olie tank afsluiten en mengsmering gebruiken

524 Rox

Well-Known Member
Hallo,

ik heb een zenith en daarvan is de olie pomp kapot en nu wil op mengsmering rijden.
wat moet ik doen behalve olie tank verwijderen en oliepomp verwijderen.

hoe moet ik alles op mn carb afsluiten?

gr.
 
Advertisement - register to remove this

@ melf #59;

omdat deze scooter al serieus waar al 10 cilinder heeft versleten en toen had ik er genoeg van en heb ik besloten om gwn de oliepomp eruit te gooien, olietank te verwijderen en al die rotzooi, zodat ik zeker weet als ik brommix tank dat tie word gesmeerd.

ik heb hem btw aan de praat gekregen, draait netjes en tot nu goed zonder rare bijgeluiden.

iederen bedankt(Y)
 
Alleen zou ik geen brommix tanken maar zelf mengen.

Why? Goedkoper? :)Is het noodzakelijk om de oliepomp te verwijderen? Ik rij namelijk al een tijdje gewoon nog met me oliepomp, alleen heb ik dat slangetje van oliepomp -> caburateur doorgeknipt en er een schroefje in gedraait om valse lucht tegen te gaan.Tot nu toe geeft het geen probleem, maar op de langere termijn??
 
Nee is niet noodzakelijk. Je oliepompje kan er gewoon inblijven.
En zelf mengen omdat de olie die in brommix zit gewoon troep is,niet vanwege de prijs. IK zou die rotzooi niet in me scooter willen hebben, daarom mijn advies om zelf te mengen.
mvg
 
en dat afsluiten van de carb kan je doen door een klein stukje slang op je carb te laten zitten en dan een schroef erin draaien

of

doe net als mij je oliepomp erin laten zitten en dan de slang van de oliepomp naar carb laten zitten en die andere slang weghalen(van tank naar pomp) omdat je pomp dan niet meer draait kan er ook geen lucht meer door heen snappie?
 
Ik heb de bovenste optie van papkarre en dat gaat super,

Maar mij lijkt de onderste beter omdat je als je de oliepomp weer terug wil (vervangen?) het dan beter en sneller te fixen is.
 
Gewoon alles laten zitten zorgen dat die olietank leeg is en brommix tanken je scooter gaat er heus niet kapot van ofzo t is gewoon normale olie die erin zit,

Als je blok er echt kapot van zou lopen zouden ze het niet verkopen denk ik
 
mhh ok dan, maar speezkeez trekt je cab dan geen valse lucht als je alles laat zitten? Lijkt me dat het dan vacuum gaat zuigen in je olietank? \

Of zit ik er dan naast?
 
Back
Top