Olie druppels na bijvullen 2takt olie

maxiet

Peugot speedfight 2
Beste,

Ik heb laatst mijn olietank bijgevuld met 2takt olie. Alleen nu liggen er telkens na het rijden 1 a 2 druppels zwarte olie ongeveer onder mijn middenbok standaard.
Dit was eerst niet het geval. Kan dit komen doordat ik misschien de olie tank te vol heb gedaan? Of kan het wat anders zijn? Het betreft Peugot speedight 2 uit 2005. En kan dit kwaad?
 

Attachments

  • IMG_6990.jpg
    IMG_6990.jpg
    53.8 KB · Views: 26
  • IMG_7011.jpg
    IMG_7011.jpg
    60.1 KB · Views: 25
Advertisement - register to remove this

Zit er een scheurtje in het slangetje van je olietoevoer? Het kan zijn dat deze verharden op ten duur en makkelijker scheuren. Kan ook bij je oliepompje zitten, dat deze niet meer werkt zoals hij zou moeten.
 
Boven op de olietank zit normaal een dun lang slangetje onder de dop. Deze zie je soms pas na verwijderen buddyseat bak of andere kappen. Kijk vooral even de slangen na op schade die vanaf tankje naar het oliepompje gaan en de slang die vanaf het pompje naar de carburateur gaat.
 
Als je ze te vol gooit dan duwen ze het uit de overloop, daar kan het ook vandaag komen. Het is wijs om dit te onderzoeken alvorens weer te gaan rijden. Als het wel een lekkage is zou er meer schade kunnen onstaan door te weinig smerig
Dat dacht ik eigenlijk ook, maar dan zou het schone olie moeten zijn..

Deze olie is vervuilt (zwartig)

Zou zelf eens een blik op de oliepomp werpen.. Misschien lekt deze wel. Of een van de slangen of aansluitingen.
 
Bij sommige blokken kan het zo zijn dat de rubber is gemaakt van een oude soort rubber wat ook in auto's gebruikt word. Ik zuig dit niet uit mijn duim. En met synthetische olie kan dit rubber beschadigd raken waardoor je koppakking gaat lekken. Echt waar. Omdat sommige olie soorten eigenlijk gemaakt zijn om de metalen goed te penitreren als het warm is om zo het motor goed af te koelen en dat is dus het probleem het is gewoon te dun denk ik
 
Dank voor jullie antwoorden. Ik heb de plek gevonden waar de druppels vandaan komen. Ik heb het omcirkeld. Iemand enig idee waar t van is? Volgensmij geen koelvloeistof, en t is een soort water verdund met beetje vuiligheid/olie? Iedergval niet vet en erg dun. Foto is genomen vanuit onderkant bij middenbok.
 

Attachments

  • 5C316C1C-1D32-40C5-97FC-16DEF9801475.jpeg
    5C316C1C-1D32-40C5-97FC-16DEF9801475.jpeg
    156.2 KB · Views: 10
Ik denk dat het meer van boven weg komt bij jou olie pomp, als ik het zo goed zie zit die er boven.

Is wel lastig kijken aangezien de voorkant van het blok dicht op het subframe zit.

En anders gewoon lekker even goed schoonmaken.
Als alles zo smerig is word het altijd moeilijker om de exacte locatie te bepalen
 
Back
Top