nee, een grotere vulling..
je moet het zelfs andersom bekijken , hoe meer toeren een motor draait hoe groter je in carburateur kunt , er natuurlijk een grens. een laagtoerige motor vraagt niet om zoveel benzine dus zal die met bijv. een 17,5 genoeg krijgen , een 19mm wil prima lopen op een std cilinder en zal mischien wat meer koppel onderin geven maar bovenin loopt ie niks beter dan de 17,5mm , en het nadeel is , hoe groter hoe moeilijker het af te stellen is.
het is dus afhankelijk van je setup , als je bij een std cilinder hebt met std setup is een 12mm gewoon groot zat ,ga je er een snellere uitlaat op zetten (yasuni R , samba50cc , Bidalot S2 etc.) kun je er een 17,5mm op zetten.
ga je nu heen en zet je er bijv een evo 50 uitlaat op zal het geheel wat meer toeren maken en kun je er wel een 19mm op zetten ,dit verwerkt ie dan wel.
het zit dus eigenlijk gewoon in het toerental en het aantal cc's