Occassion scooter scootertown

Pertjee

New Member
Beste leden!

Ik ben momenteel dus opzoek naar een piaggio zip met carburateur en ben ik scootertown tegen gekomen op marktplaats, verkopen jonge zipjes met weinig km's. Mijn oog is gevallen op deze zip: https://www.marktplaats.nl/a/fietse...f5dcc18d02a99040ca8de656940d2&previousPage=lr . Wat me opvalt is dat heel veel van de scooters daar lage kilometerstanden hebben, kan ik dit bedrijf gewoon blindelings vertrouwen. Of zijn er andere die ook ervaringen hebben met deze scooterzaak? Ik zou het graag horen :)
 
Advertisement - register to remove this

Wat is er zo gek aan dat ze een lage km stand hebben? Is vrij normaal hoor mits het geen scooters uit 2005 zijn. Bovendien weet je het nooit zeker met scooters aangezien je zomaar de km kabel kan ontkoppelen op elk gewenst moment.
 
Wat is er zo gek aan dat ze een lage km stand hebben? Is vrij normaal hoor mits het geen scooters uit 2005 zijn. Bovendien weet je het nooit zeker met scooters aangezien je zomaar de km kabel kan ontkoppelen op elk gewenst moment.
Jaa daarom was ik dus bang dat die kilometerstanden misschien niet zuiver waren, daarom dacht ik ik vraag even advies en of iemand ervaring heeft met de desbetreffende scooterzaak.
 
Jaa daarom was ik dus bang dat die kilometerstanden misschien niet zuiver waren, daarom dacht ik ik vraag even advies en of iemand ervaring heeft met de desbetreffende scooterzaak.
Zijn genoeg reviews te lezen op google. Als je het niet vertrouwd kan je denk ik beter een andere zaak zoeken.
 
Ik lees de reviews en ze zijn verschillend, nogmaals ik vraag gewoon of mensen ervaring hebben met deze zaak :)
Ik snap het niet helemaal. Als internet vol staat met reviews, waarom kom je dan hier om nog meer reviews vragen? Deze reviews zullen ook weer veschillend zijn en dus geen meerwaarde aan jouw keuze hebben waarschijnlijk. Nogmaals, vertrouw je de zaak niet... Niet doen, en anders gewoon er heen gaan en een scooter aanschaffen. Niemand kan het beter ervaren dan jij zelf
 
Beste @Pertjee,

Ben het met @Enterprise eens.

Reviews kunnen zeer uiteenlopend zijn.
De een is super tevreden en de ander juist niet.
De een geeft een 10 en de ander een -1.
De een heeft goede ervaringen en de ander minder goed.

Of reviews betrouwbaar zijn ?
Vast wel.
Maar er zit ook heel veel meuk tussen.
Denk aan vriendjes die alleen maar positief zijn en aan minder goede vriendjes die juist alleen meer vuil spuwen.
Daar hebben (bijna) alle zaken/bedrijven mee te maken.

Dus het komt inderdaad op jezelf aan om een keuze te maken.
Vertrouw op je gevoel en als het te mooi is om waar te zijn, dan is dit vaak ook zo...

2e hands blijft een gok, maar ik zou toch bij een erkend bedrijf kopen en minimaal 1 maand garantie (op papier) vragen/verwachten.
Als zij je een goede en betrouwbare scooter verkopen dan durven ze deze zelf te verlengen tot 3 maanden.

Succes met je keuze te bepalen.
 
Ik snap het niet helemaal. Als internet vol staat met reviews, waarom kom je dan hier om nog meer reviews vragen? Deze reviews zullen ook weer veschillend zijn en dus geen meerwaarde aan jouw keuze hebben waarschijnlijk. Nogmaals, vertrouw je de zaak niet... Niet doen, en anders gewoon er heen gaan en een scooter aanschaffen. Niemand kan het beter ervaren dan jij zelf
Ik begrijp je standpunt en ik waardeer je reactie ook, maar nogmaals ik hoopte gewoon op reacties van mensen die ervaring hadden met deze zaak.
Post automatically merged:

Beste @Pertjee,

Ben het met @Enterprise eens.

Reviews kunnen zeer uiteenlopend zijn.
De een is super tevreden en de ander juist niet.
De een geeft een 10 en de ander een -1.
De een heeft goede ervaringen en de ander minder goed.

Of reviews betrouwbaar zijn ?
Vast wel.
Maar er zit ook heel veel meuk tussen.
Denk aan vriendjes die alleen maar positief zijn en aan minder goede vriendjes die juist alleen meer vuil spuwen.
Daar hebben (bijna) alle zaken/bedrijven mee te maken.

Dus het komt inderdaad op jezelf aan om een keuze te maken.
Vertrouw op je gevoel en als het te mooi is om waar te zijn, dan is dit vaak ook zo...

2e hands blijft een gok, maar ik zou toch bij een erkend bedrijf kopen en minimaal 1 maand garantie (op papier) vragen/verwachten.
Als zij je een goede en betrouwbare scooter verkopen dan durven ze deze zelf te verlengen tot 3 maanden.

Succes met je keuze te bepalen.
Hartstikke bedankt voor je reactie dit is inderdaad info die ik wilde hebben. Ze leveren geloof ik indd 3 maanden garantie op de scooter ik denk dat ik er wel voor ga ja hartstikke bedankt nogmaals
 
Hartstikke bedankt voor je reactie dit is inderdaad info die ik wilde hebben. Ze leveren geloof ik indd 3 maanden garantie op de scooter ik denk dat ik er wel voor ga ja hartstikke bedankt nogmaals
Graag gedaan.
Laat wel de garantie op papier zetten met een logo/stempel van het bedrijf en een handtekening eronder.
Een papiertje heb je meer aan dan het bekende: komt wel goed verhaal.
Niet om je bang te maken, maar om je te behoeden voor dingen achteraf...
Laat je even weten hoe e.e.a. afgelopen is ?
Ben benieuwd en nogmaals succes met je keuze/beslissing...
 
Jaa daarom was ik dus bang dat die kilometerstanden misschien niet zuiver waren, daarom dacht ik ik vraag even advies en of iemand ervaring heeft met de desbetreffende scooterzaak.

Er staan op google reviews toch wel wat negatieve reviews daaro voor scooter town.. (kan je prima zelf vinden)


Ik zeg altijd maar zo: Iets wat te mooi is is meestal ook te mooi .. Dus vermoed wel dat er hier en daar een km teller een beetje terug gedraait word.

Zou er zelf er niet eraan beginnen.
 
Vanmiddag een zaak gebeld die ook in kaatsheuvel zit en het gesprek kwam er op neer dat het geen goed plan is om daar een tweedehands scooter te halen dus ik ga het ook niet doen. Momenteel twijfel ik nog tussen mijn zip iget opvoeren of deze verkopen en voor een zip carburateur gaan.
 
@Pertjee ,

een beetje een vreemde actie.
Ik heb geen ervaring met Scootertown noch connecties.

Dus je belt een concurrent van Scootertown in dezelfde omgeving en zelfs stad om te informeren of Scootertown te vertrouwen is?
Denk je dat die scooterzaak die je gebeld hebt zegt "ja meneer bij Scootertown kun u met een gerust hart een scooter kopen voorzien van garantie en een goede service, want bij mij moet je er geen kopen want ik heb alleen ouwe meuk staan".

En waarom zou een scooter van 2 jaren oud voor notabene 1649,- Euro, voorzien van garantie, geen lage kilometerstand kunnen hebben en een perfecte scooter kunnen zijn?

Hier in België, waar ik woon, heb je al een Zipje voor 1576,- Euro, nieuw en thuis geleverd!
 
@Pertjee ,

een beetje een vreemde actie.
Ik heb geen ervaring met Scootertown noch connecties.

Dus je belt een concurrent van Scootertown in dezelfde omgeving en zelfs stad om te informeren of Scootertown te vertrouwen is?
Denk je dat die scooterzaak die je gebeld hebt zegt "ja meneer bij Scootertown kun u met een gerust hart een scooter kopen voorzien van garantie en een goede service, want bij mij moet je er geen kopen want ik heb alleen ouwe meuk staan".

En waarom zou een scooter van 2 jaren oud voor notabene 1649,- Euro, voorzien van garantie, geen lage kilometerstand kunnen hebben en een perfecte scooter kunnen zijn?

Hier in België, waar ik woon, heb je al een Zipje voor 1576,- Euro, nieuw en thuis geleverd!
Ik begrijp je argumenten maar de zaak die ik belde verkocht zelf niet wat ik zocht dus had hier direct geen baat bij.
 
Ik begrijp je argumenten maar de zaak die ik belde verkocht zelf niet wat ik zocht dus had hier direct geen baat bij.
Dat denk jij misschien maar als ik een scooterzaak had dan kon die andere zaak wat mij betreft bezems verkopen dan ging ik je nog steeds niet vertellen dat je daar de beste deal krijgt, ook al is dat zo. Je zou dit zelf toch ook wel moeten begrijpen... Algemene kennis noemen we dat.
 
Ik vermoed dat er iets heel erg mis is met dit bedrijf. Maar hard bewijs heb ik niet.
Ik wilde eens kijken wat ze voor Kymco's hebben. "Kymco" in zoekveld levert vandaag 10 hits op, zie foto. En nu komt het: Deze scooters hebben ALLE 10 een kilometerstand van 7000 a 9000. Dit is mijns inziens TOTAAL ONWAARSCHIJNLIJK!! Zit zelfs een 2007 model tussen!

Als ik een ander merk klik, is er wel iets meer variatie maar vrijwel alles zit onder de 10000km. Come on! Dit stinkt héél erg.

Ze beweren dat ze RDW erkent zijn. Ik ga proberen uit te vogelen of dat klopt.
 

Attachments

  • Schermafbeelding 2021-08-30 195422.jpg
    Schermafbeelding 2021-08-30 195422.jpg
    193.9 KB · Views: 19
een kilometerstand van 7000 a 9000. Dit is mijns inziens TOTAAL ONWAARSCHIJNLIJK!! Zit zelfs een 2007 model tussen!
Een model uit 2007 met een lage KM-stand hoeft niet perse verdacht te zijn.
3 jaar geleden heb ik een scooter gekocht uit 2006 met nog geen 4000 km op de teller.
Is dus +/- 300 KM per jaar mee gereden.
Ben aantoonbaar de tweede eigenaar en is mijns inziens geen sleutelscootertje en de KM-stand vind ik meer dan betrouwbaar.
Waarom ?
Omdat ik deze bij een bonafide bedrijf, met RDW erkenning, heb gekocht.
Standaard geeft dit bedrijf 1 maand garantie op een gebruikte scooter, maar de verkoper was ervan overtuigd dat de scooter in top conditie was en gaf mij 3 maanden garantie.
Heb hier geen gebruik van hoeven te maken.
Sterker nog: in de 3 jaar dat ik de scooter bezit, heb ik slechts 1x een kleine beurt laten uitvoeren.
Over berouwbare scooter en dealer gesproken zeg..............................
 
Heb ook een tomosje uit 2006 gekocht met 2500km voor 350 euro. Ding was nog hartstikke netjes.

Zie best vaak oudere scooters met een redelijk lage km stand te koop staan. Persoonlijk vind ik het ook niet onrealistisch dat mensen er maar eens in de week een paar km rijden en hij voor de rest veel stil staat. Of een paar jaar niet gebruikt wordt.

En misschien is de bovengenoemde scooterzaak gewoon niet geinteresseerd in scooters met een km stand boven de 10k kilometer.
 
Begin van het jaar een Kymco Grand Dink daar gekocht. Bouwjaar van 2006. Km stand 20500. Oude scooters/ inruilers gaan meestal in grote getallen naar het buitenland werd mij verteld. De Kymco stond dan ook niet in de shop maar achter in het magazijn. Ik kreeg toch nog garantie (2 weken op het blok). Scooter werd zelfs gratis thuisbezorgd. Tot nu toe geen problemen gehad. Zelf de carburateur vervangen omdat ik de luchtschroef molde. C760DEDB-3D77-4AA2-B2C6-52C2B8CE9C0E.png
 
Het gaat mij ook niet om dat ene exemplaar uit 2007. Ik ben zelf een goed voorbeeld van een weinig-rijder (ca 1000 per jaar). Het gaat mij erom dat ze alle 10 ongeveer dezelfde stand hebben. En ook bij andere merken is de variatie in km stand erg klein. Dát vind ik onwaarschijnlijk en extreem verdacht. Waarmee ik niet wil zeggen dat dan alle scooters daar crap zijn. Maar als ik zoek op ervaringen van deze shop, zie ik er toch wel veel negatieve tussen zitten.
Tis geen hard bewijs hoor. Maar ik krijg hier toch de rillingen van.

Heb inmiddels rdw een briefje gestuurd. Als ik reactie krijg zal ik het hier melden.
 
Antwoord RDW:

U wilt uw twijfel en bezorgdheid uitspreken over Scootertown, omdat zij scooters aanbieden met naar uw mening verdachte tellerstanden. Ik begrijp uw bezorgdheid en vind dit vervelend voor u. U vraagt of dit bedrijf daadwerkelijk een RDW-erkenning heeft en zo ja: of de RDW controles wil uitvoeren bij dit bedrijf. Goed dat u hiernaar informeert.

Het door u genoemde Kamer van Koophandelnummer hoort toe aan een RDW-erkend bedrijf. Alle RDW-erkende bedrijven worden periodiek gecontroleerd door onze toezichthouders, dit zijn strenge controles.

Helaas worden de tellerstanden van scooters niet geregistreerd, dus of dit bedrijf de tellerstanden correct weergeeft of niet, is helaas niet te controleren.


Dus ja, ieder moet z'n conclusies maar trekken. Ik heb er in elk geval geen lekker gevoel bij.
 
Back
Top