NS vertragingen

hey,

Hebben jullie ook regelmatig last van enorme vertragingen of rare storingen bij de ns? Ik vandaag dus weer voor de zoveelste keer. Zat in de trein van Zwolle naar Roosendaal, wordtie bij station dieren stil gelegd zonder enige omroep, moesten we dus via de omroep van het station zelf horen dat we uitmoesten stappen. Deze trein zou namelijk voor het traject Roosendaal - Zwolle bedoelt zijn, met andere woorden, een trein uit getrapt die de richting opmoet waar we net vandaan komen. Dus weer 2 uur vertraging.

Kon je nou een of ander soort "schade"brief invullen als je vertraging had opgelopen of hoe werkt dat, iemand ervaring mee?

Advertisement - register to remove this

Ik had vandaag ook vertraging, uur stil gestaan op die brug tussen Zwijndrecht en Dordrecht. Bleek er een goederentrein een storing te hebben. Dan zullen ze ook niet een schakel omzetten zodat je op het spoor ernaast ervoorbij kunt rijden ofzo :|

het is gewoon kut, heel de ns is ontregeld als er 5cm sneeuw valt, hoe zielig..... ik ben nooit zeker of ik op tijd op school ben, daarom ga ik vaak me de auto en áls ik een keer ga treinen is het de helft van de tijd klote

Heb ook een x gehad dat er een hele trein uitviel, heb ik een uur op het station gezeten. Was opzich niet erg want het was tijdens de zomer.

Bij het loket kun je een folder vragen 'Geld terug voor vertraging' hierin staat meteen hoeveel je terug krijgt.....bij half uur vertraging met je ov krijg je € 2,27, voor een uur vertraging € 4,54, dus het is best nog wel de moeite als je regelmatig in de trein zit om een paar van die dingen in te vullen

De enkele keer dat ik met de trein reis gaat alles wel vlekkeloos. Heb wel aantal keren meegemaakt dat een bus waarop ik stond te wachten gewoon niet kwam... das echt irri:|

Bussen zijn echt irritant, stoppen overal. Ik erger me altijd kapot als ik in een bus zit. Das niet goed voor het begin v/d dag. Alleen de instappende mooie vrouwen zijn een pluspunt. (en dat het gratis is :rolleyes: )

Treinen, vertraging, sja ik heb het zo vaak gehad. Van Ede naar Arnhem, en ik meot dan de stoptrein hebben die om het half uur gaat. Naja die mis je snel als je op geen vertraging hoopt. Daarom ga ik altijd een kwartier eerder. Sta ik wel een kwartier te wachten, maar ik kom ik tenminste wel op tijd.

Maat van me uit mn klas haalt altijd die restitutie formulieren op bij het loket, vult die in en krigjt knaken op zn rekening. (5 euro of 10 euro voor langer wachten dan een uur geloof ik). Hij vertelde ook nog dat hij op een gegeven moment gewoon teletekst afging en wat vertragingen hier en daar invulde. Makkelijke manier om aan geld te komen.

Hij heeft dat een maandje of 2 gedaan geloof ik, toen gestopt. Achja student heh 8P

M'n ouders wonen in Apeldoorn en ik "studeer" in Zwolle. Eerst ging ik dus elke dag met de trein en ik had zoooooooo vaak vertraging. was idd vaak de trein van deventer naar Zwolle. Tegenwoordig zit ik op kamers in Zwolle dus hoef maar 1 keer per week heen en 1 keer per week terug. Maja, nog vaak zat vertraging.
Wat VoDKaReDBuLL zegt klopt, hoewel ik zelf nog nooit geld terug heb gevraagd, ben ik te lui voor :(

Je kunt nog best wat terugvragen ... maar dan moet je wel aanzienlijke vertraging hebben. Vraag inderdaad zo'n brief aan een loket. Wil je nog gemakkelijk geld verdienen? Ik heb t nooit gedaan, ben ik stiekem te eerlijk voor, maar:

Kijk in de trein of je ergens een kaartje ziet liggen dat veel heeft gekost, stuur dat kaartje naar de NS op en zeg dat je die hebt gekocht omdat je je OV thuis had laten liggen. Krijg je bedrag wat op dat kaartje staat in 2 weken op je rekening gestort. Kan al snel oplopen tot 40 euro ofzo ... als je leuk kaartje hebt. Mgoed, geen tip voor de eerlijke mensen dus dit.

Heb btw wel es vertraging maar niet dramatisch, moet van Ermelo naar Amsterdam Zuid WTC op en neer naar school

Originally posted by hebo-aeroxje
Je kunt nog best wat terugvragen ... maar dan moet je wel aanzienlijke vertraging hebben. Vraag inderdaad zo'n brief aan een loket. Wil je nog gemakkelijk geld verdienen? Ik heb t nooit gedaan, ben ik stiekem te eerlijk voor, maar:

Kijk in de trein of je ergens een kaartje ziet liggen dat veel heeft gekost, stuur dat kaartje naar de NS op en zeg dat je die hebt gekocht omdat je je OV thuis had laten liggen. Krijg je bedrag wat op dat kaartje staat in 2 weken op je rekening gestort. Kan al snel oplopen tot 40 euro ofzo ... als je leuk kaartje hebt. Mgoed, geen tip voor de eerlijke mensen dus dit.

Heb btw wel es vertraging maar niet dramatisch, moet van Ermelo naar Amsterdam Zuid WTC op en neer naar school

Hmmmmz, das een goed id! :D Maar ik ben er denk ik ook te eerlijk voor...

Ik heb weinig last van vertragingen, omdat ik maar 20 min in de zelde trein zit. Maar als je een x naar A*dam gaat bijvoorbeeld zoals afgelopen donderdag heb je gelijk een vetraging van dik een half uur :( Ben blij dat nooit zo lan in de trein zit pauper NS.

Originally posted by Michiel@Runner
Je kunt bij een loket zo'n brief vragen, kun je een paar dingen invullen en je kunt zien of je wat terug krijgt...

Ik reisde met mijn vriendin van schiedam naar helmond. We hadden meer dan een uur vertraging. We hebben allebei zoon brief ingevuld. Zei kreeg haar geld terug. Ik kreeg een brief dat ik geen geld terug kreeg. De personen die daar werken hebben nog een lager iq dan kamertemperatuur.

Je krijgt inderdaad regelamatig brieven terug, er wordt gezegd dat bv de vertrekdatum niet klopt en dan zetten ze er alleen een registratienummer van hun bij :? echt heel handig net of je dan kunt weten van welke reis dat is geweest.........je heb geen enige hou vast om het te verbeteren of zoiets

als je meer dan een uur vertraging hebt krijg je alles terug, en bij een half uur vertraging de helft

altans dat word gezegt in de ns regelgeving, zelf heb ik week OV, egt elke dag wel vertraging ( vanuit eindhoven naar maastricht en visa versa ) en het is idd egt KANKERIG irritant, zeker als je dan net je bus mist en je dan weer een uur kunt w88:)

-Lyc

Back