Olie verversen Zip 4T 2017

Davinci

New Member
Hoi,

Ik heb een Zip 4T uit 2017 (Carburateur versie, dus geen injectie)
Ik heb de volgende motorolie en vroeg mij af of deze in de ZIP mag?
Kroon-Oil TORSYNTH 5W-40

Lijkt mij dat het geen probleem is, of moet ik echt speciale scooterolie hebben?

Alvast bedankt!
 
Advertisement - register to remove this

In principe kan het wel. Het voldoet gewoon aan de normen. Maar bij kleinere 4takt motoren heb je speciale olie met meer waarden/additieven etc... Ik neem altijd het zekere voor het onzekere en doe er gewoon olie in speciaal voor 4t scooters. 5w40 in de Zomer en 5w30 in de Winter.
 
De vraag is of dat je de olie wilt gaan kopen of dat je het al bezit hebt.

Mijn ervaring met kroon olie torsynth is dat je er wel ermee kan rijden. Maar je blok word er wel een heel stuk heter door.. Dus raad het voor een bromscooter niet echt aan, als je harder kan.. Voor een snor scooter 25km zal het minder problemen opleveren want een snor blok loopt op lage snelheid en vrij rustig.

Zou eerder kiezen voor een valvoline olie, of een castrol, motul (is wel een stukje duurder), repsol.

Heb minder goede ervaring met putoline..

Een kroon olie kan wel, alleen dan kan je beter een ander type kroon olie erin doen die er beter voor geschikt is. (denk dat expulsa beter is voor je scooter blok)

Je moet meer richting motorfiets olie zoeken.
 
Last edited:
De olie heb ik inderdaad al staan.

het gaat om een snor. Als een andere olie beter is of aanbevolen wordt dan ga ik daar niet op besparen. Gaat om tientjes werk:grin:

Valvoline heb ik geen specifieke 5W40 scooter olie voor gevonden?
 
Of de foto wijkt af, maar is dat niet hetzelfde als de auto olie? Die ook bij de Action staat?

ik denk dat ik uiteindelijk voor Castrol ga, maakt het nog uit welke van deze 2? (Klinkt logisch om voor de scooter variant te gaan)

- Castrol Power RS Scooter 4T 5W40
- Castrol Power RS Racing 4T 5W40

RS racing is meer voor het circuit zeg maar.. Maar de normale RS is meer als voldoende (gebruik dat spul zelf ook). En voor die olie nooit meer dan 9,99 euro voor een fles olie betalen.. Daar boven is het zonder geld.

zou er inderdaad lekker castrol in doen, anders zou je eni olie erin kunnen doen, dat zit er orgineel in geloof ik

eni is niet overal makkelijk aan te komen en ik zou er zelf ook geen 13 euro voor betalen.
 
Bedankt voor de reacties! Ik ga inderdaad voor de Castrol.

De normale Power RS heb ik niet in 5W40 Kunnen vinden. Het wordt dus de racing of scooter, welke ik het makkelijkste kan vinden voor een normale prijs.
 
Back
Top