Olie tank en dop speedfight 3

eurokit

Broem Broem Pff Pff
Weet iemand misschien of er kartels in de hals zitten van de olie tank van een speedfight 3 2takt?

Want ik heb hier namelijk een goed uitziend olie tankje met de dop erbij. (zit er dus gewoon los erin / erop)

Als ik de dop in de hals wilt doen, klemt de dop totaal niet in de hals..

Heb ook al gekeken of dat er schroefdraad zit onder de rand van de dop maar dat is er niet.

Of de dop is wellicht gekrompen op een of andere manier.
Of ik mis iets van onderdelen (misschien o-ringen)
Of de hals van de olietank is wellicht uit gesleten.. (vind het dan wel raar dat het tankje dan er nog z.g.a.n eruit ziet.)
 
Advertisement - register to remove this

Mist je dop niet een rubberen ring oid? Meestal zorgt dat voor de afdichting en het klemmen :)

Niet dat ik weet eigenlijk.. Is pas de eerste keer dat ik zo`n systeem gebruik.. Mijn oude vivacity had gewoon een goede schroefdop.


Ik was de discussie hier ook al aan het voeren omdat ik hier vaak geen reactie krijg:


Mijn conclusie is dat ik het tankje wel wil vervangen omdat deze wellicht out of spec is..
Maar 70 euro vind ik best wel veel geld en kan hier beter andere dingen voor kopen die ik harder nodig hebt voor de scooter.

Dus ik denk dat ik het verlopig met een andere dop ga doen die er ook erop past (word wel lastig zoeken)
 
Ja begrijp ik, is het niet makkelijker om dan een o-ring te zoeken? Als ik de tank zo zie, lijkt me dat een ring om de ribbels al voldoende afdichting zou moeten verzorgen (lekvrij)
 
Back
Top