olie uit het blok

Na dat ik van een ander blok alles heb over gezet waren de verwachtingen natuurlijjk zeer hoog vwb starten en rijden.
en jawel eenmaal onder het frame en alles op zijn plek was het eenmaal een electrische een klick en hij starte ... geweldig.
totdat ik een olie plas zag verschijnen.
Bij een draaiende blok loopt er olie uit :( en als hij uit staat niet.
Dus mijn vraag voor de kenners ..... waar moet ik zoeken ? waar zal dit hoogst waarschijnlijk uit lopen ?
Of is de enige manier om te checken ...blokje weer uitbouwen :(
 
Advertisement - register to remove this

Noem even het merk/type blok wat je hebt.

- is er een schroef waarmee je het oliefilter uit het blok kan halen? Zit die los?
- aftapplug olie: zit ie vast, is de pakking stuk?
- is er een pakking/rubbertje vergeten in het olieleiding verhaal tussen blok en cilinderkop en cilinder?
- pakking van het kleppendeksel?
- schoonmaken en kijken waar het vandaan komt
- een oliekeerring die stuk was/verkeerd gemonteerd/vergeten
- wat heb je zoal overgezet?
 
Blok is een Gy6 10"
Het blok was kaal op een cylinder met inhoud na en de stator met aanverwante inhoud die zat er ook al op.
Zelf dus alleen de koppeling vsnaar zijde over gezet en carb en lucht filter.
Geen olie sporen vooraf aan montage gezien liep ook nergens iets uit of zo.
Ik zal van de week checken of de olie aftap en cylinder vast zit.
Anders moet het blokje er maar uit om beter te checken wat het kan zijn.
 
blok weer demonteren en onderzoeken... scheelt je een boel tijd en ergernis.
er naar kijken en hopen heeft geen zin.
trek de cilinder ook niet te vast,, dan kan ie gaan lekker op de pakking.
 
Ja, succes!
En kijk, onderzoek, of je kan begrijpen waarom ie op die naad zo lek was.
Hoe egaal zijn de pasvlakken? Heeft iemand deze beschadigd door met een schroevendraaier te wrikken, terwijl er toch nog een boutje vast zat?
 
Vaak word ook vergeten dat de droog tijd van Vloeibare Pakking minimaal 24 uur ver eist .
Dus .... Carters aan elkaar knallen, opbouwen , er onder hangen ... starten en Blazen maar ....
Helaas werkt dat niet zo .
 
Blok is een Gy6 10"
Het blok was kaal op een cylinder met inhoud na en de stator met aanverwante inhoud die zat er ook al op.
Zelf dus alleen de koppeling vsnaar zijde over gezet en carb en lucht filter.
Geen olie sporen vooraf aan montage gezien liep ook nergens iets uit of zo.
Ik zal van de week checken of de olie aftap en cylinder vast zit.
Anders moet het blokje er maar uit om beter te checken wat het kan zijn.


Zo`n blok moet je ook helemaal zelf eerst strippen en dan zelf helemaal opbouwen.
Zou dan zelf ook nooit vanuit gaan wat een ander al eerder gedaan heeft (of niet gedaan.

Waar die kan lekken is op de voetpakking van de cilinder. Daar zit namelijk een oliekanaaltje voor dat naar de kop gaat via het draadend van de cilinder.

Dus dat pasvlak van het carter en cilinder moet geheel schade vrij zijn en ontdaan van restje pakking en vuiltjes.
Dan dien je een gehele nieuwe pakking van goede kwaliteit te gebruiken.. En deze goed om te monteren..

Als dan alles goed gedaan is zou die daar niet moeten lekken.

Ik lees hierboven ook nog het gebruik van vloeibare pakking.. Tussen de carters van dat blok altijd echte pakkingen gebruiken.
Vloeibare pakking kan los komen en dan gaat je blok olie lekken.. Een echte pakking doet dat niet snel.
Post automatically merged:

blok weer demonteren en onderzoeken... scheelt je een boel tijd en ergernis.
er naar kijken en hopen heeft geen zin.
trek de cilinder ook niet te vast,, dan kan ie gaan lekker op de pakking.

Dat laatste heb ik nooit problemen mee gehad.
Heb bij mij gemerkt dat de cilinder tot een bepaalde max maar vast kan.. En gaat daarna niet meer verder.

De cilinder moet juist goed vast zitten op de voetpakking.. Daar komt juist de motor olie door naar de kop.. Als het daar niet goed vast zit, kan de pakking week worden door de olie.. En daarna word de olie lekkage alleen maar erger.
 
Last edited:
Nou ff een update, cylinder er af gehaald.
En inderdaad....welke oetlul monteert nu een cylinder met een nieuwe pakking maar laat voor een groot gedeelte de oude pakking deels zitten ik heb zoiets van als je niet niet weet wat te doen, check dan op zijn minst YouTube o.i.d.
Maar goed
Oude pakking deel morgen maar eerst eraf schrapen met een koper mesje.
 
Back
Top