nx kit

lwdknaller

Well-Known Member
hallo, ik wou graag weten waar je het beste de nx nozzle ken plaatsen.

ik weet dat je meer vermogen krijgt door hem zo dicht mogelijk bij de cilinder te plaatsen. dus zie je soms ook een plaatje voor de membraan waar de nozzle in hangt.

nu was de vraag,

ken ik hem niet in de krukas ruimte drukken?

dan heb je ook niet last van bevriezende kleppen.

hoe zal de onderdelen die klap opvangen, aangezien er temp verschillen zijn in het blok.

alvast bedankt.
 
Advertisement - register to remove this

Ik zou een gat direct in de cilinderkop maken, naast je bougie en daar je nozzle plaatsen. Dan zorg je ook dat de zuiger koud blijf en heb je minder kans op vastlopers.
 
dan zou ik hem in de uitlaat drukken... blijft de uitlaat temperatuur een stuk lager..
en heb je weer minder kans op vastlopers
 
Ik zou een gat direct in de cilinderkop maken, naast je bougie en daar je nozzle plaatsen. Dan zorg je ook dat de zuiger koud blijf en heb je minder kans op vastlopers.

emo.gif
 
is er niet iemand die kort maar krachtig antwoord kan geven van uit ervaring?
en niet zeggen in de uitlaat spuiten en vervolgens me een foto laat zien waar het in de inlaat gaat.

ik heb het over een scooter mina kort blok .

het kan wezen dat ik het niet begrijp omdat het mischien laat is :p maar een duidelijk uitleg zou ik wel top vinden of per pm.
 
Ff kort uitleggen kan. Zet de injector in je filter en klaar ben je..
Je gasschuif gaat echt nie bevriezen. Tenzij je 30 sec plankgas gaat maar da zie ik nie gebeuren.

Het lijkt alsof je er nog niet heel veel verstand van hebt. Anders had je niet deze vraag gesteld.
Lachgas is geen kattepis en sloopt alles als het fout gaat.
 
Ff kort uitleggen kan. Zet de injector in je filter en klaar ben je..
Je gasschuif gaat echt nie bevriezen. Tenzij je 30 sec plankgas gaat maar da zie ik nie gebeuren.

Het lijkt alsof je er nog niet heel veel verstand van hebt. Anders had je niet deze vraag gesteld.
Lachgas is geen kattepis en sloopt alles als het fout gaat.

ik zei membraanplaatjes , en geen gasschuif. maar ik wou voor en na het membraan willen testen.

en gaat het stuk dan gaat het stuk , dan staan er andere cilinders genoeg om door te testen dus.*D
 
Er is niet "een" manier voor...kan allebij en maakt niet echt uit waar je het hebt zitten...kzou gewoon voor de makkelijkste manier gaan en dat is int filter
 
oh als je genoeg hebt staan zou ik gewoon alle mogelijkheden testen..
dan weet je het zeker..

zou dan eigenlijk gewoon 10 blokken maken met daarin in elk blok 1 mogelijkheid. dan hoef je ook niet steeds de kapotgelopen delen te vernieuwen
 
Ik heb zelf de nozzle in mijn spruitstuk gehad en later in de carb.

Eerst zo:
[ir]http://mol.scooterforum.net/nrg_lelystad_nx04.jpg[/ir]

En later zo:
[ir]http://mol.scooterforum.net/nrg2005/nrg_mc2_nx03.jpg[/ir]

In beide gevallen heb ik nooit problemen gehad met bevriezende carbs of mebraanplaten.

Of er echt verschil tussen zit heb ik nooit kunnen meten omdat het 2 verschillende blokken waren.
Waarom ik dan voor de 2e optie heb gekozen, het spruitstuk vervormde nogal door de montage van de nozzle.. dus vandaar.
Als ik jou was zou ik hem zo monteren dat je er makkelijk bij kan en dat je leidingen onder zo min mogelijk spanning staan.
 
In de filter of kelk zetten is de beste optie.
Qua vermogen maakt het niets uit, het komt uiteindelijk toch in dezelfde hoeveelheid op dezelfde plaats terecht.
Wel wordt het lachgas beter gemengd en hard je spruitstuk minder uit.
Een gat in een kelk maken is ook veel handiger dan in het spruitstuk.
Bevriezen zal die niet doen.
Zou je eerst druk maken over het stabiel krijgen van afstelling in plaats van bevriezing.
Zorg voor een goede en stabiele lachgaskit, lekker rijk laten lopen op gas en zorgen dat met lachgas je op het toerental zit waarop hij zonder lachgas zijn topvermogen geeft.
Succes
 
oke bedankt iedereen het is nu duidelijker voor mij geworden :)

ik zal de komende tijd als mijn been beter is , de spullen testen.
 
Back
Top