Pikeheat
XSH crew
S6 NRG
Eerst zal ik is wat over de geschiedenis van mijn scootergebeuren vertellen. Je word 16 en je wilt uiteraard een brommer of scooter hebben, ik stond ook voor deze keuze net als menig ander. Toentertijd heb ik gekozen voor een Vespa Si dit omdat ik er goede verhalen over gehoord had en er 1 goedkoop kon krijgen. Dit was allemaal leuk en aardig maar ging toch wel vervelen naar een tijdje, zodoende ben ik bij de scooter terecht gekomen. Eerst hebben we met een groep de XSH rox #2 gekocht om daar een project van te maken, dit was met succes gelukt en resulteerde in een 20,2 pk. Nadat we dit project van de hand hadden gedaan begon het mijzelf toch wel te kriebelen. Dit was dan ook een reden om een eigen project te beginnen, dus ik ben druk opzoek gegaan naar een scooter die mij zou passen en ben terecht gekomen bij een NRG mc2. dit was een scooter die ik kocht met valschade en was daarom een ideaal project. Foto’s van de scooter voor de verbouwing heb ik niet, maar wees blij die wil je ook echt niet zien.
De setup
- Cilinder: Stage 6 racing xsh getuned(timing,flens,afwerken)
- Uitlaat: Team 99 pijp (komt een hr2/4)
- Krukas: Doppler s1r ofzo
- Carburateur: Stage 6 24 d-slide
- Luchtfilter: Malossi E13 filter
- Vario: MHR 2000
- Membraam: Malossi VL13
- Koppeling: Malossi delta clutch
- Poulies: Standaard word oversjees
- koppelingshuis: Stage 6
- V-snaar: Malossi kevlar belt
- spruitstuk: Malossi 25mm recht
- Ontsteking: Sellectra binnenrotor
- Carters: Xsh Bewerkt(flow,spoelers)
Foto’s
Je begint met een frame:
Daarna een achtervelg hier nog ongespoten
En een voorvelg ongespoten
Je begint het frame en pruttel een beetje in elkaar te zetten
Je schaft een uitlaat cilinder een carb aan
Je maakt een blokstandaard en je koopt een achterschokbreker
En je koopt wat andere zooi ontsteking enz.
Je gooit het blokje onder het frame om te kijken hoe t staat
En je trapt het speeltje een keer aan hier nog met ntt voorvelg ivm voorvork.
[ir]http://tinypic.com/fod3rq.jpg[/ir]
Hier samen met een scooter van een goede vriend
Je verstevigd het frame een keer voor de sier
Je vindt deze voorvork niet goed genoeg en schaft een ander speeltje aan
Hier het blokje een keer van dichtbij
Het uitlaatje en gespoten achtervelg
XSH
en dan
En dan heb je alles in elkaar zitten en ben je wel benieuwd hoeveel pk het ding nou eindelijk heeft, dus ga je aan avondje banken bij XSH. Eerst alles opgeladen op de aanhanger en toen vertrokken richting duistland of je 1 straatje over de grens. Het hok toen maar meteen op de bank geschopt en ik kwam binnen met 14,9 pk. Na een geblokkeerde meeting erachter gekomen dat de uitlaat toch niet meer al 12,5 k wil draaien en het dus niet veel beter zou worden. Toen de ontsteking maar is perfect gezet en dit werd al wat beter. Toen hebben we de zwaarste rollen erin gedaan die er waren dat was 4 gram helaas maar t was niet anders en toen toch uitgekomen op een 16 pk wat toch nog netjes is met deze pijp. Toen maar besloten om in deze toestand te gaan knallen in Dedemsvaart.
Gafiekje:
Plannen
de plannen die ik nu op tafel heb liggen zijn de kappen erop te gaan zetten en strak te maken, een andere uitlaat scoren hr2 of iets in die buurt. Nog een keer banken en als het binnen het budget past misschien ook nog wel een lachgas kitje. En uiteraard nog een andere achterschokbreker want dit is geen combo.
Last edited: