OKO 28mm D-slide

wiwirast

Well-Known Member
Heeft iemand ervaring met deze carb?Ik heb hem 2 weken geleden gehaald maar moet nog afgesteld worden.Het verschil met een 21mm dellie was enorm met 70cc speed replica en c20.Gasreactie en trekkracht is aanzienlijk verbeterd.Nou is mijn vraag heeft iemand anders deze carb al getest en zo ja viel het een beetje mee qua afstelen?Er gaan namelijk Dell orto kleine sproeiers in(21mm) maar ik kan bijna nergens sproeiers vinden die groot genoeg zijn.Er zit nu 130 in maar moet groter.Heb gisteren 140,145,150 besteld.Hopen dat ze niet te klein zijn nog steeds.Carb kost 98.50 bij fast-parts.nl (bij Fred Motoren Rotterdam 160euro) maar hij is dus 20 euro duurder als een 21mm dellie en prestaties zonder goed afstelen zijn al enorm beter.dus volgens mij is dit een TOP carb.Het gaat om deze carb: www.fast-parts.nl/Fastshop/Fastshop.asp?CID=5&MID=91
 
Advertisement - register to remove this

Deze carb is bekend op het forum, er zijn al een aantal topics over geweest dus zoek eens met de search voor ervaringen van anderen.
 
Ik heb gezocht maar er staan niet echt ervaringen in.Hij wordt alleen vergelijkt met Koso,MRD,Keihin.maar ik wil resultaten horen en wat je nog allemaal heb moeten veranderen(gasnaald enz)voordat ie echt lekker ging.
 
Dell'ortho klein gat bij 2wielerzaken maar tot 99 :( en groter zijn ze bij goede scooterzaken wel te verkrijgen maar VEEL groter word et moeilijk

OKO staat bekend om Imitatie van Keihin en van slechtere kwaliteit

maar dat zegt iedereen als er een cheap cilindertje oid uitgebracht word en het is goedkoop

Ik zou zeggen stel hem af en laat je ervaringen weten :)
 
Originally posted by wiwirast
.....Carb kost 98.50 bij fast-parts.nl (bij Fred Motoren Rotterdam 160euro).....

Bij Fred motoren heb je dan ws de echte Keihin 28 D-slide, OKO is een imitatie daarvan.. Dus logisch dat ie goedkoper is

[edit]Scooteraars was me dus net voor :p [/edit]
 
Ja dat weet ik wel Lars#Dragster maar is toch een grote verschil in prijs.is bijna even duur als mikuni 24mm flat.Ik heb er 50 euro voor betaald gebrukit maar net als nieuw.Als ik 160 moest neerleggen zou ik heus wel voor een Mikuni gaan.
 
en de vergelijking 21mm en 28mm carb is zoiezo niet echt een goede vergelijking...
in vergelijking tot de keihin, is die oko wat minder netjes afgewerkt...
 
Re: Re: OKO 28mm D-slide

Originally posted by Lars#Dragster
Bij Fred motoren heb je dan ws de echte Keihin 28 D-slide, OKO is een imitatie daarvan.. Dus logisch dat ie goedkoper is

[edit]Scooteraars was me dus net voor :p [/edit]

Nee voor 160 euro zijn dat OKO's die daar liggen :)
 
Last edited:
Ik zie helaas je smiley niet dus ik weet niet of het echt zo is nof niet, maar als het wel zo is, kan je beter naar motorcross Aad in Bleiswijk gaan, daar zijn Keihin's 156 euro :)
 
die 28mm OKO's vind ik niet echt super, maar die 24mm zijn goed vind k :) daar zit een sort benzine booster op(hoe die werk weet ik ook niet) maar had hem met een std sproeier en me evo rox gezet en stond gelijk redelijk afgesteld(benzine/lucht)

zal er morgen wel effe foto's van maken :)
 
Vaak als je voor de bodemprijs een PWK wilt hebben, dan klopt de jetting voor geen meter... Ga je hem afstellen, met sproeiers en naalden, dan wordt het al snel duur... Er zijn genoeg voorbeelden, van mensen die bijvoorbeeld bij Twins een PWK kopen [de zeikerds doen dat niet, want oppervlakkig gezien is dat natuurlijk veel te duur], en dat is gewoon plug&play... Nog nooit iets aan afgesteld, en perfect lopen... De 21,6pk [Oisterwijk] SP van Knapuh is daar een aardig voorbeeld van... Minder kortzichtig zijn in het aankopen van spullen is dus het devies... Kijk, een uitlaat is een uitlaat, kan je met vrij grote zekerheid zeggen... Bij een carb. ligt het allemaal een stuk gecompliceerder, zo kan een cheape carb. slecht, of zelfs helemaal NIET af te stellen zijn... Duurder uit zijn kan bijna niet...
 
Er rijd hier in de buurt ook een zip sp rond met speed setup en hij heeft ook zo'n Oko 28.................gewoon helemaal standaard,( geen andere naald ofzo) en dan ding heeft 19.6 pk ( Tovami) :). Waarschijnlijk is dit gewoon ''geluk''?. Dus rotzooi is het dan ook weer niet dacht ik zo....
 
Ik vergelijk de 21 niet met de 28 maar ik wou even laten zien dat een OKO die niet eens 20 euro duurder is een veel beter gasreactie,trekkracht geeft zonder goede afstelling.Dus daarmee wou ik gewoon laten zien dat als je van plan bent een 21mm te halen haal beter een OKO(als ie niet overkill is op je setup)heb je meer waar voor je geld.En als je verwacht om een carb te kopen en gelijk een sproeier erin plurren dat ie dan gelijk goed is dan ben je niet echt goed bezig denk ik.Ook al moet je gasnaald enz. gaan veranderen daar draait "tunen" toch om?
 
tussen de oko en keihin carb zit geen verschil we zijn er zelf mee aan het testen geweest en maakt totaal geen verschil met keihin de oko is alleen iets minder afgewerkt
 
om de oko goed aan het lopen te krijgen moet je de stationair sproeier aanzienlijk groter maken dan word het al stukken beter.

ik geloof dat dat je vraag was..
 
Back
Top