Nokkenas ketting "Piaggio Zip 4T 2016"

Remco_rs

New Member
Goedenavond

Ben sinds kort in het bezit van een Piaggio Zip 4T snor uit 2016 met 11000km .

Nu heb ik verleden week onderhoud gepleegd en kwam er tijdens het kleppenstellen achter dat de "nokkenas ketting" veel te slap stond .
Heb gekeken of de spanner strakker kon maar deze zat al aan de max.

Conclusie :Nokkenasketting dient vervangen te worden,.Aangezien ik zelf automonteur ben wil ik dit zelf gaan doen.

Nu wil ik onderdelen bestellen ,maar blijkbaar bestaat er niet iets als een complete set voor het vervangen van de ketting ,waar ALLES al bij zit. Of ik heb de verkeerde sites bekeken.

Nu mijn vraag:)

Welke onderdelen heb ik allemaal nodig om te bestellen? Buiten de ketting zelf om uiteraard.

Met vriendelijke groet Remco
 
Advertisement - register to remove this

Goedenavond

Ben sinds kort in het bezit van een Piaggio Zip 4T snor uit 2016 met 11000km .

Nu heb ik verleden week onderhoud gepleegd en kwam er tijdens het kleppenstellen achter dat de "nokkenas ketting" veel te slap stond .
Heb gekeken of de spanner strakker kon maar deze zat al aan de max.

Conclusie :Nokkenasketting dient vervangen te worden,.Aangezien ik zelf automonteur ben wil ik dit zelf gaan doen.

Nu wil ik onderdelen bestellen ,maar blijkbaar bestaat er niet iets als een complete set voor het vervangen van de ketting ,waar ALLES al bij zit. Of ik heb de verkeerde sites bekeken.

Nu mijn vraag:)

Welke onderdelen heb ik allemaal nodig om te bestellen? Buiten de ketting zelf om uiteraard.

Met vriendelijke groet Remco
er is een video van scootertuub hierover. volgensmij slaat hij met een schroevendraaier in het gat van de kettingspanner om hem verder te strekken. ik zou even kijk op youtube voor je.
Post automatically merged:

er is een video van scootertuub hierover. volgensmij slaat hij met een schroevendraaier in het gat van de kettingspanner om hem verder te strekken. ik zou even kijk op youtube voor je.
dit is de link.
 
Dit is wat ik tot nu toe heb , wat ik denk dat ik moet hebben.

- Nokkenas ketting
- Ketting geleiders boven+onder
-Kettingspanner
-Carterpan pakking,.want zoals ik het kan herleiden moet eerst de oliepomp ketting los ,voor dat je de nokkenasketting los kan halen?
 
Back
Top