Noodstop maken op een Runner

Status
Not open for further replies.

SanderB

Well-Known Member
Hi, ik reed vandaag naar mn werk met mn Runner, maar toen ik even een stoot gas wilde geven bleef het gas hangen.
Ik schrok me dood, maar kon het gas gelukkig nog wel loskrijgen (cotactslot is kaduuk :( )
Omdat ik geen zin heb in een onbestuurbare scooter, wil ik een noodstop erop maken, ik heb al een aan/uit schakelaar die ik op mn contactslot aan wil sluiten, maar welke draad moet ik daarvoor pakken?
Kan ik gewoon de zwarte nemen, of moet ik een andere hebben?

BVD,
Sander
 
Advertisement - register to remove this

Jaja, ik heb op 't moment even geen pc + internet (zit in mn zomerhuisje aan de Loosdrechtse plassen), maar tijdens het werk kan ik af en toe nog wel even forummen....
 
neem de rode draad bij je cdi

JPS heeft mooie knoppen ervoor, kosten 5 gulden, heb er ook al weer 1tje op me nrg

Mvc-043f.jpg
 
bij peugot is er bij het frame een hele klomp met draaitjes, er zijn 2 zwarte draaitjes, die moet je hebben, 1 is voor je achterlicht en de andere zit aan je cdi (zijn ook de 2 draaitjes die je voor je begrenzer nodig hebt)...
 
Bij mij bleef et gas ook een keer hangen best wel irritant :(

Kwam bij maat weg moest ongeveer 500 meter rijden zonder helm .. beetje volgas weer wat minder ... fuck het gas blijft hangen dan zit je wel ff van ermmmmm :P laatste stuk naar huis beetje contact aan uit aan uit gereden :)

Na 15 minuten probeerde ik weer es maar toen was et weer goed vaag :confused:
 
Ik heb 't al voor elkaar, moest gewoon 2 draadjes bij het contact met elkaar verbinden om 'm uit te krijgen.
Heb nu een schakelaar in mn dashboard zitten, naast mn linkerhandvat, kan ik heel makkelijk bij.

Ps.
De zuigerveer+zuiger van mn DR70 zijn overleden... De veer is afgebroken en heeft de zuiger beschadigd, de cilinder zelf is gelukkig nog goed.
 
Joh :(
Hoest gekomen ?? tijdens het rijden ?
Originally posted by Ogre
Ik heb 't al voor elkaar, moest gewoon 2 draadjes bij het contact met elkaar verbinden om 'm uit te krijgen.
Heb nu een schakelaar in mn dashboard zitten, naast mn linkerhandvat, kan ik heel makkelijk bij.

Ps.
De zuigerveer+zuiger van mn DR70 zijn overleden... De veer is afgebroken en heeft de zuiger beschadigd, de cilinder zelf is gelukkig nog goed.
 
Originally posted by Runner Rules !!
Bij mij bleef et gas ook een keer hangen best wel irritant :(

Kwam bij maat weg moest ongeveer 500 meter rijden zonder helm .. beetje volgas weer wat minder ... fuck het gas blijft hangen dan zit je wel ff van ermmmmm :P laatste stuk naar huis beetje contact aan uit aan uit gereden :)

Na 15 minuten probeerde ik weer es maar toen was et weer goed vaag :confused:

hek ook keer gehad, en natuuuuuurlijk weer net voor een drukke bocht :rolleyes:
Dus snelllllll contact uit :! En toen was t wel weer ok :?
 
Ik heb dat verdeelkastje er nu tussenuit getrokken, heb zelf een kabeltje op maat gemaakt.
Het gas voelt veel soepeler aan, en is tot op heden nog niet blijven hangen.

(voor de newbies: niet zomaar dat kastje er tussenuit halen, het regelt namelijk ook je oliepomp :) Alleen doen als je op mengsmering rijdt dus)
 
2e reden is ws. ook vuil dat in/om de geleiding (bocht) bovenop de carb. zit... Mijn gas gaat ook weer soepeler sinds ik een andere carb. heb gemonteerd...

Typhoon/Ntt/oud type NRG-systeem bij handvat is helemaal kl*te (dat blokje waarin de gaskabel geklemd wordt)...

Greetz.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top