nog grotere sproeier??

The Flo

Well-Known Member
ik rijd al heel lang met sproeier 82 (luchfilterbuisje erin!) op std 50cc en std ixil uitlaat. Opzich vind ik dit al behoorlijk groot, maar zo is de bougie koffiebruin. Nu heb ik sinds een tijdje een hebo gara in mijn bezit en heb die er ook al onder gehad, maar ik krijg hem niet goed. Wegrijden vanuit stilstand is goed en trekt dan door tot zo'n 70km/h. Vanaf de 70 begint hij weer slomer te lopen en blijft hij ongeveer hangen rond de 30/40 km/h. Hij maakt ook een bwaaapp geluid. Choken helpt niet en van de bougie wordt ik ook niet echt wijzer. Ook is het oppakken van het gas beroerd, maar dit kan ook door de afstelling v/d koppeling en vario komen. Het probleem is dat hij niet helemaal naar z'n top kan komen en daar kan blijven. Moet de sproeier nou nog groter? Wie heeft er suggesties??

alvast bedankt
greetzz
 
Advertisement - register to remove this

jah ik heb hier hetzelfde probleem. nieuwe uitlaat, tevreden met bougiekleur, maar toch stotteren op de top. ik geloof niet dat het aan de sproeier ligt, maar waar het wel aan ligt..ik vat het niet..

iemand enig idee? ik heb nu een tecnigas uitlaat met een aparte bocht, en als ik mn demper dicht houd dan blijft de motor nog wel een tijdje lopen, dat komt doordat wat uitlaatgassen uit die bocht ontsnappen. kan het daaraan liggen?
 
als de scooter goed liep met een nrniks en je hebt er alleen een hebo gaar op gezet dan zal het niet aan de sproeier liggen iig.. EN HELEMAAL VAN DE GASNAALD AFBLIJVEN!

dit komt gewoon door de uitlaat ,deze reageert iets anders en dient dus ander te worden afgested , kan dus zijn dat je even moet zoeken met drukveren, trekveren en rollen.
 
tja , schijnt ie nodig te hebben :p

ik zet er bij Dellorto (dus met handchoke) altijd 76 in met andere uitlaat , eigenlijk altijd nog goed geweest. maar de kleinste verandering kan al tot verschil leiden.
 
okeej dan zal ik dat gaan proberen. Maar melf#50 heb jij enig idee waarom ik nu al zo'n grote sproeier nodig heb :S?

Net wat melf zegt, elke scooter is weer anders.

Ik rij ook met sito plus ontgrensd en vario ontgrenst, maar met luchtbuisje met sproeier 82.

Tijdens het boeteseizoen (controleerden ze elke week wel) had ik ff m'n std uitlaat dr onder gegooid, en zelfs die liep prima met die 82, zonder stotteren of pruttelen ofzo (ja, de bougie was iets zwarter dan koffiebruin, maar absoluut niet vetgeslagen ofzo) :)
 
de meningen verschillen nogal, de 1 zegt sproeier(die bij mij toch echt goed is), de ander zegt trekveertjes (en drukveer?)

maargoed, als ik iets aan de veertjes moet veranderen, moet dit dan zwaarder of juist minder zwaar?
 
Die trekveren zijn alleen voor het moment dat de koppeling pakt, dus met hoeveel toeren jij weg rijdt. Hoe sterker die trekveren, hoe meer toeren je maakt bij wegrijden. Als je gasreactie tijdens het rijden bagger is, dan moet je een sterkere drukveer. Als je scooter de hele tijd een verkeerd toerental maakt, zoek het dan in de rollen. (CORRECT ME IF I'M WRONG!)

Die grote sproeier is dus geen teken van valse lucht of iets dergelijks? Ik laat de carb nu wel met rust en ga wel wat klooien met rollen en drukveer, kijken of dat helpt. Bedankt voor de hulp (Y)!

laturzz
 
Heb nu van alles geprobeerd met rollen en drukveren, maar nog steeds niet het gewenste resultaat. Na een tijdje rijden gaat hij steeds weer kut lopen. Ik heb ook de bougie nog even goed bekeken na een halve dag rijden: de electrode was gwn bruin/koffie bruin, maar het schroefdraad en die ring zaten onder de zwarte olie of zoiets:S. Het was nog nat toen ik het eruit haalde.
Dus hij gaat na een tijdje steeds slechter lopen, slechte gasreactie, minder toeren en de bougie ziet er dus zo uit. Iemand enig idee wat dit inhoud??
 
Back
Top