Olie in luchtfilter..

boosterheid

Well-Known Member
Hallo,

Ik heb sinds vorige week problemen met het starten van mijn scooter en ik dacht dat hij verzoop, maar het is olie wat uit het luchtfilter komt.
Kan iemand mij vertellen waar dit aan ligt? Heel mijn luchtfilter zit vol olie en heb hem er net afgehaald, ff gestart zonder, en dan zie ik de olie zo eruit komen lopen.



Alvast bedankt.
smile.gif
 
Advertisement - register to remove this

Een scooter morst altijd olie in het filter. Dat is in principe alleen maar goed omdat de olie vuil buiten houd.

Ja, dat weet ik wel, alleen het is niet de bedoeling dat hij zodanig veel in je luchtfilter gooit dat het eruit komt lopen en dat heel je luchtfilter vol zit. Hij krijgt zegmaar té veel olie in het luchtfilter.
 
onzin.
je rijd met een verticaal blok neem ik aan?
en de olieslang zit op de carb?

grote kans dat de carb de olie aan de verkeerde kant eruit kotst.
resulteerd vaak in een vieze bruine carterdeksel omdat de olie echt UIT het luchtfilter loopt.

oplossing is een nippel in je spruitstuk maken voor de olieslang.;)
 
onzin.
je rijd met een verticaal blok neem ik aan?
en de olieslang zit op de carb?

grote kans dat de carb de olie aan de verkeerde kant eruit kotst.
resulteerd vaak in een vieze bruine carterdeksel omdat de olie echt UIT het luchtfilter loopt.

oplossing is een nippel in je spruitstuk maken voor de olieslang.;)

ja, vertikaal idd.
de olieslang zit op de carb, ja.

jaa, klopt, carterdeksel is helemaal besmeurd :|

oke, bedankt!
 
Nou als het ding helemaal standaard is zou ik het lekker laten, des te beter nu heb je nog een reden om keertje in de maand ofzo je luchtfilter zuiver te maken.

@ speedyfight, hoe dan? Heb namelijk geen idee ervan dat het gaat op een peugeot en of vertikaal blok.
 
Oliepomp kun je ook niet afstellen, aangezien hier een soort van overbrenging in zit die bepaalt hoeveel olie er gedoseerd wordt als de krukas 1x ronddraait bijv.
Als je met die 'overbrenging' gaat kloten dan kun je 'm natuurlijk verstellen, maar er zit echt geen verstelschroef/knop ofzo op hoor :)
 
ook op een peugeot kun je dit niet afstellen , alleen de strakte van de kabel , en als die juist is afgesteld zal die vol open staan , bij elke scooter..

verder , als je de kabel strakker zet (lees te strak dus) , dan zal die niet alleen op vollast meer olie geven maar ook vanaf stationair tot vollast ,wat er dan gebeurd is nog minder ,dan ga je dus gewoon te veel olie verbranden , of niet natuurlijk en ga je de scooter dus vol met kool pompen , ook de uitlaat etc..

als ie al niet vetslaat..
 
Back
Top