Olie pomp viva city euro 1 2 tank

michaeldej

New Member
Hallo, ik ben Michael (nieuw op dit forum). Ik heb zelf een Peugeot Viva City 2-takt en volgens mij is het het Euro 1-model met de mechanische oliepomp. Deze scooter heeft van origine een dubbele gaskabel. De scooter heeft al een aardig verleden en er is hier en daar al wat aan gedaan voordat ik hem kreeg. Bijvoorbeeld, de dubbele gaskabel is voor het oliepompgedeelte afgeknipt (dus alleen nog voor de gasnaald). En de mechanische oliepomp is ook vastgelast op een punt zodat die altijd openstaat. Dit hoort uiteraard niet, maar ik heb hier nooit iets van gemerkt, tot een aantal maanden geleden omdat hij ineens veel olie begon te lekken. ( komt uit carburateur en loopt via het lucht filter naar beneden. )

Na onderzoek kwam ik erachter hoe het allemaal aan elkaar gefabriceerd was. Nou dacht ik, omdat de oliepomp standaard openstaat, blijft die waarschijnlijk gewoon doorlopen omdat de olietank boven de carburateur zit (zwaartekracht). Dus ik heb de gaskabel vervangen voor een dubbele en een nieuwe oliepomp besteld en gemonteerd. Tot mijn verbazing lekt hij nog steeds. De gaskabel van de oliepomp is netjes afgesteld en hoort dicht te zijn. Nu heb ik even de oliepomp losgehaald en gekeken of er lucht door het slangetje komt als ik erin blaas, en dit is inderdaad het geval terwijl de pomp nieuw is.

Mijn vraag is: klopt dit of is dit niet goed? En hebben jullie een idee hoe die nog kan lekken?

foto 1 afgeknipte gaskabel.
foto 2 oude olie pomp ( vast gelast zo dat die open blijft staan )
foto 3 nieuwe olie pomp.


Alvast bedankt!
 

Attachments

  • foto 1 afgeknipte gaskabel.jpg
    foto 1 afgeknipte gaskabel.jpg
    97.8 KB · Views: 6
  • fot 2 oude olie pomp.jpg
    fot 2 oude olie pomp.jpg
    125.4 KB · Views: 6
  • foto olie pomp.jpg
    foto olie pomp.jpg
    250.2 KB · Views: 6
Advertisement - register to remove this

Back
Top