nrg velgen op stalker

GertL

Well-Known Member
Ik zit er aan te denken mijn 10 inch velgen te wisselen voor 13 inch.
Reden hiervoor is eigenlijk omdat ik geen slot door me velgen heen kan krijgen (dd)

Achter had ik al gelezen dat het plug & play was alleen voor kreeg ik geen duidelijk andwoord.

Je hebt dus de voorvelg van de nrg 3gaats van de SD en de 5gaats van de DD (wat ik ervan begreep)
Ik heb foto's op internet gezien die ze allebei gebruiken voor deze omruil.

Alleen zit ik met de remschijf die van de 5gaats 220 betreft en ik moet 190 hebben.
Zijn deze te verkrijgen dat iemand weet want van al die schijfmaten op internet word ik knettergek.

Is de 3gaats ook 220 of is dat toevallig 190 standaard?
Of past de stalker remschijf hier plug & play op?

Gr. Gert

Last edited:
Advertisement - register to remove this

Het kan zijn dat je blok korter is met 10 inch velgen dan eentje voor 13 inch velgen.. Dit omdat het zo ontworpen is..

Je kan bij een chinese 4-takt 12 inch velg ook niet plaatsen op een 10 inch blok, anders loopt het wiel tegen het carter aan de voorkant aan.

Hallo Gert,

met je vraag kan ik je niet helpen echter wil je wel even erop wijzen dat ook je km-teller en je snelheidsmeter niet meer kloppen als deze swap zou lukken.

De omtrek van de 13 inch wielen is natuurlijk groter met als gevolg dat je snelheidsmeter minder gaat aangeven dan de werkelijkheid, dit geldt even zozeer voor de km-teller.

Hee,

Blok van een gilera stalker is net zoals de nrg ook een piaggio lang dus dat levert geen problemen op.
Probleem is eigenlijk dat de remschijf voor van een nrg groter is dan die van de stalker.

Wiel omtrek word met 130/60/13 tegenover de orginele 130/90/10 zelfs een fractie kleiner en
met 120/70/13 weer een fractie hoger.
Maar het scheelt niet veel.
Daarbuiten kloppen die snelheidsmeters toch voor geen meter op een scooter.

Heb de gok maar genomen en een gebruikte nrg 3 spaaks voorvelg gehaald.
Van de week even kijken en hopen dat de remschijf van de stalker daar op past.

Ok, ik word nu echt in de zeik genomen.

3 bouts remschijf voorwiel past 1 op 1, alleen zit de remschijf 5mm te ver naar binnen.
Zat bij een nrg te kijken met 5 bouts remschijf en deze zou wel perfect overeen komen, maar dan past de remklauw weer niet
omdat de disc te groot is! (kleinere voor die velg kan ik niet vinden btw)

Dus de volgende optie's
1. 3 bouts - 5mm spacer voor de remklauw stoppen om de klauw dichter bij de remschijf te krijgen.
2. 3 bouts - tussen de 3 bouten van de schijf een 5mm spacer stoppen om de remschijf dichter naar de klauw te krijgen.
3. 5 gaats voorwiel halen en een oversize adapter zien te vinden/maken.

Ikzelf zit aan optie 2 te denken tenzij iemand van jullie een ander idee heeft?

Gr. Gert

Hallo Gert,

met je vraag kan ik je niet helpen echter wil je wel even erop wijzen dat ook je km-teller en je snelheidsmeter niet meer kloppen als deze swap zou lukken.

De omtrek van de 13 inch wielen is natuurlijk groter met als gevolg dat je snelheidsmeter minder gaat aangeven dan de werkelijkheid, dit geldt even zozeer voor de km-teller.

Je had trouwens gelijk sparky, scheelt wel wat in omtrek. maar de telleraandrijver voor de stalker is schijnbaar dezelfde als voor de runner/nrg dus hoop dat dat wel goed zit.

Back