NRG Extreme..

nosferatu010

Well-Known Member
Hallo mensen!
Ik heb al lopen zoeken naar threads hierover maar kon er niks over vinden dus hier komt ie

8 jaar geleden kocht ik de eerste mc2 dd ( met oude runnercilinder etc..) die reed als een trein, maar toen verkocht ik m voor een volvo 480 turbo >_<

Anyway, pas geleden dacht ik laat ik maar weer is zo'n ding zoeken en kwam een nrg extreme tegen

Nou erg extreme is die niet als je t mij vraagt, ik heb er een onbegrensde uitlaat op gezet en er zit geen ring in en hij rijdt maar 70 en trekt als opoe met haar rolator

Wat me wel opviel was dat de cilinder die erop zit er heel anders uitziet als op de oude blokken, terwijl eigenlijk het hele zooitje t zelfde is.
Ligt t aan die cilinder en moet ik nu een malossi gietijzer 50 kopen voor t "oude effect"? Nou ja, ik lees het wel

Groetjes
 
Advertisement - register to remove this

ja hij heeft geen dode punten en trekt min of meer in 1 x door naar de 60 en kruipt dan door naar 70, maar tis niet zoals vanouds met me mc2tje die zeg maar 100 reed met standaard onderdelen. Tis beetje vergelijkbaar met de runner DD uit 1999 ofzo maar dan minder km/pu, slaapverwekkend dus
 
Heb trouwens net ff gekeken naar de carb en er zit een 12 mm op, terwijl er een 17,5 op zou moeten zitten toch? maakt dat nou echt zoveel verschil of? hij rijdt wel extreem zuinig: 1:35. Nou ja denk dat ik maar is een 17,5 ga halen dan kost toch maar 2 tientjes
 
Dat zou ik wel doen. een grotere carburateur kan aardig wat schelen en voor zover ik weet zit er standaard ook een 17,5mm op inderdaad.

Voor beter afstellen kun je ook je vario afstrepen om te kijken waar hij komt.
 
Bedankt kees, ik heb daar net ff een 17,5 gehaald van metrakit ( was stukken goedkoper ) morgen monteren en dan ff kijken of die normaal rijdt. Zal ook eens kijken wat je zei met die vario. Mijn broertje heeft ze standaard 17,5 er nog op en dat ding rijd best lekker, 90 en trekt op zoals de oude runner ongeveer. Dat wil dus ook :p Nou ja denk dat het verschil wel in de carb zit.
 
Back
Top