noob vraagje->50cc +19mm? goed idé?

Advertisement - register to remove this

melf #50 said:
ja lol , wat voor 50cc? op std is het wel groot maar het kan , op een evo bijv. kan het zeker.

volgende keer even wat duidelijker formuleren dus


jah het is idd voor een standaard 50cc, maar heb al besloten dat jet verbruik me wat tveel gaat worden =) en heb van een maat gehoord dat dit mss voor overkill zorgt.. dus opzoek naar 17.5..
 
goodwin said:
jah het is idd voor een standaard 50cc, maar heb al besloten dat jet verbruik me wat tveel gaat worden =) en heb van een maat gehoord dat dit mss voor overkill zorgt.. dus opzoek naar 17.5..


benzineverbruik heeft niet altijd hoger te zijn bij een grotere carburateur hoor.

mja , 17,5 is perfect voor std cilinder
 
nee, een grotere vulling..

je moet het zelfs andersom bekijken , hoe meer toeren een motor draait hoe groter je in carburateur kunt , er natuurlijk een grens. een laagtoerige motor vraagt niet om zoveel benzine dus zal die met bijv. een 17,5 genoeg krijgen , een 19mm wil prima lopen op een std cilinder en zal mischien wat meer koppel onderin geven maar bovenin loopt ie niks beter dan de 17,5mm , en het nadeel is , hoe groter hoe moeilijker het af te stellen is.

het is dus afhankelijk van je setup , als je bij een std cilinder hebt met std setup is een 12mm gewoon groot zat ,ga je er een snellere uitlaat op zetten (yasuni R , samba50cc , Bidalot S2 etc.) kun je er een 17,5mm op zetten.

ga je nu heen en zet je er bijv een evo 50 uitlaat op zal het geheel wat meer toeren maken en kun je er wel een 19mm op zetten ,dit verwerkt ie dan wel.

het zit dus eigenlijk gewoon in het toerental en het aantal cc's
 
Zal ik hier ook es vragen dan, is er veel verschil van een 17,5mm op een DR70 ipv een 12? Dit omdat het verbruik nogal scheelt en mijn 17,5 wat raar doet als hij koud heeft. Kbedoel dus, is het prestatieverschil voordeliger dan het grotere nafteverbruik?
 
Heavyvicer said:
Zal ik hier ook es vragen dan, is er veel verschil van een 17,5mm op een DR70 ipv een 12? Dit omdat het verbruik nogal scheelt en mijn 17,5 wat raar doet als hij koud heeft. Kbedoel dus, is het prestatieverschil voordeliger dan het grotere nafteverbruik?


ik denk dat er dan of een sproeier verstopt zit of dat ie gewoon net iets te klein is , anders doet een 17,5 het namelijk wel prima , ook koud..

het verschil tussen 12 en 17,5 is meestal wel verneembaar , 17,5 vind ik gewoon perfect van 50 std met andere uitlaat tot en met lichte en middeltoerige 70cc's
 
Back
Top