening in plaats van de pijlstok.
zoals deze:
SC_Triumph_Temp_Gauge.jpg


Wil je hem persé op het stuur moet je zoiets hebben als hier beneden, deze is van een Harley maar de pasbus die erbij geleverd wordt moet wel op de olievulopening van de scooter passen.

s-l1000.jpg


Ik weet niet waarom je de olietemperatuur wilt meten maar dit gaat wel opvallen wanneer de politie je aanhoudt.
Als je scooter origineel is zal het niet uitmaken maar indien niet heb je een probleem als ze een technisch onderzoek willen doen!
 
Als je het vaker hebt gezien waarom weet je dan niet hoe dit aangesloten hoort?

Verder als echt de olie temperatuur wilt meten doen ze dit met een soort thermometer in de olievulopening in plaats van de pijlstok.
zoals deze:
SC_Triumph_Temp_Gauge.jpg


Wil je hem persé op het stuur moet je zoiets hebben als hier beneden, deze is van een Harley maar de pasbus die erbij geleverd wordt moet wel op de olievulopening van de scooter passen.

s-l1000.jpg


Ik weet niet waarom je de olietemperatuur wilt meten maar dit gaat wel opvallen wanneer de politie je aanhoudt.
Als je scooter origineel is zal het niet uitmaken maar indien niet heb je een probleem als ze een technisch onderzoek willen doen!
dankje
 
Back
Top