NX powered S6 NRG

Pikeheat

XSH crew
S6 NRG


Eerst zal ik is wat over de geschiedenis van mijn scootergebeuren vertellen. Je word 16 en je wilt uiteraard een brommer of scooter hebben, ik stond ook voor deze keuze net als menig ander. Toentertijd heb ik gekozen voor een Vespa Si dit omdat ik er goede verhalen over gehoord had en er 1 goedkoop kon krijgen. Dit was allemaal leuk en aardig maar ging toch wel vervelen naar een tijdje, zodoende ben ik bij de scooter terecht gekomen. Eerst hebben we met een groep de XSH rox #2 gekocht om daar een project van te maken, dit was met succes gelukt en resulteerde in een 20,2 pk. Nadat we dit project van de hand hadden gedaan begon het mijzelf toch wel te kriebelen. Dit was dan ook een reden om een eigen project te beginnen, dus ik ben druk opzoek gegaan naar een scooter die mij zou passen en ben terecht gekomen bij een NRG mc2. dit was een scooter die ik kocht met valschade en was daarom een ideaal project. Foto’s van de scooter voor de verbouwing heb ik niet, maar wees blij die wil je ook echt niet zien.

De setup
  • Cilinder: Stage 6 racing xsh getuned(timing,flens,afwerken)
  • Uitlaat: Team 99 pijp (komt een hr2/4)
  • Krukas: Doppler s1r ofzo
  • Carburateur: Stage 6 24 d-slide
  • Luchtfilter: Malossi E13 filter
  • Vario: MHR 2000
  • Membraam: Malossi VL13
  • Koppeling: Malossi delta clutch
  • Poulies: Standaard word oversjees
  • koppelingshuis: Stage 6
  • V-snaar: Malossi kevlar belt
  • spruitstuk: Malossi 25mm recht
  • Ontsteking: Sellectra binnenrotor
  • Carters: Xsh Bewerkt(flow,spoelers)

Foto’s
Je begint met een frame:
fo426r.jpg


Daarna een achtervelg hier nog ongespoten
fo42g8.jpg


En een voorvelg ongespoten
fod27q.jpg


Je begint het frame en pruttel een beetje in elkaar te zetten
fod2dl.jpg


Je schaft een uitlaat cilinder een carb aan
fod2ix.jpg


Je maakt een blokstandaard en je koopt een achterschokbreker
fod2xh.jpg


En je koopt wat andere zooi ontsteking enz.
fod30w.jpg


Je gooit het blokje onder het frame om te kijken hoe t staat
fod3b5.jpg


En je trapt het speeltje een keer aan hier nog met ntt voorvelg ivm voorvork.
[ir]http://tinypic.com/fod3rq.jpg[/ir]
Hier samen met een scooter van een goede vriend
fod40k.jpg


Je verstevigd het frame een keer voor de sier
fod5l4.jpg


Je vindt deze voorvork niet goed genoeg en schaft een ander speeltje aan
fod5yx.jpg


Hier het blokje een keer van dichtbij
fod65v.jpg


Het uitlaatje en gespoten achtervelg
fod6kk.jpg


XSH
fod6xy.jpg


en dan

En dan heb je alles in elkaar zitten en ben je wel benieuwd hoeveel pk het ding nou eindelijk heeft, dus ga je aan avondje banken bij XSH. Eerst alles opgeladen op de aanhanger en toen vertrokken richting duistland of je 1 straatje over de grens. Het hok toen maar meteen op de bank geschopt en ik kwam binnen met 14,9 pk. Na een geblokkeerde meeting erachter gekomen dat de uitlaat toch niet meer al 12,5 k wil draaien en het dus niet veel beter zou worden. Toen de ontsteking maar is perfect gezet en dit werd al wat beter. Toen hebben we de zwaarste rollen erin gedaan die er waren dat was 4 gram helaas maar t was niet anders en toen toch uitgekomen op een 16 pk wat toch nog netjes is met deze pijp. Toen maar besloten om in deze toestand te gaan knallen in Dedemsvaart.

Gafiekje:
fod748.jpg




Plannen
de plannen die ik nu op tafel heb liggen zijn de kappen erop te gaan zetten en strak te maken, een andere uitlaat scoren hr2 of iets in die buurt. Nog een keer banken en als het binnen het budget past misschien ook nog wel een lachgas kitje. En uiteraard nog een andere achterschokbreker want dit is geen combo.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Nais ding :)

NRG power...
Misschien moet ik mijn project #2: NRG ook maar es wat verder gaan opbouwen zodat ik die ook weer eens online kan gooien.

Ding is iig erg netjes, ben benieuwd wat je met kapwerk gaat doen :)
 
leuk ding hoor thijs:)
alleen ff andere pijp scoren, en maak je kappen eens in orde, hoe die er vanmiddag bij stond vond ik het niet echt overtuigend eerlijk gezegd :*
sowieso te vette voorvork -:-
 
Klinkt wel allemaal leuk en aardig:)
Wat dacht je van die stage 6 uitlaat?

Btw:
Een erg goed voorbeeld hoe een project topic er uit moet zien!
 
ziet er wel strak uit thijs :)
alleen jammer dat er niet meer in zat, aangezien de vorige stage6 van ons op 20+ zat.

wel grappig overigens, na de stage6 rox met z'n allen, jij EN jules weer aan de stage6 +ralf+
 
BojT said:
ziet er wel strak uit thijs :)
alleen jammer dat er niet meer in zat, aangezien de vorige stage6 van ons op 20+ zat.

wel grappig overigens, na de stage6 rox met z'n allen, jij EN jules weer aan de stage6 +ralf+
de ultieme pia vs mina strijd
-:-





:+
 
update 11 oktober

Aangezien ik vandaag wat tijd over had en dedemsvaart eraankomt maar ff mijn voorvork er in gebeund.
fod92p.jpg


Nou kon je duidelijk de 2 radjes zien dus die ook maar ff vrolijk gemaakt door er een foto van te maken.
fod98j.jpg


en omdat ik deze voorvork erin heb gezet vond ik het niet meer kunnen om met de ntt velg rond te rijden, dus maar meteen ff de nrg velg gespoten om er toch een beetje fatsoenlijk uit te zien op demsvaart.
voovelg%20in%20de%20verf.JPG
 
Last edited:
Please neem een andere upload site, die foto laden echt TE traag bij mij.
Verder nergens last van dus weet t nie..?
 
zo maar weer is een update

eindelijk een ander uitlaatje gevonden namelijk een hr2 in zeer goede staat
fod9hi.jpg

fod9tu.jpg


en ik ben eindelijk aan de slag gegaan met de kappen, hier alle kappen er ff opgegooid + kontje dicht gepurd. het is dus de bedoeling dat het een 1 zitter word, verder word er voor de underseat nog iets speciaals gemaakt wat jullie nog wel te zien krijgen.
foda95.jpg


die hoop ik in de winter een keer klaar te krijgen + te laten spuiten, dat het helemaal klaar is voor het seizoen 2006

verder is het de bedoeling dat het toch iets meer vermogen gaat leveren. er moet daarvoor nog wel een anders spruitje komen aangezien ik deze geleend heb omdat mijn eigen gescheurd was.

ps. ff alle foto's gefixt.

tot de volgende update
 
Back
Top