Hallo,
Net blokrevisie gedaan, ook hpi dr op gezet.
Mn setup:
Polini evo krukas
Stage 6 mk2 racing
Stage 6 r1200
Polini 21mm vlakschuif
Hpi ontsteking
squish nagekeken, zit op 0,8. Begonnen met hpi op 3,5mm voorontsteking, hij startte goed, liep wel mooi maar begon hoorbaar te pingelen als ie goed warm was, denk oververhit en daardoor detonatie voordat de vonk afging.
Geprobeerd ontsteking anders af te stellen, eerst later gezet zonder succes, en voordat ik m goed had begaf mijn koppakking het, kvs in de cilinder.
Vandaag nieuwe pakkingen gemonteerd, alles nog eens nagemeten en vervolgens weer verder geprobeerd, na enig proberen kwam ik met de ontsteking op 3,8 mm van het gepingel af. Natuurlijk was de scooter verder ingereden, dus ik heb hem een paar keer goed los getrokken. Begon daarna weer moeilijk te lopen en toen ik thuis was en m na een tijdje weer opnieuw wou startten ging die niet meer. Even de boormachine op t krukas gezet om m goed over te laten starten en toen vloog dr weer een plas kvs uit de uitlaat. Weer koppakking lek.
Ik snap het niet meer, iemand enig idee hoe dit zo kan? Foto zit dr bij, aan de onderkant van de cil kan je de lek in de pakking zien (niet te missen helaas)
Moet er wel bij zeggen dat de kop iets beschadigd was, deze heb ik netjes opgeschuurd en weer teruggezet. De zijrandjes heel iets opgepoetst maar zoveel mogelijk met rust gelaten (kop steekt iets uit, valt in de cilinder).
Net blokrevisie gedaan, ook hpi dr op gezet.
Mn setup:
Polini evo krukas
Stage 6 mk2 racing
Stage 6 r1200
Polini 21mm vlakschuif
Hpi ontsteking
squish nagekeken, zit op 0,8. Begonnen met hpi op 3,5mm voorontsteking, hij startte goed, liep wel mooi maar begon hoorbaar te pingelen als ie goed warm was, denk oververhit en daardoor detonatie voordat de vonk afging.
Geprobeerd ontsteking anders af te stellen, eerst later gezet zonder succes, en voordat ik m goed had begaf mijn koppakking het, kvs in de cilinder.
Vandaag nieuwe pakkingen gemonteerd, alles nog eens nagemeten en vervolgens weer verder geprobeerd, na enig proberen kwam ik met de ontsteking op 3,8 mm van het gepingel af. Natuurlijk was de scooter verder ingereden, dus ik heb hem een paar keer goed los getrokken. Begon daarna weer moeilijk te lopen en toen ik thuis was en m na een tijdje weer opnieuw wou startten ging die niet meer. Even de boormachine op t krukas gezet om m goed over te laten starten en toen vloog dr weer een plas kvs uit de uitlaat. Weer koppakking lek.
Ik snap het niet meer, iemand enig idee hoe dit zo kan? Foto zit dr bij, aan de onderkant van de cil kan je de lek in de pakking zien (niet te missen helaas)
Moet er wel bij zeggen dat de kop iets beschadigd was, deze heb ik netjes opgeschuurd en weer teruggezet. De zijrandjes heel iets opgepoetst maar zoveel mogelijk met rust gelaten (kop steekt iets uit, valt in de cilinder).