NSR-Beast

NsrFreak

Well-Known Member
PrOjEcT:

Een nsr,met alleen de tank en achterste zijkappen, en i.p.v de voor en onderkuip een streetfighterkuipje voorop...
Voor komt uiteindelijk een dubbele schijf op het wiel en achter in plaats van trommel ook een schijf op gebouwd...

De Setup:
Een MBX-blok, 6 versnellingen, met een 93cc malossi cilinder(53mm),
een 6 kleps carbonmembraan en een rubberen spruitstukje met een 28mm mikuni carberateur(zelf een kelkje voor gedraaid en zodoende ook een zelfgemaakte airbox),
(verder voor de gevorderden, de cilinderkop heb ik afgedraaid tot een squash van 0,8mm, en dus de originele koppakking vervalt, en in de cilinder een groef gedraaid voor de betreffende O-ring)
De uitlaat word uiteindelijk een zelfgemaakt expansiepijpje, of dat ik een tecno aanpas...maar dat komt nog,
als hij klaar is komen er pics te staan :)
 
Advertisement - register to remove this

Ik neem aan dat je squishband bedoelt ipv 'squash', O ring is idd wel een must in NSR, die koppakking O_O...

Verder klinkt wel leuk, schiet is op met die foto's.
 
ach ja..

Er moet toch altijd weer wat commentaar zijn he...
You knew what i ment by ''squash''!!! :)
en projectwaardig? geen twijfel mogelijk lijkt me, t is welliswaar geen scoot, maar daardoor geen reden tot afzeiken toch?
 
Waarom een malossi cilinder ?
Dat is in mijn ogen geen interessante cilinder, het is standaard waarschijnlijk de snelste cilinder verkrijgbaar, maar de originele MBX80 cilinder en de 98 autisa kunnen wat dat betreft veel verder (enige cilinders voor NSR met vlinderpoort, autisa is ook nog nicasil).

Wat voor mikuni eigenlijk, flat of rond ?

En die uitlaat: http://www.helden2w.nl
Mail hun maar eens, ze hebben een uitlaat voor MBX80 (ontworpen door hun, gelast door DPR, voor 160 euro excl demper).

O-ring in de kop is wel een noodzaak, anders kun je gewoon geen lagere squish dan 1mm krijgen ongeveer.
 
Ja, dat heb ik ook nooit gebegrepen. Als je wat tijd steekt in die originele, of een Autisa ergens vandaan rukt, kan je veel meer vermogen halen...
 
Maar wie zegt dat het tot de max getuned moet/gaat worden !?
Als ik dat zou willen, dan was ik ook zeker niet met deze cilinder aangekomen, maar t loopt gewoon wel leuk.
Het word gewoon een mooi,snel en eigenlijk heel simpel streetfightertje...

De uitlaten van Van Helden zijn idd wel goede uitlaatjes, had met een uitlaatje van hen 1,2PK verschil op m,n 50cc-wegracer(nsr),
Maar k heb er nu 15,5 PK uit, morgen bdw weer een Race! Op circuit in Brakel(vlakbij Utrecht)
En een Squish kleiner dan 1mm is wel enigzins mogelijk met een originele koppakking...
en 28mm mik is gewoon ronde schuif,
 
Originele koppakking is al 1mm dik, dus dan moet je zuiger boven het cilinderdek uitkomen en/of moet je een invallende kop hebben.
Beiden niet echt ideaal.

BTW: 15,5PK@hoeveel rpm ?
Standaard malossi ?
Welke bank?
 
die 15,5PK, dat is niet met de malossi, dat is met m,n 50cc wegracer...
15,5PK bij 13600 Rpm
En met een Tovami testbankje gemeten,
Originele koppakkings zijn zelfs nog wel dikker, 1,2mm en soms zelf 1,4mm!
 
Mooi resultaat :)
Hoeveel wil je met de malossi halen ?

Ik had 14,2@8000rpm met een ontsteking die overal kortsluiting maakte, een blok wat redelijk gaar was en een slippende koppeling.

Met m'n MBX98 cilinder, hometjoent.
Dat bij twins.
 
Cool, een nsr projectje :)

Het zal zo te horen wel lekker gaan draaien. Zo te horen mooie plannen. Ik hoop dat de uitvoer ook goed gaat lukken.

Veel succes

(owja, zorg even voor foto's)
 
Originally posted by 4x2
Is dit die NSR die ook in dat filmpje van jullie meedeed, die die motor 'inhaalde' en met proma ?

Correct me if i'm wrong, maar ja dit is hetzelfde blok, alleen nu is ie dan een beetje getjoent :P
 
boostah bek houden:P gaat hem nooit lukke :D frame en achterbrug worden deze week gestraald dus dan kan het geklieder beginne en dan gaat het ook wel snel met het project
 
Laat ik natuurlijk niet Elmors gaan afzeuren;) maarrr t spijt me als het zover is almer :(...
het is inderdaad hetzelfde blok, maar dan een ''heeel'' klein beetje anders...:)
eerst was het maar een simpel setupje > ook die malossi cilinder, 24mm mikuni,6klepper carbon membraan, proma80 uitlaatje en een originele ontsteking, t trok wel lekker hard, maar met die vertanding maar 120km/h...vandaar dat het toch echt zo niet kan! but when its ready, we'll let you know..
 
Back
Top