NOS set verkrijgbaar!

Status
Not open for further replies.
kap eens met dat gezeik, lb of je het vet vind of niet.

btw heb laatst ook een nos kitje gezien op een 180cc blok onder een zip. Ook aardig crazy :)
 
Originally posted by Folkert@MinaRally
Om het nog een beetje on topic te houden, hier een plaatje van een NOS installatie op een Runner:

PIC00004.jpg

heb je concrete info over de nos-installatie op deze renner?

is hij tevreden?
wat is de vermogenswinst?
hoe komt het dat zijn cilinder dermate beschadigd is?
etc?
 
die 180cc zip met nos die nu op freaks staat vanuit curacoa is dat zeker boem???daar geloof ik dus al geen f*** van.!!!!zijn setup:• Carter getuned door mijzelf
• Malossi cilinder 180 cc getuned (ook zelf gedaan)
• Malossi Krukas
• Malossi uitlaat (laatste model)
• Malossi ontsteking
• Malossi membraan (groot, laatste model)
• Malossi Spruitstuk
• Malossi Clutch
• Malossi overbrenging
• Malossi gele drukveer en trekveertjes
• Malossi V-Snaar
• Malossi Variateur
• Malossi Luchtfilter 180 cc
• 28 mm Dellorto Carburateur
• Race Bougie NGK 9
• Rollagers + kering

hmzzz weet ni wat voor membraam???race bougie graad negen:S gebruik ik op me onbegrensde schakel:S 28mm carb op getunede 180cc met nos en afgevlaktye carters beetje erg klein:S daar gelook ik dus al geen f van ziet r wel leuk uit op de plaatjes maar geloof r egt helemaal nix van jullie???

http://www.scooter-freaks.nl/persoscoots/viewperso.php?id=5795 dit is ze perso dan kunnen jullie zelf kijken want met deze kr8ige setup heeft ie ook ze frame lichter gemaakt!!!!lijkt mij dat je die gaat verstevigen en dus zwaarder maakt maja zal wel aan mij liggen!!!!!:(:(:(
 
jah dat is die, kwam iemand laatst mee op de chat aanzetten.

Natuurlijk is er wel wat overdreven zoals de snelheid enzo, maar de pics spreken voor zich...
 
Originally posted by roxio
hmzzz weet ni wat voor membraam???race bougie graad negen:S gebruik ik op me onbegrensde schakel:S 28mm carb op getunede 180cc met nos en afgevlaktye carters beetje erg klein:S daar gelook ik dus al geen f van ziet r wel leuk uit op de plaatjes maar geloof r egt helemaal nix van jullie???

Blaat niet, het is een 180cc!!! Dus weinig toeren, en een 9 zou best weles goed kunnen zijn. MembraaN staat toch laatste type? Dan weet ie het toch?

En 28mm...vind het groot zat.
 
Vroegah, werd ook gezegd, dat bij een vermogen hoger dan 15 pk, je carter uit elkaar zou ploffen (dit is pas 2 jaar geleden)

waarom zou je dan zulk soort vermogens niet kunnen scoren?

Er zijn zat mensen die de 2-takt HEEEEL goed snappen, maar waarvan wij het bestaan niet weten.

iedereen geloofde ook de scores van tino niet...maar na bewijzen geloofde iedereen het wel....

al met al: tijd dat er een scooter met nos-installatie op een meeting rondrijd...en een heleboel members zullen overstag zijn......
 
Originally posted by JohanS
50 en 70 zijn gewoon twee verschillende "klassen". Maar jij bent dus even blij als je 25 pk met NOS haalt als je je 25 pk had zonder NOS en andere bende?????
De een zal het fair vinden, de ander niet. Waar het omgaat is dat je zonder NOS 20pk scoort en met NOS over de 30 gaat 8P
Dan heb je het goed voor elkaar!
 
Verhaal van die kerel met 180 Zip geloof ik wel... die Dennis van Fred motoren ken ik ook... die gaat vaak richting curacao / antillen en fokt daar al die scooters op 8)
 
niet om nos af te kraken ofzo hoor, maar er zijn er paar dingetjes die volgens mij over het hoofd worden gezien.
- frame, remmen, je scoot iets voor iets van 3 pk gemaakt, en ik denk dat er geen veiligheidsfactor 10 aan zit.
- koeling, als je 10 pk meer heb, moet je ook zorgen dat je dat extra vermogen kan koelen
- handelbaarheid, als je rijdt en je krijgt in eens 10 pk erbij, hou je dat dan??
- overige onderdelen, kunnen die het extra vermogen wel aan?? dan moet je bv. aan lagers denken
- afstellen, is dit niet moeilijk af te stellen??
 
Volgens mij is een scooter met NOS echt niet te houden.. Of zie ik dit verkeerd?

Als jij chill 20 PK tuff en dat je dan een Boost krijgt van 10 Pk erbij.. dan blijf je echt niet zitten toch?!?! En je asje krijgt zo'n onwijze klap wat NOOIT gezond kan zijn.. Een 180cc Scoot met Nos kan ik me beter voorstellen.. Grotere (sterkere) As en lagers.. maar toch wil ik t ooit eens zien :)
 
Originally posted by JohanS
niet om nos af te kraken ofzo hoor, maar er zijn er paar dingetjes die volgens mij over het hoofd worden gezien.
- frame, remmen, je scoot iets voor iets van 3 pk gemaakt, en ik denk dat er geen veiligheidsfactor 10 aan zit.
- koeling, als je 10 pk meer heb, moet je ook zorgen dat je dat extra vermogen kan koelen
- handelbaarheid, als je rijdt en je krijgt in eens 10 pk erbij, hou je dat dan??
- overige onderdelen, kunnen die het extra vermogen wel aan?? dan moet je bv. aan lagers denken
- afstellen, is dit niet moeilijk af te stellen??


Frame,remmen en dat soort dingen verbeter je ook als je zonder nos bruut gaat rijden.

Koeling verbeter je ook als je zonder nos bruut gaat dmv bla bla je kent het wel ;)

Overige onderdelen die pas je ook aan wat je toch wel doet als je een scoot opvoerd.

afstellen is van een brute scoot zonder nos ook niet al te makkelijk.


Ja oke als je 20pk haald met nos,dan is dat gaar maar zoals eerder gezegt 20 zonder 30 met is wel bruut.
Lijk mij wel een uitdaging om een scoot GOED op nos te kunnen laten rijden die standaard al een dik vermogen heeft.
 
Originally posted by JohanS
blijft de motor dan gewoon op hetzelfde toerental draaien??

Als de benzine/lucht verhouding juist is zal het toerental niet stijgen.
Volgende grafiek illustreert dit:
3runs.gif
 
nee maar je kan bijn ageen 25 pk zonder die bende halen net zoals je geen 25 pk kan halen zonder je cilinder te tunen en dat soort dingen je wilt zo veel mogenlijk pk halen en dam ga je ook zoveel mogelijk dingen proberen en daar valt NOS ook onder
 
ik had eens zitten denken zouw je met een 50 cc mischien de 20pk kunnen halen in theorie is het mogelijk wat zijn jullie meningen hierover

(vergeet niet dat er een paar jaar geleden nog niet eens over 20 pk op een 70 gedroomt werd)
 
Psies das al een kunst opzich. Vergeet ook die navullingen iedere keer niet heh $$$$, de slijtage aan de spullen. En last but not least: Als het fout gaat, gaat het ook goed fout
 
Originally posted by Valentino...
kom eerst maar eens boven de 20 zonder NOS.......
:P

ja maar stel je haald dat ;) en dan nog een keer nos erbij zou helemaal bruut zijn:*
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top