Olie bijvullen/verversen Sym orbit 2

Hans v M.

New Member
Ik ben nieuw hier dus ik lees wel hoe het verder gaat.

Ik heb een Sym Orbit 2 van 2016 met 6000km van iemand gekocht. Ik heb wat vragen over het olie verversen/bijvullen en olie peil. Scooter doet het overigens goed.
Vraag 1: Is het normaal dat bij het vullen van de nieuwe olie (bij olie verversen) de laatste +/-100ml (van de 700/750ml) erg moeilijk in het carter is te krijgen? De vulopening loopt dan steeds vol en het duurt heel lang voordat het weer een beetje is gezakt.
Vraag 2: Bij het oliepeilen is het oliepeil een hele tijd goed totdat opeens het oliepeil onder het minimum zakt. Ik probeer dan bij te vullen maar het geeft hetzelfde probleem als bij vraag 1, je krijgt er nauwelijks olie bij. Na een aantal keer peilen met als resultaat te laag zit er plotseling weer voldoende olie in.

Wie kan hier iets zinnigs over zeggen?

De vorige eigenaar is een keer op de rechter kant gevallen. er is alleen "blik" schade.

Alvast bedankt, Hans.
 
Advertisement - register to remove this

Vraag 1. Geen ervaring met sym orbit 2. Maar misschien moet je de trechter niet vol olie doen en dan laten afzakken, maar rustig in kleine beetjes erin gieten, misschien kan de lucht niet goed weg, waardoor de olie niet sneller af zakt.

Vraag 2. Hoe lang duurt het dan dat hij ineens het oliepeil onder minimum zakt? Misschien verbrand het blok wel olie ofzo. (slecht teken)
Bij een goede motor zal het olie peil nooit zakken. (althans is dit mij recent nooit gebeurd) zat altijd vol)
 
Back
Top