Nox Bullet 50cc probleem met spanningsregelaar.

Had morgen een afspraak staan om te sleutelen, maar gaat niet door, iets tussen gekomen.
Word na het weekend.
Dat meiske heeft niet altijd tijd.:D
We gaan eerst het vliegwiel verwijderen en eens kijken wat erachter te zien is.
Alle kabels goed nakijken, zijn er niet veel.
Roest zit er niet op, heeft 500kmh gelopen.
Ik denk dat we de spoel gewoon moeten bestellen. (http://store.orionmotors.nl//product_info.php?products_id=2455)

Maar ik laat zeker hier weten hoe het afloopt, met de brommer he.
 
Vandaag metingen verricht aan de NOX.

spoelen.jpg
Weerstand tussen B en C is 410 Ohm, C hangt aan massa.
D en E heeft weerstand van 00.5/00,4 ohm (AC geel/geel naar spanningsregelaar)
Wat A is weet ik niet, kan ik er niet uit halen zit aan achterzijde vast in het blok denk ik. (meet wel een weerstand van 410 ohm tegen massa)

En nu het rare wanneer de lampen aan staan van de brommer is alles in orde alleen meet ik dan 8V DC uit de spanningsregelaar maar alles blijft branden ook de uitlezing in de cockpit.

Schakel ik de lampen uit dan zakt met gas geven alles in elkaar tot 3V DC op de spanningsregelaar en lampen branden niet meer en display is uit.

Zal toch niet zo zijn dat zo'n brommer met licht aan MOET rijden om het display goed te laten werken.

Ik ga dit de dealer ook nog eens mededelen, ben benieuwd wat die zegt.

Wat me net nog te binnen schiet de lichtschakelaar haal ik deze week nog uit elkaar, niet dat die ligt te .............
 
Last edited:
Schakel ik de lampen uit dan zakt met gas geven alles in elkaar tot 3V DC op de spanningsregelaar en lampen branden niet meer en display is uit.
Heeft deze brommer een lichtweerstand die misschien kortsluiting maakt naar massa als je de verlichting uitschakeld en de wisselspanning van de stator dus via deze weerstand loopt?
 
Last edited:
Of een killswitch die sluiting maakt?
Zit er een lichtschakelaar op het stuur die de verlichting aan zet/schakelt?
Zoja, is er inderdaad een lichtweerstand opgenomen binnen het circuit.

Kan het niet zo zijn dat het hier een 6 Volt systeem betreft aangezien er standaard geen accu aanwezig is?
Is wellicht wat ver gezocht, en dan nog moet men uiteraard nog steeds de wisselspanning kunnen meten maar heel ongewoon is het nou ook weer niet!
 
Heeft deze brommer een lichtweerstand die misschien kortsluiting maakt naar massa als je de verlichting uitschakeld en de wisselspanning van de stator dus via deze weerstand loopt?
Alle kappen eraf gehaald.
Geen weerstand zien zitten.
Post automatically merged:

Of een killswitch die sluiting maakt?
Zit er een lichtschakelaar op het stuur die de verlichting aan zet/schakelt?
Zoja, is er inderdaad een lichtweerstand opgenomen binnen het circuit.

Kan het niet zo zijn dat het hier een 6 Volt systeem betreft aangezien er standaard geen accu aanwezig is?
Is wellicht wat ver gezocht, en dan nog moet men uiteraard nog steeds de wisselspanning kunnen meten maar heel ongewoon is het nou ook weer niet!
Killswitch zit er niet op.
Heb weer een mail uitgezet naar de dealer.
Zijn 2 opties.
Gokken erop en de spoelen bestellen.(€48)
Of rijden met het licht aan.

Eerst even wachten op antwoord van dealer.
 
Of deze brommer uberhaupt een lichtweerstand heeft zie je het best aan de aan- uitschakelaar van de verlichting.
In het geval dat de brommer een lichtweerstand heeft zitten er op deze schakelaar 3 draden ipv 2.
 
Nou als het goed is zijn we eruit.
Heb een nummer gekregen van de vroegere eigenaar van de dealer.
Hij geeft aan dat er gereden moet worden MET licht aan.
Ieder NOX moet met licht aan rijden.
Omdat er geen accu opzit zal de spanning in elkaar klappen, accu dient als condensator geeft hij aan.
Wanneer je een kleine accu erop bouwt moet het wel kunnen zonder licht aan.
Hun geven ook aan bij verkoop dat er met licht aan gereden moet worden.
De eigenares van de brommer weet het niet meer of dat gezegd is bij aankoop.
Dus ik heb aangegeven we bouwen hem samen en gassen met dat ding.

Iedereen bedankt hier met meedenken.
 
Back
Top