Noorder Open Sprintraces 2013

Arne

Pia Maxiscooter FTW
Zie net op Facebook dat er nu een 'echte' cup georganiseerd wordt ipv de losse Friese sprints...wel een heel mooi initiatief denk ik zo. Ook het reglement is gestandaardiseerd, voor de scooters is het belangrijk dat zelfs op Jubbega nu met een starre voorvork gereden mag worden.

De agenda is als volgt:

NOS RACE KALENDER SCOOTER & BROMMERSPRINTS 2013

18 Mei 2013 Jubbega ,Nederlands Open Brommersprint kampioenschap

15 Juni 2013 Damwoude, Open Fries Kampioenschap Brommersprint

18 Augustus 2013 Hoorn, Hoornse Scooter & Brommersprintrace

31 Augustus 2013 Genemuiden, Gaellemuniger Brommersprint & uitreiking NOS cup

Meer informatie op Facebook: http://www.facebook.com/pages/NOS-c...ap/415390101886373?id=415390101886373&sk=info
 
Advertisement - register to remove this

Slecht verhaal Steef! Eerst zeurde je altijd over de voorvork, nu is dat geschrapt is het opeens weer te ver:D

Ik ga meerijden in de schakelklasse in ieder geval, ik vind het een mooi initiatief zo.
 
De dagindeling ziet er nog steeds uit zoals het was. Je krijgt 2x de mogelijkheid om je te kwalificeren waaruit de snelste 8 rijders doorgaan. Die 8 rijders rijden dan tegen elkaar 1ste tijd tegen de 8ste tijd enz. Daarvan gaan de 4 ritwinnaars door naar de finale.

Die 4 rijders die doorgaan mogen nog een keer een run maken om een indeling te maken voor de finale

In de finale rijdt de snelste geplaatste tegen de als 2de snelste geplaatste. De winnaar van die rit is de winnaar van de klasse. De nummers 3 en 4 rijden ook tegen elkaar, de verliezer daarvan is automatisch 4de. Voor de 2de en 3de plaats, wat ik zelf nog steeds krom vind, wordt nogmaals gereden door de verliezer van de finale tegen de winnaar van de rit voor de 3de en 4de plaats.


Of nog makkelijker een plaatje:

flowchart-sprint-704x1024.jpg
 
Ja dat van in de finale, nummer 2 tegen 3 is echt belachelijk. Je kan dus de finale hebben gereden en toch derde worden. Hebben wij op de sprints echt al heilloze discussie over gehad met de organisatie, maar je krijgt het er niet in.
 
Dat gebeurt alleen als je niet tegen alle finalisten hebt gereden, ben je de anderen al tegengekomen dan hoeft er niet tussen twee en drie gereden te worden.
 
Leuk id! Was sowiezo al van plan de sprinter weer wat meer aandacht te geven na dat de motivatie een beetje weg was. Kijke of er een beetje meer vermogen uit te halen valt en dan zien we wel hoe ver we komen. Het id van een cup maakt het wel interresanter en misschien word het ook wel weer wat beter bezocht nu, dat werd afgelopen jaar ook hard minder.
 
Dat gebeurt alleen als je niet tegen alle finalisten hebt gereden, ben je de anderen al tegengekomen dan hoeft er niet tussen twee en drie gereden te worden.

Dat is onzin wat je nu schrijft, want 2 en 3 rijden altijd tegen elkaar. Zoals jij het nu beschrijft zou er een uitzondering zijn. Maar leg dan uit hoe je tegen finalisten kan rijden?
 
precies, vind het gewoon jammer dat dat niet mag...evenals de max 80cc.
het zou denk ik een stuk meer rijders trekken als ze er 86 of zelfs 100cc van maken.
 
Ze vinden gewoon dat er 4 finalisten minimaal 1 keer tegen elkaar moeten rijden.

Het is wel eerlijk natuurlijk maar aan de andere kant komt het verwarrend over..
 
precies, vind het gewoon jammer dat dat niet mag...evenals de max 80cc.
het zou denk ik een stuk meer rijders trekken als ze er 86 of zelfs 100cc van maken.

94cc zou mooi ziijn mischien dat het volgend jaar mag. Er wordt gebruik gemaakt van rijders vertegenwoordigers die rechtstreeks met het bestuur in contact staan. Zi ben je beter betroken bij de race en komen je vragen of opmerkingen altijd bij de juiste personen
 
Ze vinden gewoon dat er 4 finalisten minimaal 1 keer tegen elkaar moeten rijden.

Het is wel eerlijk natuurlijk maar aan de andere kant komt het verwarrend over..

De winnaar en de nummer vier rijden 1 keer minder, dus wat je zegt klopt dus niet. Alleen de nummer 2 en 3 rijden een keer extra, wat volstrekte onzin is. Je hebt op het Wk voetbal toch ook niet dat de verliezer in de finale nog een keer tegen de 3 moet voetballen?

Is de weg van Jubbega al vernieuwd? Want die weg is/was echt niet verantwoord om daar nog op te sprinten.
 
De winnaar en de nummer vier rijden 1 keer minder, dus wat je zegt klopt dus niet. Alleen de nummer 2 en 3 rijden een keer extra, wat volstrekte onzin is. Je hebt op het Wk voetbal toch ook niet dat de verliezer in de finale nog een keer tegen de 3 moet voetballen?

Is de weg van Jubbega al vernieuwd? Want die weg is/was echt niet verantwoord om daar nog op te sprinten.


idd.. maar het is al mooi dat er nu een kampioenschap is en een extra race en zo zijn er altijd wel dingen die bij de een geen probleem zijn en bij de ander wel.

wat ik begrepen heb is er idd een nieuw stuk asfalt gelegd..
 
Back
Top