nog steeds geen vonk :s

Yme-o

Well-Known Member
Hallo, ik heb nog steeds een probleem. Ik had geen vonk, dus ontsteking vervangen (was koperdraad van door, van de spoel. Dus nu nieuwe ontsteking erop gezet +nieuw vliegwiel. Maar nog steeds geen enkel vonkje, massa gecontroleerd, ander cdi geprobeerd. Niks helpt, ik hoop dat iemand wat kan opperen wat ik kan doen, want word er nu helemaal gek van:mad:

alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

Vliegwiel, ontsteking, massa, cdi, bobine, bougiekabel, bougiedop, bougie, goede kale plek die inverbinding met de massa staat.

Dat heb je nodig, en het contact moet op aan staan als je het via de kabelboom test. Dus ja probeer andere bougie, bobine, en wees 100% zeker dat je goede massa maakt en ook daarmee test (bougie er tegenaan) anders kan alles in nieuw staat zijn maar krijg je nooit stroom dus nooit een vonk
 
Ik heb al geprobeerd: doppen, bougies, ontsteking, vliegwiel(en) cdi, massa alles opnieuw vastgemaakt. Extra kabel gespannen tussen blok en frame, Doet helemaal niks......
 
inderdaad, dat er iets is losgeschoten ofzo. Contactslot doet het nog, aangezien mijn toeter het nog wel doet..... Dus de hele bekabeling nalopen? pfoe, dat word de 1e x. hopen dat het goed gaat. nog tips?
 
en dan alles opnieuw intapen lijkt me? in welke richting moet ik ongeveer zoeken? bij radiateur, accu, blok, overal? of kan er zelfs in 1 van de kabeltjes van het achterlich een knikje zitten waardoor ik geen elektra opwek uit mijn spoel
 
Last edited:
en dan alles opnieuw intapen lijkt me? in welke richting moet ik ongeveer zoeken? bij radiateur? of kan er zelfs in 1 van de kabeltjes van het achterlich een knikje zitten waardoor ik geen elektra opwek uit mijn spoel
Opnieuw intapen zal niet nodig zijn mits er niet geklooit is met de elektra.
En nee, dan zou alleen je achterlicht geen stroom moeten krijgen.
 
Toeter werkt op accu, vandaar.
Denk toch dat je ontsteking geen goeie massa maakt of iets dergelijks. Want zoals jij het verteld maakt de spoel helemaal geen stroom..
 
Nou wat een apparte scooter heb ik toch. Gister, alles los gehad en schoongemaakt en opnieuw aangelegd en alles. contact spray ertussen, geen vonk uit te halen. Kom ik vanmorgen het hok in, ik dacht laat ik nog maar eens proberen. En ja hoor hij vonkt, en sterk ook. alles er weer op gezet en hij loopt weer. En voor de zekerheid toch maar nieuwe zekering erin, aangezien die een beetje geoxideerd was.... Nou maar hopen dat ie het ook blijft doen... zal zo even een stukje proberen te rijden, kijken hoe die het doet. Toch fijn dat jullie me helpen:)
 
Back
Top