NRG POWER vs Speedfight LCD Furious

Performa

Well-Known Member
Aangezien ik binnenkort een nieuwe scooter ga kopen zou ik graag willen weten welke jullie het beste vinde en waarom. reden mag uiterlijk of technisch,praktisch zijn Als je zegt uiterlijk zeg dan wel omdat de .... geen ... heeft ofzoiet. IK ga em zoiezo nieuw kopen(dus u scoot hier ni verkopen) ik ben 1m86 Wil snel gaan maar moet niet over de 90 maar ik wil nog liever snel optrekken autowheelie gewijs optisch tunen zegt me weinig buiten een nieuswe paintje wa stickers en een ledje hier en daar.(geen kappen dus) Ik ga wss wa boxen in de helmbak smijten dus welke heeft de grootste. Hopelijk kunnen jullie me helpen.

NRG power LC Zwart/groen 2199€(VOOR ALLE DUIDELIJKHEID: het gaat dus om het allernieuwste model NRG check google afbeeldingen ofzo NRG POWER)
Speedfight II LCD Furious rood/grijs 2250€
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

ik zou voor de nrg gaan omdat die een onzettend lekker rijd en ligt veel stabieler op de weg dan een speedfight. bijde zullen wel rond de 90 halen met een yasuni r maar auto weelies zet die maar uit je hoofd. buddys maakt niet zoveel uit kwa ruimte.
 
Performa said:
Merci voor reply mor nrg 70% speedfight 30% kans da k em ga kopen Waarom geen autowheelies mogelijk piaggio heeft toch een goed blok Te zwaar?

Autowheelies is zeker wel mogelijk, mja niets komt voor niets. Als je al eens zou beginnen met het zaakje goed inrijden en zorgen dat je ook goed kunt rijden voordat je gaat opvoeren. Ik neem namelijk aan dat dit je eerste scooter is en dan hoef je echt niet te denken dat je het allemaal wel onder controle hebt hoor. Dus misschien is het in jou geval beter om nogeens over die "autowheelies" na te denken voordat je als een malle gaat rondrijden en jezelf en vooral anderen in gevaar brengt!
Verder zou ik beginnen met bijv. DR70 en ontgrensde uitlaat. Dan heb je een lekkere trekkracht en nette top.

Ik zou trouwens gaan voor de Pia. Mja, komt gewoon omdat ik geen Peugeot-fan ben (vind het blok gewoon niets, maar weet neit fo dat op eht nieuwe model veranderd is?).

Nick.
 
Performa said:
Merci voor reply mor nrg 70% speedfight 30% kans da k em ga kopen Waarom geen autowheelies mogelijk piaggio heeft toch een goed blok Te zwaar?
je heft je voorkant omhoog niet je achterkant, ps pia is VEEL makkelijker te tunen, ma ik neem aan dat je belg bent zoals ik?
dan is tunen niet al te verstandig hier
 
ik heb nen furious, nu al 2 jaar, en ben der heel content over, ontgrenst haal ik 93(digitaal), zijn heel degelijke brommers, voor autowheelies denk ik persoonlijk dat je dat niet moet zoeken bij peugeot, als je van belgie bent zou ik je ook aanraden om er nie te veel aan te veranderen ik ben van west-vlaanderen en hier word iedere scooter tegengehouden.
er is zeker ruimte genoeg in de helmbak maar dat is zo in iedere scooter(der moet toch nen helm in kunnen e)
vraag gerust nog eens rond aan iedereen, en als het kan probeer een proefritje te versieren met de 2 scooters, zodat je zelf kan beslissen op welke je het best zit en welke best rijd, iedereen heeft daar zijn eigen mening over.

grtz

ps. als het een tip kan zijn luister niet naar die anti-peugeot en anti-pia freaks, iedereen heeft zijn eigen mening over wat goed gaat.
 
ik zou zeggen ga eerst eens bij een dealer op de scoots gaan zitten... want met je 1m86 zitten ze niet altijd even makkelijk ;)

ik ben maar 1m80 ongeveer, en tis nipt op me Speedfight...
ben er tevreden over, en ook over de looks :)
 
Dub said:
Nope, niet elke scooter heeft zo een bak.
idd, in een booster Next vb kan geen helm in...

Ik zou voor de NRG gaan, heeft gewoon een véél mooier snoetje en is veel lekkerder dan dat Franse peugeot-gedoe
Maak maar eens de vergelijking hier op het forum van het aantal eigenaars van een NRG en Speedfight...
 
Ik zou ook voor de NRG gaan.
De NRG heeft een Pia blok, en dat is een goed blok wat goed betrouwbaar is en ook nog eens heel veel voor te krijgen is. Voor een SF (Peugeot verticaal blok) is een stuk minder te krijgen. Een Speedfight is wel leuk als je hem mooi vindt en hooguit ontgrensd rond wil rijden, maar als je wilt opvoeren kan je toch echt beter een scooter met een Minarelli of Piaggio blok kopen. Al met al zou ik dus voor de NRG gaan, heb je in de toekomst veel meer mogelijkheden mee.
Autowheelies met een NRG zijn zeker mogelijk, maar dan zal je echt wel wat harder gaan dan 90. Zelf een wheely trekken kan ontgrensd al makkelijk, maar voor autowheelies moet je toch echt wel wat vermogen hebben, en als je dat vermogen hebt heb je ook een hoge top.
Als je 90 wilt rijden kan je het beste gewoon een goede andere uitlaat kopen, en dan je scooter afstellen. Dan rijdt je over het algemeen makkelijk 90 op je teller, en kan je prima wheelies trekken.
 
speedfight is heerlijk om 90 mee te rijden niet te snel niet te langzaam en uiterlijk is makkelijk te bewerken en zonder meteen aan polyester te beginnen

nrg vind ik persoonlijk foeilelijk :) maar die heeft wel het betere blok :)
 
Tja, ik zou voor de Speedfight gaan omdat ik zelf ook Peugeot rij en het een heel erg fijn blok vin om aan te sleutelen enz, heb weleens aan pia en mina gesleutelt maar das echt kutte zonder eind.. :p

Ook zijn de voorvorken van een NRG heel erg slecht en veert denk een mono/swing arm vele male lekkerder..

Peugeot schijnt ook bekend te staan om het lang meegaan..

Hoor vaak dat pia en mina na zo'n 20k origineel rond te hebben gereden of alleen met ander uitlaatje etc al toe zijn aan nieuwe krukas lagers en soms ook krukas en cilinder..

Mijn Peugeot krukas liep na 34k kapot omdat de halfpoelie los gelopen was. Toen trok ik alles open en alles was nog helemaal als nieuw. Vario was alleen wel aardig versleten maar dat mag ook wel na 34k vind ik. Btw, bij Peugeot hoef je pas na 25k je zuiger pas te vernieuwen.. dat zegt ook wel wat he.. :)

Naja, dit is mijn mening je moet natuurlijk zelf kiezen wat je wil..
Zoals andere members als zeiden probeer even een proefrondje te maken op de NRG en Speedfight.. :)
 
P.Butter said:
Peugeot schijnt ook bekend te staan om het lang meegaan..

Dit is inderdaad wel zo.
Peugeot staat er gewoon om bekend dat het zeer betrouwbaar is maar wat minder snel.. (in vergelijking met Mina / Pia )
Voor Woon-Werk-verkeer zal de Peug het super doen, Ikzelf heb 27 000 Km gereden met me Speedfight. Hij heeft me maar 2 keer in de steek gelate (V-Snaar in 2, en kapotte bougie, maar dit kan bij elke scooter gebeure)

De Piaggio zal het zeker ook niet slecht doen, vergt misschien net iets meer onderhoud maar is daarintege ook ideaal voor een (snelle) Project scooter ;)
 
Ik zou absoluut voor die NRG gaan :)
Hij heeft een perfect blok, ziet er mooi uit, zeer relaxed sleutelen, goedkoper, beter opvoerbaar etc. etc.

Ik heb ook al een paar Peusjo's ter reparatie gehad en altijd net ff wat klotiger werken met bijna alles. Ook viel me op de het schroefdraad in het blok gauw brak is. Ook dat je alleen garantie heb als je op tijd je service beurten door ene erkende dealer laat doen is echt dikke crap.

Eigenlijk het enigste nadeel van Pia's scoots vind ik de voorvering maar voor een NRG is er makkelijk aan een betaalbare alternatieve vork te komen (EBR) welke wel goed is en je maximaal plezier van je Pia scoot heb :p

Overigens als je je vorkje af en toe schoonmaak en in WD40-tigd gaat hij aardig lang mee hoor. Hij gaat naar mijn inzicht evenlang mee als een andere vorkje alleen gaat deze vaak vastzitten en andere vorken te slap worden.
 
"""""Ik heb ook al een paar Peusjo's ter reparatie gehad en altijd net ff wat klotiger werken met bijna alles. Ook viel me op de het schroefdraad in het blok gauw brak is. Ook dat je alleen garantie heb als je op tijd je service beurten door ene erkende dealer laat doen is echt dikke crap.""""


Is dit bij Piaggio dan niet zo? kgeloof dat ze beiden 2 jaar garantie hebben en da ze daarvoor standaard moetne blijven wa ik vrij logisch vind.
EN ja ik heb even op de speedfight gezeten bij de dealer en was inderdaar nipt. Ik zal binnen kort de brommer dus ook gebruiken voor woon -werk/school verkeer ongeveer een half uur onderweg 2 keer per dag.

De testrit met de NRG gaat een probleem geven aangezien ik die moet bestellen.


Bij hoeveel km kom je ongeveer problemen tegen met die voorvering en zou het niet kunnen dat Pia hun voorvering heeft veranderd Word dit door waarborg gedekt
 
Last edited:
Back
Top