Olie reservoir laten zitten of niet?

Thomas.n

New Member
Hallo,
Ik heb een Yamaha aerox uit 2009. Ik heb laatst een vastloper gehad door mijn oliepompje die weigerde. Daarom wil ik graag overstappen naar zelf mengen. Ik vroeg mezelf alleen af of ik gewoon zonder iets te doen zelf kan mengen, of moet ik iets met mijn carburateur doen? En wat is de mengverhouding? (Ik heb een terugloop uitlaat).
Alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

Kan mij niet voorstellen dat je olie pomp defect is gegaan door een standaard scooter.. Kan mij wel er iets bij voorstellen als je een toeren beukende setup eronder hebt hangen.. Mocht de setup standaard zijn de olietank lekker laten zitten.
 
Kan mij niet voorstellen dat je olie pomp defect is gegaan door een standaard scooter.. Kan mij wel er iets bij voorstellen als je een toeren beukende setup eronder hebt hangen.. Mocht de setup standaard zijn de olietank lekker laten zitten.
Maar ik wil het risico niet lopen dat het nog een keer gebeurd. Dus daarom wil ik graag zelf mengen. Zelf mengen vind ik ook geen probleem om te doen. Bedankt voor de snelle reactie.
 
Meestal is de oliepomp zelf niet de boosdoener maar de aandrijving op de krukas wil nog wel eens de geest geven.
Dit komt omdat dit onderdeel van de aandrijving van nylon/hardplastic is.
Pomp zelf heeft een aandrijving tandwiel van metaal.

Olietank kan men gewoon laten zitten net als de pomp zelf.
Het enige wat men dient aan te passen is de olieaansluiting op de carburateur.
Deze dient dan afgedopt te worden i.v.m. kans op valse lucht
 
Back
Top