NRG MC2 Special

Status
Not open for further replies.

polini2002

Twins Tuned NRG
Oke zal hier ff kleine uitleg geven.

Ben maurice leltz en kom uit brabant bij breda.
En ik zit al een tijdje op het scooter freaks.nl special site.
Maar krijg daar niet egt veel reacties of fijn commetaar waar ik wat aan heb op me scooter.
Dus ik dagt van laat ik hier me special nrg mc2 is posten.
Ik vind toch wel dat ik vrij aardig bezig ben om een leuk eindproject uit te halen.
Het gaat wel niet zo snel met dat top salaris van mij maja.
Ik heb iegenlijk een klein doel voor ogen en dat is om de scooter te laten rijden op lelystad 2005.

Hieronder plaats ik mijn verhaal van me project tot zover ik nu gekomen ben.
Als er wat nieuws is meld ik dit natuurlijk a.s.a.p.
Greetz Maurice

scooter_oud.jpg


Ik heb de ze nrg vier jaar geleden gekocht ik vond het toen echt een tegekke scooter.
Maar na een tijdje origineel gereden te hebben was ik dit toch een beetje beu.
Dus keertje na winkel voor ik ook altijd voor me puchjes hobby kwam.
Daar een gianelly nrx gekocht.
Gemonteerd en rijden was nog steeds niet vooruit te branden.
Malossi sport vario dan erop nog niks dus uitlaat verkocht.
Via via polini evo 70 uitlaat erop en dat werkte ondanks standaard cilinder best goed had meteen een goede vooruit gang ten opzichte van mijn vorige nrx.
Toch wilde ik voor de meer trekkracht en snelheid gaan dus schafte ik een gilardoni 70cc aan en een 21 mm.
Na deze gemonteerd te hebben opneen originele krukas merkte ik na een week toch best wat verschil en dat kwam omdat me asje en lagers dood waren.
Blok eronderuit weggebracht voor een polini evo as montage en setje evo lagertjes.
Samen met een evo membraam.
Na die montage heb eik er veel plezier van gehad reed zeer fijn en had er nooit geen dol mee.
Tot op een avond ik na plaatselijke disco was gewist en ik terug na huis reed en ik dik 120 reed ofsow op teller en ik kwam voor een rotonde dus nam gas terug maar vond scooter niet leuk merkte dat hij uit wilde vallen.
Dus ikke snel gas bij en toen een knal uit me uitlaat en dood was ie.
Kicken hielp niet meer cilinder was niet vast ofsow dus toen bij maat van mij naar huis gesleept.
Volgende dag schuur in keuken wat er aan hand was.
Bogie vonkte niet meer andere gepakt deze gemonteerd vonkte gestart stukse rijden zelfde als avond van te voren gas uitvallen en niet meer starten.
Ikke na andere scooterzaak.
Jah zei de monteur dan is waarschijnlijk je ontsteking naar de kloten.
Daar bij een sloopscooter ontsteking afgehaald en gemonteerd thuis aangekomen.
Starten en rijden weer was dus weer gefixed.
Later kreeg ik een warm loper en heb ik de cilinder mooi opgeschuurd met waterproof en voor wat kleingeld verkocht.
Samen met de 21mm.
Ondertussen had ik via scootparts.nl een poloni evo 70 besteld en een mikuni 24mm flatside.
Hierna een keertje op een neer geweest na twins om een rechtspruitstukje te halen en een twin air filter
Later heb ik in tilburg een yasuni c20 gekocht omdat ik mijn evo 70 uitlaat ook te koop had gezet deze was al paar keer afgebroken en was ik een beetje beu.



Inmiddels had ik aan mijn scooter al veel verbouwt van het verwijderen van allerlei deelen tot het uitfrezen en plaatsen van rvs gaas en het spuiten van kappen.

Nu is de twin air filter in een kartbox geplaats in mijn buddyseat

Setup zal als volgt worden
polini evo 70 cc
Polini evo krukas veranderd in malossi mhr as
yasuni c20 uitlaat
24mm mikuni flatside
24mm recht spruitstuk
kartfilter + twin air
powerbox malossi
malossi delta clutch
Polini sport vario verruild voor evo 6 vario

scooter_2.jpg


Ook heb ik gaas gezet in de stuurkap om raditeur van extra doorstromende lucht te voorzien tweede radiateur moet nog geplaats worden ff afwachte waar en hoe.

imgp1290.jpg


Ik heb ook een AIm digitale rpm en tpm geplaats in het beenschild.

imgp1294.jpg


Dit is mijn polini evolution 70cc

attachment.php


Dit in mijn mikuni 24mm met kelkje en twin air.

attachment.php


attachment.php


imgp1269.jpg


Me uitlaat de van bekend zijn goedpresterende Yasuni C20
speciaal voor de hoogtoerige getunede 70'ers zoals mhr evo manston.

imgp1254.jpg


Het polini evolution membraampje
voor de beter carter vulling.

imgp1273.jpg


Had weer een vrije dag vandaag dus wat doe je dan dan ga je aan je scooter klussen.
Aangezien er binnekort de binnerotor ontsteking op word gemonteerd
heb je dus aan de bedrading helemaal niet meer.
dus die is er ook maar afgesloopt.
Daarna begonnen met nieuwe bedrading aan te leggen aangezien ik afen toe toch wel s ávonds wil rijden.
Dus wat doe je dan pakt de stekkers van oude bedrading en knipt die eraf en begint van voor af aan te knutselen.
Tot het weer werkt.

home_made_bedrading.jpg


Dit is de kartfilter met de hierin gebouwde twin air filter deze zal in de budy gemonteerd worden

imgp1266.jpg


tnt stuur is binnengekomen zoals je al ziet
na wat aanpassingen kon het gemonteerd worde

stuur%201.jpg


ook was ik zoals verteld bezig met het spuiten van de sideskirts en spoiler voor en achter dit wilde echter niet lukken ivm grondlak die niet hechte na een anders onderlak te hebben werk dit nu wel
hier aantal foto's

achterspoiler.jpg


sideskirtje

sideskirt.jpg


zo vandaag weer even aan het klussen gewist nieuwe carters zijn binnen na er achter te zijn gekomen dat oude verneukt waren op plaats waar je lagers zitten heb ik ff andere carters gezocht meteen even schoongemaakt alleen het wieltje van waterpomp is er los bij dit moet er nog ff terug in gefixed worde

imgp1582.jpg


aangezien ervan piaggio remdeksels geen andere zijn zoals van aerox van tnt ben ik ze maar zelf gaan spuiten in oranje

imgp1593.jpg


me zij kappen

imgp1606.jpg


mijn uitlaat op een iets betere foto

imgp1592.jpg


me nrg zoals ie er nu bij staat

rotation%20of%20imgp1616.jpg


de krukas van polini word verruild voor een exemplaar van malossi mhr deze zal medio volgende maand in het blok gezet worden omdat we eerst nog ff moeten gaan carnavallen hiero

resize%20of%20mhr%20as%20pia%20002.jpg


Zaterdag ff langs twins gewist heb ff een snelgas gehaald deze heb ik er al meteen opgemonteerd alleen kan ik er geen foto's van maken me ouders zijn op vakantie en die hebben de digitale camera mee dus word ff wachten tot volgende week ook heb ik de banden van de velgen af laaten halen omde ze te kunnen spuiten in het fluoriserend oranje
verder een busje blanke lak gehaald om kappen die al zijn gespoten af te werken met een glans laagje.

Tevens komt samen met de krukas die als het goed is maandag met de post komt ook een polini evo 6 vario mee

Een paar foto's van de velgen en kapjes die ik aan het spuiten was.

vlelg%20en%20rooster%20gespoten.jpg


Fototje van snelgas en gespoten remdekseltjes

stuurtje_snelgas%20en%20gespoten%20remdeksel.jpg


OOk ben ik vandaag weer even verder gaan prullen aan het frame heb de achterkant stuk ingekort om later als spatbord eraf is hier gewoon een rvs plaat ofzo te kunnen vast zetten

frame%20ingekort.jpg


tussenkapje ook gespoten

tussenkapje.jpg


Ehm wat ga je doen op een zondag middag en je verveeld je eigen juist dan ga je de schuur in en kijken wat je nog aan je scooter kunt veranderen.

Een heleboel, opeens een idee wat vind je van een stabilisatie stang tussen het frame, juist dat is wel wat dacht ik.

Oke wat heb je nodig een ijzeren buis liefst rvs natuurlijk maar dat was er niet dus dan maar stuk gegalvaniseerd ijzer en later deze polijsten bij bedrijfje hier in me woonplaats.

oke waar bevestig ik de buis punten gezocht van bevestiging en gekeken hoe het vast moest worden gezet aan eene kant werd het een plaatje oplassen en vast zetten met bout en moer, aan andere kant punt naast het contact slot veranderen zodat het hier vast kan worden gezet.

Hierna buis op lengte gezaagd en plat stukje strip eraan gelast met hierop ook een m8 boutje vastgelast om later ermee vast te kunnen zetten aan het frame.

attachment.php


foto's en verder vorderingen volgen

Mijn setup tot nu toe is als volgt

Cilinder: Polini evo 70cc wordmisschien twins getuned
Uitlaat: Yasuni c20
Krukas: Malossi mhr +c4 lagers
Carters: Orgineel worden ook misschien getuned bij twins
Carberateur: Mikune 24 flat side
Spruitstuk: Malossi recht 24mm
Luchtfilter: twin air at cartbox
Vario: Polini evo 6
V snaar: Polini evo
Koppeling: Malossi delta clutch
Membraam: Polini evo
Ontsteking: is nog origineel word zekr een binenrotor geplaatst welke is nog niet duidelijk hpi2004 / pvl digi

jaja vandaag buis verder afgemaakt tussen het frame meteen passende gaten gemaakt in de kap dus buisje zit nu netjes op zijn plaats
het is mooi geworden en dat met zoweinig tijd bestek , nu nog ff laten polijsten en klaar is kees, hopla verder met de rest .


Morgen weer verder met mijn scoot waarschijnlijk aan de achterlicht unit gaan verbouwen deze gaat ook gespoten worden knipperlichten worden weggewerkt met plamuur en glad gezet dit word ook oranje gespoten achterlicht blijft wel behouden deze word grijs/chroom gespoten net zoals sommige andere delen.

Morgen ook stabilisatie stang na de polijster als ik tijd heb.
Morgen avond dus weer nieuwe update met vorderingen van mij scoot.

Niet meer verder gegaan met mijn scooter eerst gewacht tot pakketje met krukas en vario binnekwam die is gister binnen gekomen met de post eindelijk.
hierbij post ik ff wat foto's ervan.
binnekort verdere update als ik weer aan me scoot verder ga en het blok na twins ga brengen om in elkaar te laten zetten.

mhr%20krukas%20piaggio.jpg


fototje van de vario

polini%20evo%206%20vario.jpg


gister ff bezig geweets met dicht plamuren van de achterlichten dus eerst stuk plastic erin geplakt met pvc lijm en heirna dichtgeplamuurd met polyester plamuur
alleen als deze uithard scheurd ie steeds aan de zijkant op somige plekken iets of wat los waardoor er een sleufje van een milimeter ontstaad weet iemand hoe ik dit kan verhelpen
ik zat al te denken aan spuitplamuur ofsow zou dit kunnen helpen anders word dit egt uur lelijk als je dit ga spuiten want dan ist gewoon weg niet glad te schuuren

post ff iets als je misschien tip heb voor me


En oisterwijk was zker geslaagd paar kritieke puntje verders alles helemaal toppie thanxs voor great day,v volgende meetign zker met scoot aanwezig

Weer na praxis gewist nadat ik opo forum ergens had gezien dat iemand ipv polyester plamuur galasvezel plamuur gebruikte voor dichtmaken van grote gaten.
Deze dus ff gekocht en thuis aan gekomen ff gelzen hoe het moest nodige spulletjes bij elkaar gezocht en eraan begonnen de eerste laag op te zetten, dit werkte meteen als stukken beter als de gewone plamuur.
Deze eerste laag heb ik nu goed laten drogen.
En ga ik direct met de volgende laag aan de slag.
Aangezien dat het vandaag mooi weer is zal het wel snel opdrogen.

Alle spullen voor blok zijn ongeveer kompleet mis alleen nog carterkap en binnenrotor.
Als ik weer voldoende geld hiervoor heb gespaard ga ik meteen het blokje wegbrengen na twins.

ik houd jullie op de hoogte van mij voorderingen

Weer een beetje geshopt via internet heb malossi poellies gekocht en een malossi radiateur komen allebei mijn kan op binnekort.
hierbij post ik dus ff mijn aangepaste setup hoe deze gaat worden moet nog wel het een en het ander worden aangeschaft om rijdend te worde

Piaggio Nrg MC2 DD lc

Setup:
Polini evolution 70cc lc
Malossi RHQ krukas
24 mm Mikuni Flatslide
24 mm Malossi recht spruitstuk
vl13 hypereed membraan Malossi
Polini evolution 6 vario
Polini evolution v snaar
Malossi overrange poellies 134mm Torque driver + Fixed Poellie
Hpi 2004
Yasuni C20
Malossi oversized radiateur


Hierna volgt maybe tuning:
Carters to the max.
Cilinder to the max.

foto van de radiateur die na mij toe komt binnekort

img_0729.jpg


zijn alleen de poellies die ik heb gekocht rest van de overrange houd die gast zelf

resize%20of%20resize%20of%20overrange.jpg


Vandaag had ik het idee omdat ik toch nog niet klaar was met het spuiten van me velgen om maar ff de randjes te polijsten dit had ik al vaker gezien en leek me wel leuk ideetje
Als ze kaal zijn geschuurd ga ik ze wegbrengen na slijp en polijst bedrijf in me dorp die fixxen het dan verder voor mooi resultaat
en tegelijk ook de stabilisatie stang erna toe..(h)

eindelijk zijn er weer spulletjes arrived hier betreft het de radiateur van malossi en de overrange poellies

malossi%20radiateur1.jpg


Hier even de poellies in close upp

overrange%20poellie%20malossi.jpg


Zozo mijn special is weer terug heb er weer lang op gewacht maar hij sta er weer tussen ik heb de afgelopen weken best veel aan mijn scooter gedaan onder ander heb ik de radiateur geplaatst dit was nog best wat werk aangezien de krappe voorkap op de nrg, hierdoor heb ik het nodige verwijderd van koplamp tot binnenspatbord.

attachment.php


En dit is van de andere kant

attachment.php


Verder was ik een middagje na van de kruijs gegaan om daar ff te shoppen met als uitslag een:
hpi binnenrotor 2004
malossi wingbell
malossi vl13

De hpi 2004:

attachment.php


De wingbell van malossi:

attachment.php


Het membraan van malossi versie vl13:

attachment.php


Verder heb ik nog een nieuwe carterkap gescoord van iemand en deze heb ik meteen in de afbijt gezet zodat deze ook gepolijst kan worden verder heb ik er ff een leuk figuurtje uigezaagd met de handzaag en zit is zeer netjes gelukt.

attachment.php


Zo weer even wat fototjes gemaakt nu de digicam weer thuis is.
En heb van de week te horen gekregen dat ik ben geslaagd voor school dus kan weer verder met mijn project aangezien er nu ook weer wat geld terug komt van school, en das wel makkelijk af en toe.

Foto van kapjes die al helemaal af zijn:
17540.jpg


Mijn achterlicht unit die ik dicht heb gepolyesterd en nu in grondlak zit.
17544.jpg


De velgen met de gepolijste randen deze moeten nog opgepoetst worden bij een bedrijf en de rest gespoten in fluoriserend oranje.
17545.jpg


Zo ben weer aan me scooter verder gegaan na de vakantie
heb ff lagertjes malossi mhr afgedraaide met keerringen.

Ook heb ik mijn carter laten stralen door maat van mij.
is wel aardig gelukt.

attachment.php


Weer verder gegaan met scoot achterlichten heb ik nu bijna af zodat deze ook gespoten kan worden, nog ff wat spuitbusen halen en dan kan ik weer verder ermee.

Moet ook nog ff steeds oplossing zoeken voor die meter unit die ik had gekocht deze wil niet egt aan de slag is te incompleet om het te doen.

Ook ben ik weer verder gegaan met me achterlicht unit.
Deze is nu bijna helemaal compleet glad geschuurd, heb hier al wat grondlak opgedaan voor alle oneffenheden te zien maar deze zijn nagenoeg weg geschuurd.
Dus binnekort ff oranje halen en spuiten en dan zijn deze ook af na het gewenste resultaat.

attachment.php


Vandaag op sloop gewist met maat van mij zocht auto onderdelen.
Dus kijken zo onder moter kap en ik zo van die tankje zoiets moet ik net hebben.
Opgemeten wat maten waren wat ik kwijt kon thuis bij me scooter.
Weer terug na sloop en kijken welke ging passen nog best lastig maar kwam deze tegen om suzuki swift van de koelvloeistof.
Twee gepakt afgerekent en voor twee euro was ik gestel met inhoud van twee liter bij elkaar.
Vind het zat zo.
Doppen heb ik ook trouwens en heb slangetje al gefixt alleen nog nippels die in tankje moeten komen en dan is ie gefixed.

attachment.php


Net ff dealtje gesloten met gast dia ik al een tijdje ken via internet met allerlei piaggio onderdelen.

Hij had nu voor mij elektrische waterpomp te koop.
En omdat mij kart stuur ding ook op stroom werkt moet ik toch een accu hebben.
En anders moest ik het waterpomp asje weer monteren in karters.
Dit gat vul ik nu gewoon op met defcon.

Zo waterpomp is binnen ff aangepast en gaat dichtgemaakt door er draad in te tappen en schroefje in vast gezet.
Plaats is al bepaalt waar ie komt niet nog ff een andere diameter slang zoeken en er op zetten..

attachment.php


Vanavond weer aant werk gewist met mijn waterpomp had nog wat koelvloeistof slangen op sloop gehaald.
Deze heb ik op maat gesneden en heb deze samen met de nodige koperen
verbindings stukken op maat gemaakt.
Ook heb ik de originele vloeistof buizen ander laten lopen en stukken eraf gezaagd.
Er zitten nu op heel het systeem 20 slangklemmen.
Best veel haha.
Systeem is nu lekvrij heb vanavond ff getest.
Het is nu wel werkend nog plaatjes voor accu fixxen denk aan de andere kant van de frame buis.
En dat ik deze dan doormiddel van een aparte stekken op acculader kan pluggen.
Ook nog ff een schakelaar vinden voor op het stuur dat ik hiermee de pomp aan en uit kanzetten.

Ben op dit moment op zolder van schuur aan het werk heb ff een tl balk boven mijn scooter gehangen.
Heb ik goed ligt.
Ook heb ik de benzine tankjes zo goed als bevestigd met de nodige nippels.

Zoon van de polijstboer gesproken en kan elke werkdag tussen 8:30 en 17:00 uur me velgen erheen brengen dus ga dat zeer zker binnekort doen..
Tot zover deze update
Verdere info volgt

attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


Weer ff bezig geweest vanavond.
Onderkuipgemonteerd deze paste nog bijna helemaal slangen en waterpomp beetje vastgezet met ty-raps.
Accu plaatsje gezocht komt aan andere kant van midden balk van het frame.
Moet hier wel stukje van onderkuipafzagen zodat ie iets lager kan komen hanger door middel van beugeltjes.
Ook heb ik aan de onderkant van de voetenplank al wat weg gefreesd zodat deze weer past.

Ik heb ff tekening gemaakt hoe het eruit gaat zien.

attachment.php


Aan de accu plaatsing ben ik nog niet verder gegaan.
Wel heb ik ondertussen weer wat geld gespaart.
Ik kan nu twee dingen doen of mijn blok weg gaan brengen na twins voor complete tuning en montage of met dit geld een Malossi F32s voorvork kopen van iemand die ik ken.
Voor een mooie prijs.
Ik denk dat ik dat ga doen want tuning kan ik altijd nog doen en zo'n bijna nieuwe voorvork voor die prijs kom je maar zelden tegen.
Deze zal dan na kerstvakantie mijn kant op komem.

Ook heb ik mijn Aim teller weer terug gekocht.
Aangezien ik toch niet zoveel heil in die kart stuur ding geval zag.
Printplaten van dat ding worden namelijk pas weer in januarie februari in nieuwe produktie genomen.
Heb nu via van de kruijs een lc sensor van Aim gegereld deze kom ook mijn kant op is in bestelling dus.

Ben ook weer opzoek gegaan naar een voorvelg van nrg extreme of mc3.
Deze heeft namelijk vijf schroefpunten van remschijf.
En mijne maar drie wat beetje tegen zit bij het halen van gewenste remschijf.

Mocht je er een hebben laat het me dan ff weten via pm.

Voorvelg gaat niet meer door.
Ga een tjt oversized remschijf van beta ark kopen deze past op mijn velg alleen ffkes braket aanpassen en past.

Verder komen misschien de voorvork en achterveer van nicks special mijn kant op.
Hierover snel nieuws als accoord

Vandaag eerst na school geweest.
Eerst toets nederlands en uitslag engels van de week er voor dit was dus egt een drama geweest.(cijfer 2)
Hierna flink verveeld aan een of ander werkstuk in open leercentrum.
Hierna maar uit een beetje lichte irritatie.
Vanuit me school in tilburg nog even langs v/d kruijs gereden.
Hier heb ik nog een twin air filter gehaald deze kan gewoon los gemonteerd worden zonder kartbox, voor als bijv goed weer is en niet uit maakt hoeveel herrie ie maakt.
Verders killswitch stuurbevestiging en setje malossi remblokjes.

Foto:
attachment.php


attachment.php


ff foto van me scooter nu:

attachment.php


Vanavond plan gemaakt om achterkappen aan elkaar te maken dmv polijsteren.
Weet alleen nog niet of lichtunit hier ook aan vast maakt of dat deze erin verwerkt word.
Heb nu kappen tegen elkaar aan geschroefd in de vorm zodat ze op scooter zitten.
Ook ben ik het sleutelgat van zadel aan het weg werken.
Heb het slot er uit gehaald en de bolling uit de kap geschuurd hierna opgevuld met polijster hars.
Sleuven en scheurtjes heb ik alvast klein beetje opgevuld.
Stickers verwijderd ondertussen.

attachment.php


attachment.php


Polyesteren verloopt nu goed.

Zo eindelijk weer een boeiende melding.
Na lang zoeken en afwachten is ie er dan toch eindelijk gekomen.
De malossi f32s voorvork, heb hem vrijdag opgehaald in alphen aan den rijn.
Lekker ff met auto op en neer gecrost welgeteld 170 km.
Maar het was het meer dan waard.
Daar nog wat ervaringen uitgewisseld met andere freaks.
Waarschijnlijk komt er binnekort weer meer van hun kant.
Ook ben ik verder gegaan aan me achterkap deze is helemaal compleet aan elkaar gepolyesterd.
Nu alleen nog aantal uurtjes schuren en dan zal hij in de grondlak kunne.

Voorvork gemonteerd en stuurtje er weer op.
Heb nu ook de achterkant van frame eraf gehaald, als goed is kan ik kappen nog gewoon monteeren en verbind ik de vleugel gewoon aan de achterkap.
dmv twee plastic stukken onder de gaten van de vleugel in de kap vast te polyesteren.
Hierop monteer ik dan de vleugel.

Moet nu nog passende remklauw vinden want mijn oude remklauw van me voorvork past niet op de f32s.
Misschien komt er een braking exemplaar maar dit is nog ff afwachten.
Me blok word waarschijnlijk bij zelfde gaste waar ik me voorvork vandaan heb in alphen aan de rijn in elkaar gezet.
Misschien komt er dan ook meteen een DPR speed 2004 of Hebo IV model.
Yasuni gaat dan verkoop in op het forum.

attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


Het achterlicht ben ik nog niet helemaal over uit.
Het gat daarvan is namelijk groter geworden dus past de originele lamp niet helemaal precies.
Hieraan ga ik dus nog iets doen.

Vandaag ff Aim teller opgehaald bij een gast uit mijn dorp waar ik hem aan had verkocht.
Hij gebruikte deze toch niet meer dus weer voor zelfde prijs terug over genomen.
Alleen mister zoals vorige keer bij mij de sensor en bekabeling van de waterkoeling.
Dus daar was ik na op zoek, gelukkig had Arnoud van het forum deze noch liggen.
Deze heb ik dus vanavond bij hem opgehaald.
Bedankt natuurlijk ff een foto:

attachment.php


Vandaag op mijn vrije dag van deze week weer bezig gewist aan mijn velgen.
Deze zijn nu helemaal kaal gemaakt met afbijtmiddel.
Ik ga ze nu binnekort weg brengen om te laten polijsten.
De stukje waar de polijster niet bij kan worden hierna fluor oranje gespoten.
hiero ff pics:

attachment.php


attachment.php


Als het goed is en daar krijg ik morgen bericht over ik heb alvast betaald komt a het weekend.
Dit pakketje na mij toe via de post, bestaande uit een braking remschijf en een braking remklauw.
Ben er dan errug blij mee..

attachment.php


attachment.php


Hiero de betere foto's van remklauw en remschijf.
Zuiger van klauw zaten beetje vast maar deze heb ik vandaag uit elkaar gehaald en schoongemaakt, nu lopen ze al beter , heb even aangesloten op me rem.
Moet alleen nog paar busjes hebben voor tussen voorvork en klauw.


attachment.php


attachment.php


Schijf op velg gemonteerd, velg in voorvork en voor de remklauw de busjes gemaakt zodat deze op juiste afstand staat.
Verder heb ik killswitch gemonteerd, moet alleen nog aangesloten worden.
Ook heb ik van hout een soort bokje geknutseld.
Wat nog best aardig is gelukt.
Hierin heb ik een laadje gemaakt waar ik altijd wat rotzooi in kwijt kan.

Hieronder de foto's tot nu toe.

attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


Zoals ie nu sta:
attachment.php


De remblokken van de braking klauw.
attachment.php


Killswitch gemonteerd @ stuur.
attachment.php


Het houten bokje wat ik ff in elkaar heb geflanst.
attachment.php


Zo vandaag ff bezig gewist met de accuplaatsing heb van een oude pc een stuk ijzer gepakt waar een diskette station in heeft gezeten.
Dit een beetje om mijn accu verbogen en een paar begeultjes erbij gefixt met de nodige moertjes en boutjes.
De accu zelf nog een beetje bij gevijlt anders paste hij der niet tussen.

Nu moet ik alleen nog een stukje uit de onderkuip zagen zodat de accu nog wat naar onderen kan hangen, zo past het ook wel ma nu hangt ie scheef en steund ie op de kap.

attachment.php


attachment.php



Zo weer wat nieuws van mijn kant ik heb 7 mei mijn blok weggebracht na Twins in Nuenen en heb daar mijn blok compleet laten tunen max.
Dus de cilinder en carters heb ik laten bewerken door Anthony van Nies.
Hij had erg druk vertelde hij dus het zou pas woensdag worden eer dat het klaar zou zijn.
Dit vond ik niet zo erg aangezien ik toch 70 km moet rijden vanuit mij thuis om bij twins te komen.
Ik had dit deze dag gecombineerd door eerst blok weg te brengen en vervolgens te gaan werken.

Aangezien dat ik int het weekend goed ziek was geworden door vermoeiheid en een griepje lag ik dus maandag nog in bed werd ik gebeld door twins met mededeling dat mijn blok al klaar lag dit was dus wel erg snel gedaan.
Ik ben toen dinsdag na dokter gegaan en ze heeft mij door verwezen na het ziekenhuis om bloed te laten prikken omdat ik symptonen van pfeiffer had.
Ik heb toen de hele week verder erg ziek in bed gelegen.

Met de hele tijd de gedachte van ik kan mijn blok ophalen bij twins.
Vrijdag heb ik toen andere medicijnen gehad van de dokter en deze hebben zeer goed geholpen met als gevolg ik zaterdag middag onderweg na twins was om me blok op te halen.

Dus aangekomen bij twins werd me blok voor de dag gehaald heb ik er even na gekeken.
En voor de rest wat klein spul erbij genomen je kent het wel pakkingsetje blblabla.
Verder nog meteen een nieuwe zuiger erbij gekocht.

En heb ik nog advies gehad over vertanding en uitlaat.
Er werd me sowieso geadviseerd met een gelagerde vertanding te rijden.
voor deze vertanding moet ik nog even een keer langs aangezien ze met de originele vertanding een goede rf voor mij kunnen berekeken.

Uitlaat werd geadviseerd een net zoals anthony zelf een aangepaste 2004 of een hebo 2 of 4.
Ik wil echter voor de dpr speed 2004 gaan
kijken wat hiermee te behalen is als eerste.

attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


Verder heb ik een ophoogblokje voor tussen mijn spruitstuk en membraam laten maken.
Anders liep mijn luchtfilter op de band aan.
Dit moet ik nog ophalen.

Ook heb ik mijn subframe aan laten passen op dpr met rechte flens.
Deze is ook verlast.

Achterkap is ook helemaal passend op het frame nu deze moet nu nog afgewerkt worden en gespoten.
Hierna een plexiglas underseat zagen.

Tot zover deze update

things to do are:
achterkap afwerken en spuitklaar maken
krukas in blok en blok verder in elkaar zetten.

subframe is ondertussen ook verlast
ook word er nog een rvs busje in mijn blok geperst op de plaats waar de waterpomp het gezeten.

als goed is zijn eer deze dagen mijn velgen ook klaar ik heb al paar keer gebeld en ze waren er aan bezig dus komt goed

zaterdag 28 mei:

Mijn velgen zijn gister na lang wachten eindelijk binnen gekomen.
het kost wat tijd en geld maar dan heb je ook wat.
De plaatsen waar ze met de machine niet bij konden moet ik nog ff wat voor verzinnen.
Ze liggen nu bij de plaatselijke scooterboer voor een paar nieuwe ventielen en de banden erop te gooien.

attachment.php


Verders is er een bus in mijn carter geperst waar de waterpomp zat.
Dit is mooi netjes vlak afgewerkt en vastgezet met loktite.

attachment.php


Ook is het ophoogplaatje voor tussen het menbraam en spruitstuk klaar.

attachment.php


attachment.php


Dus vanmiddag weer ff de velgen op halen.
Dan kan het voorwiel gemonteerd worden.
Hiervoor moet ik nog een busje zoeken zodat de speling weg is omdat het kilometeraandrijfgeval pleite is.


Velgen weer opgehaald gister nog, meteen ff remschijven erop gezet.
En velgen nog beetje gepoetst.

attachment.php


attachment.php


Busje voor tussen de velg een voorvork heb ik ook gemaakt, past precies Moet alleen nog de busjes van de remklauw iets inkorten want de schijf loopt een beetje aan.
De bus heb ik van een oude vario bus gemaakt, maar aangezien dit gehard staal was koste dit veel moeite met uitvijlen en op maat zagen dit heeft me denk een uur gekost ofzo.
Voorvelg is nu gemonteerd.

attachment.php


attachment.php


Ik was gister nog zo'n achterspatbord van boven je achterwiel voor iemand van het forum aan het zoeken.
Kwam ik me oude achterspatbord tegen met een verzekering plaatje van 2003.
Me scooter sta dus al vanaf sept 2003 stil.
Dit word dus net geen twee jaar.

Ook had ik me subframe alvast een beetje laten verlassen en zagen.
Ik weet niet of het zo past want ik had geen voorbeeld.
Maja anders word er wel weer iets anders geknutseld.

attachment.php


Gisteren het hok van de zolder van de schuur gehaald hij staat nu weer op zijn oude plekkie in de garage.
Hier heb ik er weer wat kappen op geschroefd zodat het weer wat begin te lijken.
Ook ben ik bezig met een rs24 dna versie misschien te kopen.
Hier ben ik alleen nog niet helemaal over uit.
Wat beste is te doen.
deze zijn namelijk een stukkie langer als de normale rs24.
Dit heeft weer als voordeel niet meer die twee artelijke ophoogblokkies erop.
Toch is ie dan nog 5 cm langer.
Ik heb nu vanmiddag een buis gezaagd om ff te kijken wat het zou worden.
De buis is 42 cm omdat de ophanging van de veer ook 3 cm in beslag neem.
Dus dan zou ie er zoals op de foto er uit moeten komen zien.

attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


Ik heb ook al dingen gehoord in mijn quick forum tpoic dat wegligging zal afnemen.
En bochtenwerk slecht word.
Maja ik denk van ga er toch alleen maar mee naar meetings en hiero in de buurt een keertjuh branden.
Dus ik denk dat ik dat maar voor lief neem.

update 6-6-05
attachment.php


attachment.php


attachment.php


Veer is opgehaald in zoetermeer gisteravond.
Hierboven op de foto bij mij thuis.
Wel huge maar wel keihard vetjes.
Hiervoor ben ik langs mark in Alphen aan den Rijn gewist deze gaat mijn blok opbouwen.
Hierna word denk per post verzonden.

9-6-05
Gister avond met mark gepraat via hij melde dat blok al in elkaar stond.
Ik was vandaag vrij en hij had ook wel ff tijd dus.
Ikke de auto gepakt en naar alphen aan den rijn getoert.
Daar het blok bekeken, zag er wel proper uit.
Quisch sta nu op 0,5 mm en vooronsteking op 4 mm.
Daarna weer naar huis gereden lekker in de randstad filles terecht gekomen.
Dus veel te laat thuis voor het eten.

Na het eten meteen de garage in.
Dna veer pas gemaakt opt blok, hierna opt frame gemonteerd.
Blok gemonteerd opt subframe.
Wiel erop gezet.
Hierna koelvloeistof slangen aangesloten en wat water erin gedaan om te testen.
En het werkt wel een beetje na me zin.
Hierna de carberateur voor de dag gehaald.
maar nu is me gaskabel te kort en het omhulsel gebronken net bij de snelgas dit word dus een nieuw exemplaar scoren.
Verders is alles wel top.

attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


Dus nu nog een uitlaat, aangepaste vertanding, een nieuw vertandings lager.
gaskabel en dan is ie wel klaar voor de eerste start schat ik zo sinds 2003.

Dit was de update tot nu toe.
nu zal het wel ff duren voordat er weer iets is al zeg nooit nooit.
tot next time
greetz uit oosteind by polini2002

maandag 4 juli
updaatje

Dpr's die ik besteld had zijn binnegekomen bij mark daar heb ik ze vorige week opgehaald in alphen aan den rijn.
1 dpr mhr nieuwste versie
1 dpr yasuni c21 model
Zagen er wel sjiek uit hoor, netjes gelast piet.
Ook nog een stalen achterremleiding meegenomen.

Thuis aangekomen meteen begonnen met de mhr versie passend op mijn nrg te maken yasuni c21 model zal later getest gaan worden.
Stukje aluminium gezocht en op maat gemaakt gebogen en gaatjes geboord.
Me pa had stukken rober van ze werk meegenomen voor tussen de ophanging te fixxen.
Dit is wel aardig voor elkaar.
Hierna opzoek gegaan na passende flens en demper veren.
10 winkels gehad denk en nog niks.
Toen veren van een puch maxi standaard gepakt en ingekort en passend gemaakt.
Demper veer zijn gewoon heuze trekveertjes.

Vandaag ben ik na twins gereden voor een passende gelagerde vertanding.
Deze is gehaald en tevens me carb daar gelaten om ff een kelkje erop te laten fiksen.
Deze ga ik na me vakantie van een weekje zwitserland ophalen.
Dan gaan zo ongeveer de eerste hpi 04 vonkjes afgevuurd worden.
Ook heb ik de benzine tankje verplaats want op oude plek paste ze niet meer Ze zitten nu gewoon in de buddy met wat aluminium gemonteerd.

Foto's zal ik na mijn vakantie plaatsen.
Dit zal rond de 13de zijn

maandag 22 augustus...
zo das lang gelee
Na heel lang niks meer te hebben laten horen maar weer eens een lappie tekst.

Vervoersmiddel leleystad 2005
attachment.php


attachment.php


attachment.php


Scooter rijdend gemaakt voor lelystad alleen toen had ik nog geen achterrem dus kon niet starten daar en had ook geen zin om fucking lang in die rij te gaan staan.
thuis reed ie best aardig daar wat gedraaid en met achterrem oliedruk bezig gewist ma kregen we niet voor elkaar.
Dus maar op de tribune gaan zitten met aantal jupjes en beetje de races zitten bekijken onder het genot van biertjes...

attachment.php


Was wel oke met lekker zonnetje terwijl de tent en bus zowat in een moeras camping stonden.
S avonds de eieren zitten bakken bij de tent en nog wat friet van de tent.
Daarna costum show dingen bekeken en zo smiddags natuurlijk ffkes de koopmans scootwash.
TTM crew stond achter ons en tegenover stond chezzmo met zijn creaties.
verder zag ik jasper met zijn zip, niet dat ie mij kent matoch...
je ziet altijd wel wat bekende onbekende...
s avonds na de tent,, zie je daar zo'n bord "" ma waar hebben heineken hangen"" dus wij rap na de tent en onze eigen koelboxs onder het podium gezet met egt bier..
Op gegeven moment kwam dus die striptease dat was al helemaal vrij weinig wel gelache natuurlijk ermee ma nee hot is anders..
Loting was wel lache gepresenteerd door inne herself.
En de prijsuitrijking van de shows met een beetje de verwachte winnars en strijders..
Dus zaterdag erna dat was afgelopen na de tent en daar jantje smit opgezet in de bus.tot uurtje of vier ofzo buiten gezeten.
Met uiteindelijk toch maar heineken omdat ons eigen bier op was.
We waren met drieen en hebben na schatting zaterdag zo'n 2,5 krat bier koud gemaakt..
toen zondag morgen wakker geworden met hoop kletterende regen op de tent en natte slaazak omdat tent lek was omdat erg gewoon weg geen ruimte was om scheerlijnen strak weg te zetten..
Dus flink sjaggie die tent uit kop onder de kraam bij wc's scooter in bus geladen rotozooi op geruimd tent afgebroken en in bus geplurd en richting huis..

attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


lelystad was voorbij na deze regen ervaring
Half twee smiddags waren we thuis en hier wask gewoonweg droog.. in noord brabant.
Toen na lely heb ik op aanraden van zo'n gast blauwe malossi drukveer erin gezet waar ik eerst de goude polini had.
Dit was aanmerkelijke vooruitgang.
Boeltje draaid nu 13669 toeren.
En rijd en trekt aardig op.
Dus nu binnekort als er zin en tijd is de testbank op bij twins..
Enigste minpunt is dat ie wat koelvloeistof lekt tussen de twee karters maja dit is niet heel dramatisch zijnma paar druppels..
tot zover zal binnekort ff wat foto erop zetten..

Nieuwe car sinds een tijdje ingeruild voor de rode bmw op de ander foto hierboven.

attachment.php


Maybe zondag aanwezig @ SMP.
Verder nog niet egt veel gedaan aan scooter moet op zoek na goede accu deze is veel te snel leeg.

Geen speelsmansplaten gewist. Gewoon weg omdat ik te lam was van de avond ervoor stappen.
Dat ik pas om 2 uur uit me bed kwam.
Heb nog ff wat pics gemaakt van scoot @ zon.
Word binnekort ff rvs benzine tank gefixed want dit is bagger.
Daarna denk maar is richting de testbank als er zin is.

attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php


attachment.php
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

re

Nou ben zelf best lang dus heb beetje getest en heb er zelf weinig last van anders word dit natuurlijk aangepast maar heb er nog niet mee gereden dus.
Voorlopig laat ik het ff zo..
 
Probeer eens un Balhoofd van un mountainbike .
Dat staat hoger dan un TNT clamp (Piaggio) en oogt net zo relaxt.
 
Dat stuur is echt veel te hoog, ik kan het weten want heb ook zo een nrg gehad ;) Pak een TNT vooruitstekende clamp of een mountainbike clamp.. Verder ziet het er allemaal goed uit!
 
stuur te hoog en je afwerking is niet altijd even goed (kapje met nrg erin gefreest, ik zie de bramen nog zitten terwijl je hem al hebt gespoten.

en waarom in hemels naam een filter in een filter>?
 
reactie

Jah stuurtje zal ik wel ff naar kijken als ie weer helemaal in elkaar is ivm zitten enzo erop is toch anders dan als ie zo als frame ergens op zolder hangt.
Filter klopt jah maar ik haal ook nog een andere twin air voor rechtstreekse montage op me carberateur.

nieuwe update volgenen binnekort
 
re

Zijkappen gaan alle stickers af en waarschijnlijk ook voorzien van nieuw laklaagje.
Stuur begint door te dringen jah

greetz
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top