Nrg velgen @ Ice

psycho

Well-Known Member
Hey mensen....

Ik wil graag nrg velgen onder mijn ice gooien.....
Nu heb ik er een paar gevonden, alleen begreep van iemand dat er 2 maten zijn(100mm en 110mm).....

Een ice heeft voor zover ik weet 110mm....
Stel dat de velg een 100mm is, hoe los ik dit op????
Is dat een kwestie van remblokken veranderen, of komt er meer bij kijken?????

Ik weet niet welk type nrg het was, weet wel dat het een lc was;)...

Maybe dat iemand dat iets zegt, aangezien ik ze echt erop wil hebben.....

Ik hoop dat iemand mij duidelijkheid kan geven....

Alvast bedankt....
 
Advertisement - register to remove this

een van de 2 is zeldzaam.
En het verschil is geloof ik niet op te lossen.

Je hebt ws de normale maat.
 
de 110mm nrg velg is de zeldzame.
en helaas zul je gewoon de goede moeten kopen denk ik, weet niet of dit met een adapter op te lossen is.
 
Er zijn 2 mogelijkheden ,

runner = 220 mm schrijf dia
Ice =200 mm

optie 1, De diameter van de schrijf van een runner/nrg 2 cm van af draaien , ( freesbank )

Optie 2, adapter maken tussen je schrijf/adpter,
 
Je kan het beste een nrg blok kopen met een 100 mm trommelrem aansluiting en dan normale nrg velgen met een 3 punts voorvelg schijfbevestiging en een achtervelg met 100 mm aansluiting .
 
pruttelbakje said:
de 110mm nrg velg is de zeldzame.
en helaas zul je gewoon de goede moeten kopen denk ik, weet niet of dit met een adapter op te lossen is.

Sorry, hoor, maar ik denk dat 100mm het zeldzaamst is..

Ik vond ze stukken moeilijker dan 110mm en 100mm is nog ouder
als 110mm, dus; hoe ouder hoe zeldzamer ;)
 
Geoffrey said:
Sorry, hoor, maar ik denk dat 100mm het zeldzaamst is..

Ik vond ze stukken moeilijker dan 110mm en 100mm is nog ouder
als 110mm, dus; hoe ouder hoe zeldzamer ;)

dan heb je mazzel gehad, vriend van me heeft behoorlijk lang voor de 110mm trommel moeten zoeken.
 
Ik heb ze nu hier thuis liggen, hoe meet ik op welke maat het is?????

Dus van waar naar waar moet ik het meten????
 
Ik heb t even nagemeten, en t zijn helaas 100mm velgen.....

Nu kan ik wel een Lc. blokje kopen(leeg) kan ik hier gewoon me AC zooi opzetten, of gaat dat problemen geven?????

Dan heb ik een 100mm blokje....
Zijn de blokken verder gelijk, of zit er meer verschil in????
 
Matthew. said:
Er zijn 2 mogelijkheden ,

runner = 220 mm schrijf dia
Ice =200 mm

optie 1, De diameter van de schrijf van een runner/nrg 2 cm van af draaien , ( freesbank )

Optie 2, adapter maken tussen je schrijf/adpter,

Kan k niet gewoon een ice schijf op die runner velg gooien?????

Dan probeer ik aan SD runner velgen te komen... ;)
 
psycho said:
Kan k niet gewoon een ice schijf op die runner velg gooien?????

Dan probeer ik aan SD runner velgen te komen... ;)


Weet iemand of dit dezelfde maat is????
De voorvelg is geen probleem, gooi gewoon de schijf over....

Weet iemand of ik de teller-wiel van me digitale teller zo op die van een runner kan zetten???
 
De schijf van een runner is groter , dus dan zal je een adapter moeten fixen voor je remklauw .

Een SD runnerachtervelg gaat wel op je huidige blok passen .

Je ac meuk kan je gewoon overzetten op een lc blok , er veranderd dan verder niks , alleen heb je bij een lc blok gaten voor je waterkoeling doorheen te laten stromen , die zijn bij een ac cilinder op een lc carter dus gewoon open :).

Dat tellerwiel moet je zelf ff uitvogelen , aangezien maar weinig mensen weten hoe dat ding er bij jou uitziet .
 
BT said:
De schijf van een runner is groter , dus dan zal je een adapter moeten fixen voor je remklauw .

Een SD runnerachtervelg gaat wel op je huidige blok passen .

Je ac meuk kan je gewoon overzetten op een lc blok , er veranderd dan verder niks , alleen heb je bij een lc blok gaten voor je waterkoeling doorheen te laten stromen , die zijn bij een ac cilinder op een lc carter dus gewoon open :).

Dat tellerwiel moet je zelf ff uitvogelen , aangezien maar weinig mensen weten hoe dat ding er bij jou uitziet .

De schijf, kan ik volgens mijn dealer, gewoon overzetten....
Dan krijg ik dus een kleinere schijf @ de runner velg.

Dat andere blok hoef ik niet te kopen, aangezien runner ook 110mm trommel heeft.

Het tellerwiel, lijkt erg op een normale, alleen wat anders uitgebracht(ivm de digi teller...)
Aan hoe de vorm van de velg-kern is, lijkt het te passen....
 
Een runner voorvelg heeft 5 boutgaten voor de remschijf . Je ice velg heeft er 3 . Op een 5 punts aansluiting kan als kleinste schijf 220 mm gemonteerd worden , jouw std schijf is 190 mm , deze past niet op je runnervelg . Je dealer zegt dingen waar hij totaal geen verstand van heeft.
 
psycho said:
Kan k niet gewoon een ice schijf op die runner velg gooien?????

Dan probeer ik aan SD runner velgen te komen... ;)

Nee ice is 3 punt's

En de schrijf zit meer naar binnen, Aangezien de velg ook kleiner is van een ice
 
psycho said:
Weet iemand of dit dezelfde maat is????
De voorvelg is geen probleem, gooi gewoon de schijf over....

Weet iemand of ik de teller-wiel van me digitale teller zo op die van een runner kan zetten???

Zoals ik al zij, mijn eerste post, diameter van een runner schrijf is 220, een een ice 200 ,
 
BT said:
Een runner voorvelg heeft 5 boutgaten voor de remschijf . Je ice velg heeft er 3 . Op een 5 punts aansluiting kan als kleinste schijf 220 mm gemonteerd worden , jouw std schijf is 190 mm , deze past niet op je runnervelg . Je dealer zegt dingen waar hij totaal geen verstand van heeft.


Mijn schijf zit met 5 bouten vast hoor....
Daar heb ik nog speciaal naar gekeken.
 
BT said:
Dan heb jij maar een apart ijsje :p.

Tja apart figuur, Aparte spullen ;)

Maar dan zou het dus wel kunnen, neem ik aan?????
Aangezien ik niet weet wat zo'n adapter zou gaan kosten, en hoe ik de vorm moet bepalen....
 
Back
Top