NRG Secundair Air System ?

arkAC

Well-Known Member
Hallo lezers,
Mijn Piaggio NRG heeft zo'n Secondary Air geval—>uitlaat (Katalysator) hoewel dat ding wel al afgedicht is vraag mij af
1. Werk dit als een extra begrenzing
2. Kan het zijn dat dat systeem een soort gezoem / turbo geluid produceerd
3. Kan ik het systeem überhaupt helemaal verwijderen?
sketch-1586475219240.png
 
Advertisement - register to remove this

Hallo lezers,
Mijn Piaggio NRG heeft zo'n Secondary Air geval—>uitlaat (Katalysator) hoewel dat ding wel al afgedicht is vraag mij af
1. Werk dit als een extra begrenzing
2. Kan het zijn dat dat systeem een soort gezoem / turbo geluid produceerd
3. Kan ik het systeem überhaupt helemaal verwijderen?
View attachment 54386
Zover ik weet werkt dit systeem niet begrenzend, bij mij heeft het nooit extra geluid geproduceerd (misschien is die van jouw ergens lek).
Je kan het systeem zeker helemaal verwijderen, zolang je een uitlaat hebt welke niet het extra buisje ervoor heeft (eigenlijk elke niet std uitlaat).
Je kan het doosje losschroeven en eraf halen, dan het buisje vanaf het doosje naar je carter kan je er gewoon uit trekken (of laten zitten, het maakt niet veel uit).
 
Thanks :)
Dat het niet begrenst was ik ongeveer wel achter omdat met of zonder kastje ik geen verschil merk. Maar voor de zekerheid vraag ik het hier toch maar.
De uitlaat is niet meer std dus zonder aanhangsels, buisjes, slangen en troep. En is niet meer aangesloten op het air system. Zit ik alleen nog met dat extra zoemend geluid maar scooter loopt er niet slechter mee wat dan ook.
 
Thanks :)
Dat het niet begrenst was ik ongeveer wel achter omdat met of zonder kastje ik geen verschil merk. Maar voor de zekerheid vraag ik het hier toch maar.
De uitlaat is niet meer std dus zonder aanhangsels, buisjes, slangen en troep. En is niet meer aangesloten op het air system. Zit ik alleen nog met dat extra zoemend geluid maar scooter loopt er niet slechter mee wat dan ook.
Ja daarom, ik heb het er zelf gewoon afgehaald omdat ik het niet mooi vond staan, maar het zou geen effect moeten hebben op je performance.
 
Tis ook niet dat het in de weg zit of zo je ziet dat hele systeem nauwelijks zitten aan de buitenkant. Heb dat zwarte doosje al eens weggehaald en kom zo alleen nog makkelijker bij de stationairschroef. Dus denk dat ik het maar helemaal ga verwijderen.
 
Back
Top