NRG power winterproject

Afgelopen weekend 2x gereden op de scooter. Stottert en hapert best wel. Aangezien ik ook benieuwd ben hoeveel pk hij levert en ik zelf lang bezig ben met afstellen ga ik de scooter zaterdag wegbrengen om proffesioneel af te laten stellen.
Ga hem brengen bij DDL Tuning die hem op de testbank af zullen stellen. Ze zijn gespecialiseerd in 2T en 4T tuning, zoek ze eens op instagram op ze doen mooie dingen.

Ik hoop op een pktje of 13 op het achterwiel maar we zullen zien, ik houd jullie op de hoogte.
Netjes werk geleverd
 
Vandaag de scooter opgehaald. Hij draait 13.2pk gemeten op het achterwiel. Er is meer uit te halen met een andere ontsteking en uitlaat maar ik ben hier tevreden mee.
Complete set-up loopt zeer lekker en netjes zeiden ze bij DDL. Zelf nog niet gereden ivm de kou en pekel op de weg.
20210213_103420.jpg

Complete setup met afstelling is nu;
- Malossi e5 powerfilter
- Polini draaibaar spruitstuk
- Standaard membraan met 0.35mm plaatjes
- Stage 6 MKII racing cilinder, squish 0,65mm
- 21mm Dellorto met sproeier 102, gasnaald W9 en stat.sproeier 42
- Yasuni C16 uitlaat
- Malossi MHR vario, 4.3gr rollen
- Malossi Snaar
- Malossi delta clutch met rode trekveren en paarse drukveer
- standaard vertanding
- standaard ontsteking met afgedraaid vliegwiel
- Top performance CDI en bobine "snel"
- NGK bougie hittegraad 9
20210213_215509.jpg

Toen de scooter weg was de schuur wat opgeruimd en een dichte kast via marktplaats gehaald en nieuw kleurtje gegeven.
20210213_193353.jpg

Plan is om nu de kapdelen te monteren en een adapterplaatje voor de paddock te maken. Laatst ook een buzetti zij standaard gekocht. Wanneer ik de paddock kan gebruiken gaat de middenstandaard eronder vandaan.
Carterkap moet ik ook nog spuiten maar daar is het nu te koud voor, verder zoek ik nog de oude Stage ssp kickstarpedaal maar deze zijn volgens mij vervangen voor de cnc van Stage 6.
 
Scooter is zo goed als af, carterkap heb ik nog gespoten dus ziet er nu ook netjes uit.
Al een paar keer op gereden en rijd echt goed. Scooter voelt ook stevig aan en heeft goede banden voor een goede wegligging.
Ik ben er zeer tevreden met het eindresultaat.
Hij trekt bij volgas zonder dip weg en rijd zo door naar de topsnelheid.

Ondertussen hebben we niet stil gezeten. Laatst nog twee NRG in onderdelen gekocht. Van twee ga ik er één maken. Hier komt een 180cc hexagon blok onder, welke ik ook al heb. De scooter wordt ook omgekeurd tot motor en ga mijn rijbewijs halen. Denk niet dat ik hier een projectpagina van bij ga houden. 20210426_081209.jpg20210426_081218.jpg20210426_083256.jpg
 
Vorige week stukje wezen rijden zoals ik wel eens vaker doe met lekker weer. Na ong. 20minuten al het vermogen weg en een ratelend geluid uit het blok. Hij sloeg niet vast.

Eenmaal thuis lopend aangekomen naar het probleem gezocht. Mijn vliegwiel is kapot, zou dit kunnen komen door de toeren die het blokje maakt en het originele vliegwiel dit toch niet helemaal aan kan.?

20220418_162333.jpg20220418_162329.jpg
 
Vliegwiel tever afgedraaid of door overmatige warmteontwikkeling en verhardingsstructuur een brosser materiaal. Daarmee niet beschermt tegen stotende en wisselende belasting.

wat ook kan is dat een slecht gebalanceerd vliegwiel gaat resoneren en scheurt op een gegeven moment kapot. Het slechte balans kan komen door het afdraaien.
 
Zoeits dacht ik ook al, dat het een verband kan hebben met het af draaien, dit heb ik laten doen door DDL en die weet wel wat hij doet.
 
Zoeits dacht ik ook al, dat het een verband kan hebben met het af draaien, dit heb ik laten doen door DDL en die weet wel wat hij doet.
Teruggaan naar dennis en zeggen hoe het zit, kan je garanderen dat hij met een nette oplossing komt.
 
Back
Top