NRG project

Status
Not open for further replies.

Ronnie

Well-Known Member
Hier ook maar eens een project tread van onze NRG.

Rond de herfstvakantie in 2003, konden we voor een goedkoop prijsje een NRG op de kop tikken. Hij was helemaal in onderdelen en we wisten niet of hij compleet was maarja. We hadden eens zin om weer eens flink te sleutelen. Alles lag uit elkaar en het was allemaal smerig, verouderd. Eerst gingen we eens kijken wat er allemaal was en wat er ontbrak. Het blok was eigenlijk zo goed als compleet, alleen de cilinder was gaar en de krukas ook. De bedoeling was eigenlijk om hem helemaal op te knappen en verkopen. Maar na het bezoeken van de meetings; Lelystad en Nurnberg, leek het ons ook wel wat om een projectje te gaan maken. Na een avondje sleutelen zag hij er zo uit.

frame.JPG



Nou, de scooter opzich zat best redelijk in elkaar op de kappen na. Op een zondagmiddag even het krukasje er in gedaan. Hier 2 foto’s van het blokje maar ziet er niet zo mooi uit.


Voor de rest hadden we nog wat onderdelen liggen zodat we hem ff konden testen aleen nog geen cilinder. Na hier en daar wat zoeken, zijn we uitgekomen op een Athena ovaal.

Toen werd het tijd dat het blok onder de scooter kwam. Eindelijk konden we hem verplaatsen op 2 wielen:p

Toen kwam het moment; Gaat hij het doen of niet? Na een paar keer kicken ging hij al aan. We zijn daarna de rest van de onderdelen gaan verzamelen.

Ook de uitlaat kwam binnen. Namelijk de Big One Racing.

uitkaatkant.JPG


nrg2.JPG


De scooter loopt nu best redelijk. Kappen zitten er nu ook op. De draadboom is verwijderd en het stuur is kaal. Wel hebben we nog geen zadel maar dat komt nog. Verder is de scooter een beetje bestickerd met wat Hebo stickers.


aDSC00170.JPG


aDSC00172.JPG


Big One P0werrrr:p
aDSC00169.JPG


En nog eentje van de voor kant
aDSC00171.JPG


Nog een foto van het carter: Poetsen doet wonderen:p

schooncartertje.JPG



Hier is de setup:

- Hebo Manston
- Big One racing
- Dell'orto 21 mm
- Malossi Red Filter E5
- Malossi 21mm spruitstuk
- Malossi VL 11
- HPI 2003
- Malossi MHR2000
- Malossi kevlar belt
- Malossi MHR Delta Clutch
- Doppler as
- SKF C3 lagers

- Speed snelgas
- killswitch
- betor achterveer
- tnt stuur
- Stage 6 temperatuur meter
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Zoals jullie nu zien doen de meeste foto's het nog niet.
Maar ik moet die andere nog op een andere site zetten en dan kunnen jullie die ook zien hier!
 
resize je pics ff :!

ziet er leuke nrg uit, alleen dat booster zadel = helemaal fout ! :|

overigens ziet setup er leuk uit, prestaties?
 
Ja sorry voor de grootte, ben niet zo'n foto man. Wordt geriseis.
Komt nog een Nrg zadel, maak je maar geen zorgen;)
Prestatie weet ik nog niet echt. Hij moet nog een keertje de bank op eens kijken hoeveel hij aangeeft. En de fietsenteller klopt niet helemaal; 137,4 lijkt me een beetje te veel van het goede.

EDIT: Is gereseised
 
Last edited:
hey ronnie ik zag op de achtergrond het wolkje liggen maar je ontstekingsdeksel is wel orgineel gedaan

keep up the good work hey zie je op school
 
netej heb je die kappen gespoten of zaten ze er zo bij zijn nm erg netjes die pijp blijft leuk:);)
blijf je volgen
 
Kappen zo erbij gekregen. Er zitten hier en daar wat kleine beschadigingen, maarja. Ontstekingskapje en spatbordje wel, heeft die jongen boven je reply gedaan.
 
he kerel, gaat wat worden dit:p

alleen dat zadel daar zou k wel een nieuw overtrekkie overdoen:p
of ffies aan mekaar latenstikken oid
k weet nie of dat de bedoeling als is anders heb ik er helemaal overheen gelezen.
Veel s6 verder
 
Originally posted by SPEEDZIPSP
he kerel, gaat wat worden dit:p

alleen dat zadel daar zou k wel een nieuw overtrekkie overdoen:p
of ffies aan mekaar latenstikken oid
k weet nie of dat de bedoeling als is anders heb ik er helemaal overheen gelezen.
Veel s6 verder

Ja Marc komt nog een NRG zadel...
Als je goed had gelezen in de vorige replys dan had je ook gezien dat het nog komt:p;)
Beter een gaar zadel dan geen zullen we maar zeggen.
 
Morgen proberen de velgen te polijsten. Ik hoop dat het lukt ??
Maar ja we zien wel anders worden ze gewoon op nieuw gespoten. Als ze klaar zijn zet ik wel pics erop !
 
Hoop idd dat het gaat lukken ja. Zou hem weer een beetje kleur geven. De foto's komen als het af (als het gelukt is:p)
 
Hey Ronnie,

Leuk projectje, maar dat zou in de toekomst zker wel allemaal gaan veranderen of niet?>
Sneller nog snellerrrrr

Maarre uiterlijk word zo te lezen ook wel leuk
 
Originally posted by Lars#Dragster
Ziet er goed uit dit, die Gianelli sticker op de voorkap maakt m ook echt af 8)

Ja die sticker die is echt uberr loos. Maar wat er achter die sticker zit is niet echt mooi, zit namelijk een stukje opgeschoren kap. Zo hebben we die kappen gekregen dus vandaar die sticker.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top