Olie druk te hoog Piaggio zip

DramaChase

New Member
Hai ik heb een Piaggio zip waarvan de olie druk denk ik te hoog is waardoor die het olie aan de bovenkant van de kleppendeksel eruit gooit.

Mensen suggesties waar dat door kan komen?

Kleppendeksel is volledig schoon gemaakt rij al 6 maanden met dezelfde setup en is sinds deze week begonnen met olie eruit gooien.
 

Attachments

  • IMG-20210906-WA0108.jpeg
    IMG-20210906-WA0108.jpeg
    169.9 KB · Views: 21
Advertisement - register to remove this

Is de slang van de carterontluchting , die naar je luchtfilter loopt schoon van binnen en open ? Kan ook zijn dat er compressie druk langs de zuiger in je carter komt en daar teveel druk opbouwt , maar dan zou je misschien ook iets aan het starten en lopen moeten merken. Zij alle pakkingen daar heel ?
 
Alle pakkingen zijn naar mijn weten heel zijn ook nog onlangs vervangen 6 maanden geleden. Slang is open en schoon van binnen daar gooit die ook de olie erdoorheen uit.

Lucht filter was vies, nu ander lucht filter erop lekt niet maar loopt echter niet goed dan hij houd in en minder optrek.

Misschien een nieuw lucht filter proberen?
 
Komt het zeker uit het kleppendeksel , en niet tussen de kop en cil er uit , dan kan ook de koppakking door zweten , daar loopt ook een oliekanaal om de nokkenas te smeren . Als deze pakking niet goed is zou dat misschien ook het niet zo goed lopen verklaren. Lucht filter wordt bij een beurt standaard vervangen als hij er aan toe is.
 
Komt het zeker uit het kleppendeksel , en niet tussen de kop en cil er uit , dan kan ook de koppakking door zweten , daar loopt ook een oliekanaal om de nokkenas te smeren . Als deze pakking niet goed is zou dat misschien ook het niet zo goed lopen verklaren. Lucht filter wordt bij een beurt standaard vervangen als hij er aan toe is.
Ja komt zeker uit de kleppendeksel meerdere keren getest pakkingen zijn verder goed. Als ik ga rijden met me scooter met me slang op het tuutje komt daar al het olie 100% uit.
 
Misschien toch compressie verlies via carter , dus zuigerveren of cilinder slijtage , eens compressie meten of een lektest doen , lucht op bougiegat , en kleppen gesloten , dan kijken of hij uit de carterontluchting blaast .
 
Last edited:
M<isschien toch compressie verlies via carter , dus zuigerveren of cilinder slijtage , eens compressie meten of een lektest doen , lucht op bougiegat , en kleppen gesloten , dan kijken of hij uit de carterontluchting blaast .
Hmm ja zou wel snel een versleten cilinder / zuiger zijn na 6 maanden en maximaal 2500 km. Nog andere dingen waar ik eerst naar kan kijken?
 
Zou het zo niet weten zou toch eerst eens een lektest doen , die druk moet toch ergens ontstaan
Nu de standaard luchtfilter er terug op zit is het lekkende olie weg druk ook denk ik, enige is dat die nu nog soms inhoud maar dat werd in verloop na het rijden van wat meters ook al minder. Misschien dat het zichzelf verhelpt nu als ik een stukje rij met dit filter.

De ander was een powerfilter met een stuk groter gat dus krijgt nu minder lucht waardoor die miss in het begin wat inhield.
 
Hoop dat het hiermee opgelost is voor je , blijven altijd vreemde problemen zo.
Helaas nog niet opgelost, luchtfilter vervangen sproeier vervangen en bougie vervangen loopt nu weer goed in tegenstelling tot eerst met het andere luchtfilter. Alleen nu komt het probleem van het olie eruit gooien aan de bovenkant van het kleppendeksel weer terug.

Ik heb verder geen idee wat het zou kunnen zijn..
 
Helaas nog niet opgelost, luchtfilter vervangen sproeier vervangen en bougie vervangen loopt nu weer goed in tegenstelling tot eerst met het andere luchtfilter. Alleen nu komt het probleem van het olie eruit gooien aan de bovenkant van het kleppendeksel weer terug.

Ik heb verder geen idee wat het zou kunnen zijn..
ik zie joeymeijers heel vaak kleppen deksel modificeren met een plaatje erop en een kitlaag ofzo vgm is dat je oplossing, zou hem ff bellen hou die dat doet heb het nooit precies uitgezocht maar van de zomer had ik het met iemand die ook zo een probleem had.
 
ik zie joeymeijers heel vaak kleppen deksel modificeren met een plaatje erop en een kitlaag ofzo vgm is dat je oplossing, zou hem ff bellen hou die dat doet heb het nooit precies uitgezocht maar van de zomer had ik het met iemand die ook zo een probleem had.
Ik heb hem een berichtje gestuurd thanks, ik laat nog wel weten of dat het was.
 
Back
Top