Nrg Mc2

DraG-0n

BR Tuned
Na de zoveelste keer schade aan mn scoot heb ik besloten om m maar weer te veranderen.
En grondig dit keer. :)
Motorisch stelt hij nog niet zo heel veel voor en waarschijnlijk zal daar ook niet zo heel veel aan veranderen.

voor_01.JPG

voor_02.JPG

voor_03.JPG

voor_04.JPG

voor_05.JPG


Setupje nu is:
- DR70
- Dell'orto 17,5
- ori luchtfilter
- Doppler S3R Vario
- Ixil Twinner


Setupje word:
- Polini Corsa
- 19mm dellie
- Helmbakfilter
- Twinner
- MHR Koppeling
- Sebac achterveer
- andere voorvork (onder voorbehoud)

Motorisch zal het dus nog steeds geen monster worden maar zal iig wel lekker gaan. Ik weet dat ong 80% hier de Twinner een kut-uitlaat vind maar ik heb verschillende uitlaten eronder gehad, deze is gewoon het mooist. De reden dat ik hem motorisch niet te bruut maak is dat ik er gewoon afstanden mee wil kunnen rijden (rij vaak door Duitsland) en ik ga hem nog geregeld als straatscooter gebruiken. Dit project is dan ook voornamelijk gericht op uiterlijke veranderingen en mijn plan is om mee te doen aan de custom show @ Lelystad.
Lelystad zal dan ook de deadline zijn voor dit project.

Uiterlijke veranderingen bedoel ik overigens niet mee gekleurde knipperlichtglaasjes en dat speelgoed, maar de NRG gaat serieus veranderen (custom kappen). De belangrijkste veranderingen worden:
- Racekont
- Ronde achterlichten
voor_achter.jpg

- Luchthappers in kappen
- Andere zadelhoes
- Cockpit meespuiten
- Andere tellerachtergrond
- Voorkap bewerken
- Remhandles bewerken
- Velgen spuiten
- Neon
- Gaas
- tuimelaars/LEDjes voor alle electronics (Fast&FuriousStyle)
- kleuren zwart/parelmoer wit (onder voorbehoud)
- ......
voor_plan.jpg


De meeste tijd zal dus in de achterkant gaan zitten.
De kappen worden gemaakt met polyester. Ik maak de kappen niet helemaal opnieuw maar gebruik de oude als basis.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Mijn belangrijkste materialen:
- Polyester (*geen matjes maar 'vloeibare')
- Dremel
- Soldeerbout
- Hout/gips (voor de mallen)
- Heteluchpistool
- Schuurpapier, paint en de usual shit

Ik ben op dit moment bezig met de nieuwe achterlichten.
Normaal zit het achterlicht van NRG tussen 2 losse kappen. Deze heb ik met polyester aan elkaar gemaakt.
Ik heb een kunststof plaatje in de vorm van mn oude achterlicht uit mn oude onderkap gehaald. Die heb ik gebogen met behulp van lijmklem en heteluchtpistool zodat hij mooi in de kap valt. Daarna heb ik er met de dremel 2 rondjes voor de nieuwe achterlichten uitgehaald. Toen het kapje met soldeerbout vastgemaakt en met polyester afgewerkt.
De glaasjes moet ik ook nog gaan regelen. Waarschijnlijk gebruik ik daar het glas van een auto-achterlicht voor maar moet ik nog ff van de sloop halen.

Verder gaat het spoilertje achterop weg.
De gaten waar het spoilertje zat maak ik ook dicht met polyster en de 2 kappen worden aan elkaar gemaakt. (word wel lastig met weer erop zetten)
Zonder spoilertje loopt de achtekant al een beetje schuin af. De bedoeling is nu dus dat daar een racekont komt. dit kan ik doen d.m.v. veel polyster eroverheen maar dan krijg je een massieve achterkant en dat is niet de bedoeling. Daarom ben ik nu bezig met het maken van een mal in de juiste vorm(hout).
Als de mal klaar is wordt die eerst ingesmeerd met vaseline. Dan komt er een laag polyester overheen maar niet helemaal (anders gaat de mal er niet meer uit)
Door de vaseline hecht het polyster niet aan de mal.

Om de kappen te kunnen spuiten moet er nog veel geschuurd worden. Polyster heeft niet meteen de juiste vorm dus die moet er nog in geschuurd worden. (P80)
Daarna moet je met steeds fijner schuurpapier (120, 180, 240) schuren en kan de grondlaag worden gespoten

PICZ KOMEN DEZE WEEK
 
Update

Ik heb afgezien van de corsa. IDD beter mn DR laten tunen.
Andere uitlaat komt ook \:D/ maar die is dan voor erbij.
Word waarschijnlijk een shot\Yas R\c16 ofzo.

Achterkappen zijn nu 1 deel.
Koso rpm/temp besteld :D dashboard gaat er ook aan geloven

stuurkapje:
- Koso inbouwen
- knipperlichten wegwerken
- LEDs en schakelaars inbouwen

- misschien ICE km teller

achterkant:
De ronde achterlichtjes worden nog iets groter dan op de foto.
Ik denk dat ik ze net zo groot maak als die van een SR dan kan ik daar ook mooi de glaasjes van gebruiken :D
foto's deze week
 
Last edited:
klinkt erg goed allemaal :) vind dat je originele ideeen hebt! ben zelf alleen niet zo voor de keuze van de sr achterlampen, en het hele "ronde achterlichten gedoe" :p

verder zou ik voor een vettere cil gaan :) en een c16 oid..

succes met de rest van je project!
 
Dat achterlicht is wel vet !! En zeer zeker orgineel :)
Ben je ook nog van plan om een monoseat te maken ?
Ben ik momenteel ook mee bezig, check me scooterbase.
 
hey Xtentic hoe ga jij dat fixen dan? want monoseat/racekont ben ik mee bezig maar t wil nog niet meteen allemaal lukken.

En over die cil....eigenlijk wil ik er ook nog afstanden mee kunnen rijden maar t begin nu wel een beetje te kriebelen...HmZ als ik nu wat leuks tegenkom..:)

SR achterlichten (alleen de glaasjes dan he!) zijn ook iets te groot vind ik ook ja...maar zie wel hoe ik dat op ga lossen

morgen komen er weer foto's
 
Last edited:
Hey Richard
Ik zie dat je dus ook bezig bent met je Nrg.Veel suc6 ermee.Ben nu ook flink bezig met mijn Sonic Ac.( als je effe niet weet wie ik ben ik ben die gast met die blauwe Runner Sp ).

( is het nog gelukt met die membraan ?? )
 
he membraan is gelukt jah :p
nu alleen ontsteking nog:S
maarjah ff update:

achterkuip:
na_achter01.jpg

ronde achterlichtjes
na_achter02.jpg


het gaat nog wat langzaam nu maar vanaf morgen heb ik meer tijd \:D/
nieuwe updat komt snel!
 
Last edited:
Na de zoveelste keer schade aan mn scoot heb ik besloten om m maar weer te veranderen.



zou je dit wel doen ??? wordt denk ik een mooi ding, kleuren combie is in in ieder geval oke!! maar nu geen schade meer rijden he !!
 
update:

- Yasuni R binnen
- Gaas binnen
- Freeswerk klaar
- alles geschuurd->maandag grondlak
- Frame ingekort
- Hyosung Rush tankje in buddy gebouwd
- bezig met plaat @ onderkant
- bezig met plaat over buddy
- dashboard klaar

Nu nog ff iemand vinden met digicam voor paar fotos...xearo? :p
 
Last edited:
Alleen nog f spuitee..

Hij wor eg VETT ruigg,,mjah
ik vin alleen da monoseat ideej niet so leuk..;( kan ik nie meer mee hahahaha neej da boeit nie. ik plant me kont er gewoon achter hoor haha

mjah ik kom je nog wel helpe na de exames..met schure ofzo..

kuss Moontjaah
 
voor_r.jpg

uitlaatje en
voor_koso.jpg

RPM/Temp. meter:)

en vanmiddag picz van de kappen in grondlak:) (als Xearo nog komt)
 
Last edited:
Back
Top