olie mengverhouding vraagje

seba_q_

SBA-tuning
Kan het zijn dat mijn blok niet werkt door te veel olie? Ik dacht dat ik 1:27 als mengverhouding had maar dit was bijna 1:60 omdat ik dacht dat de streepjes 10ml waren maar ze waren 20ml.
Kan het zijn dat mijn blokje niet meer start door te veel olie?
Ik heb al naar de piston gekeken door het bougiegaatje en die is wel heeel zwart!
 
Advertisement - register to remove this

wow kan je de piston zien door bougie gaatje?
ja, dit is best wel veel ja en hij zou het wel is niet meer kunnen doen.
haal ff de vacuumslangetje ( als je die heb ) en benzine slangetje van je carb af, en vang de benzine in een schoon bakje op ofzo, en gooi er wat meer benzine bij zodat ie precies op 1:40 komt, dit kan je zelf wel uitrekenen denk?
 
1:60 is juist erg weinig olie lijkt mij. Brommix is al 1:50 gemengd.
1:27 is misschien wel een beetje erg magertjes qua olie. voor een std scoot volstaat 1:40-1:50 prima. Heb je een wat opgefoktere scoot zou ik 1:40 o.i.d rijden.
 
als je te veel olie hebt kan het zeer zeker zijn dat je scooter slecht of niet
start.
ik heb daar ook ervaring mee maar dat kwam door een
verkeerd afgestelde olie pomp.
daar door kreeeg hij ook te veel olie.
en starte hij bijna niet.
 
Ik denk dat seba_q het verkeerd uitlegt.
Je zegt dat je denkt dat 1 streepje 10ml was maar het was 20.
(dus heb je te veel olie gebruikt)
maar nu zeg je ook dat de mengverhouding 1:60 is. dat is juist weer te weinig olie.
Dus reken het nog eens uit?
 
door teveel olie kan hij zeker niet starten. met te weinig wel. ik had een keer een nieuwe cilinder en was wat doorgeschoten met olie in men benzinetank er extra bijgooien. de vlammen schoten uit men uitlaat. elke dag moest ik een bougie vervangen enzo. dus gewoon je tank leeghalen. brandstof wegdonderen. nieuwe brandstof/olie goed mengen, nieuwe bougie en rijden maar:)
 
Back
Top