occassion

eurokit

Broem Broem Pff Pff
Ben nog van de oude stempel die op marktplaats zoekt naar 2ehandse scooters. Het valt mij op dat marktplaats nogal erg is opgedroogt kwa 2ehandse.
Of ze verkopen een scooter van 11 jaar oud voor een te gekke prijs van 1050 euro.. Wat het compleet niet waard is.
Ik vraag me af waar de 2ehandse markt naar verschoven is?

Zijn er sites te vinden waar volledig aardige getalen 2ehandse scooters te vinden zijn.

Ik zoek vooral naar

* New vivacity 2takt
* Peugeot speedfight 2takt
* Peugeot kisbee 2takt.
* Aprilia SR minarelli
* Aprilia rally

amper iets te vinden.
 
Advertisement - register to remove this

Het is gewoon een uitstervend ras.
De gene die nog te vinden zijn, mits in redelijke staat zijn gewoon duur. Mede omdat ze wat zeldzamer worden.
Ik heb het laatste jaar ook 2 scooters gekocht, beide 2 takt Piaggio en ook via marktplaats. Het is goed zoeken en vooral geduld hebben.
Of er nog andere sites/verkooppunten zijn weet ik niet.

Piaggio heeft dit probleem ook, de prijzen zijn de laatste paar jaren flink omhoog gegaan voor de oudere modellen. Ze zijn toch nog gewild.

In welke omgeving woon en zoek je naar de scooters?
 
Vind marktplaats ook niet meer zo fijn.
Ze hebben de zoekresultaten aan gepast em zie dan ook vaak advertenties die er niks mee te maken hebben.
Hier al een klacht overgemaakt.

En er zijn ook veel huis tuin en keuken handelaren valt me op.
Je kan wel merken dat de 2t en de oudere modellen gewoon niet meer zo in trek zijn terwijl er wel veel voor te vinden is.

Ik zoek vooral in het twente gebied en hier word het ook schaars.
 
speedfight 2 is nog wel te krijgen voor een goede prijs maar vaak zijn het dan wel opknappers. en als ze op marktplaats staan zijn ze vaak dezelfde dag weg
 
speedfight 2 is nog wel te krijgen voor een goede prijs maar vaak zijn het dan wel opknappers. en als ze op marktplaats staan zijn ze vaak dezelfde dag weg

Speedfight bedoeld ik eigenlijk versie 3 of 4 ermee. Maar ging mij persoonlijk meer om de 2takt.
Ik heb gewoon te weinig tijd om aan een 4takt te sleutelen. 2takt gaat veel sneller in elkaar en uit elkaar.

Ik sleutel altijd in me achterhoofd met het feit dat het altijd mogelijk is om de scooter niet af te hebben. Weet dat er altijd wel iets tussen komt.
Dan heb je net het onderdeel wat je nodig hebt niet in huis. En dat is heel vervelend als het de enigste scooter is die rijd en nodig hebt maar op dat moment niet kan gebruiken.

Eventueel denk ik ook aan om een minarelli vertikaal scooter te zoeken.. Gewoon zadel eruit en zeer makkelijk bij de cilinder komen. Dat is wat ik bij een 4takt wel mis.. Moet vaker meer dingen los halen waar je niet bij komt en allemaal extra tijd kost.
Als ik een droog en warm hok had was dit niet zo probleem geweest. Zette ik hem binnen neer.. En kon ik er zelf savonds nog eraan werken.
Maar helaas is dit niet mogelijk hier. Dan was hij ook binnen 2 dagen ook wel weer klaar.

Blokken die ik intressant vind:

Peugeot Horizontaal (omdat het vertikale blok gewoon verder lekker rijd)
Minarelli Vertikaal (beter dan het peugeot vertikaal blok kwa componenten) en snel genoeg voor op straat
Minarelli Horizontaal (voor mij het beste blok, alleen kom je er minder makkelijk erbij)
Eventueel piaggio 2takt blok.. (niks op aan te merken)
 
Last edited:
Back
Top